Laminaat wel/geen V-groef.

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij gaan binnenkort ons huisje opknappen. Er komt dan een laminaatvloer in. Alleen worden mijn man en ik het niet eens over of we nu wel of geen V-groef willen. Wij hebben nu een houten vloer met V-groef en hier gaat heel veel vuil inzitten. Ik loop nu 1x per maand de groeven af met een priem om het vuil eruit te halen;) Maargoed, een houten vloer met V-groef is natuurlijk niet te vergelijken met een laminaat vloer met zo'n groef. Bij hout wijken de delen iets uit elkaar, waardoor deze groef breder en dieper wordt en het vuil er dus gemakkelijker tussenkomt en zo lekker vast gaat zitten.

Naar mijn idee is de V-groef in laminaat maar heel ondiep, eerder een klein naadje ipv echt een groef en gaat daar niet zo gemakkelijk vuil inzitten? Maar mijn man wil dus pertinent geen groef meer, juist door dat vuil....En ik vind (denk ik) een groef mooier staan...

Mensen met een laminaatvloer, welke variant hebben jullie? Met of zonder..En hoe bevalt dat?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja als je zegt dat JIJ:p het vuil eruit haalt is het toch jou keus .. heb je daar weer zin in om iedere maand te doen of niet ;)

(t is niet zo serieus bedoeld als t er staat hoor, meer als geintje... )

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier ook een V-groef laminaat. Het groefje is idd niet zo diep en er blijft hier echt niets in zitten hoor! We hebben zelfs een hond en die haren blijven er ook niet in zitten. Met de stofzuiger erover en het is schoon.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    is ook afhankelijk welk laminaat, onze buren hebben er namelijk wel last van en ergeren zich kapoere.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hihi, tijdens het tikken dacht ik hetzelfde:D Neej, dat wil ik eigenlijk niet meer, maar vind zo'n groef toch altijd wel mooi eruit zien op foto's, dus tja, hoeveel vuil gaat daar nou daadwerkelijk inzitten?...En m'n man doet inderdaad niet aan groeven schoonmaken, dus wat maakt hèm het eigenlijk uit, maarja, dat zijn dan weer mannen hè;):p Moeilijk doen over makkelijke dingen;)

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wij hebben pas een nieuwe laminaatvloer aangeschaft van het merk Quick Step. Mooie, dure maar kwalitatief erg goede vloer.

Wij hebben destijds in de winkel gevraagd hoe het zat met het schoonhouden van de V-groef. We hebben toen een stukje van heel dichtbij gezien en inderdaad: die groef is zó dun dat je met je stofzuiger makkelijk alles eruit zuigt (voorzover er wat in komt trouwens, de groef is echt heel smal!). Helemaal geen problemen hier en het is (maar smaken verschillen natuurlijk) wat ons betreft heel wat mooier dan de vloer zonder V-groef die we eerst hadden. Veel natuurlijker effect. Maar de ervaringen zullen ook per merk schelen, denk ik... Ik zou zeggen: bekijk het laminaat wat je aan wil schaffen van dichtbij om de groeven te bekijken.

Je hebt trouwens ook weer twee soorten V-groef. Er bestaat ook een dubbele V-groef, dus een groef horizontaal en verticaal.

7. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij hebben ook een groef. Maar de stofzuiger krijg het er best allemaal uit hoor.
    Ik vind met een v groef wel mooier ogen.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bedankt alvast:)

Ik vind een groef dus ook mooier ogen. Zonder vind ik het zo'n "plaat" worden zegmaar...

Maar dus wss kwaliteits afhankelijk en goed opletten bij het kopen. Meestal hebben ze wel zo'n proefstukje liggen, dus wat dat betreft moet dat wel te doen zijn..Ik wil alleen een groef in de lengte zegmaar, niet op de kopse kanten..

9. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Wij hebben een laminaat vloer met v groef van de praxis gehad in ons vorige huis.
    De groef is best klein en vuil zuig je er gewoon uit zonder extra moeite te doen.
    Wij liepen trouwens nooit met schoenen in huis en hebben een hond.

10. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ik vind een groef ook mooier! En heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je het met de stofzuiger zo eruit hebt..dan zou ik wel niet aan alle kanten van het hout groef pakken maar alleen de lange kanten.
    Zonder is het volgens mij ook zo massief inderdaad.
    Maar als je een kleinere kamer hebt is dat juist wel weer beter, dan oogt de ruimte groter/ruimer.

11. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0

Oh dat zei je al...las weer eens niet helemaal..

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben allebei de groeven dus hori en verti. Ik vind het echt supermooi, ook nog weer veel mooier dan alleen in de lengte. En het valt wel mee. Alleen in de keuken waar het soms wat nat is op de vloer koekt er wel eens wat aan maar dat hoef ik echt minder vaak dan 1x in de maand schoon te maken en het is alleen daar. De rest v/h huis gaat prima met de stofzuiger.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben een laminaatvloer met V-groef. We hebben geen last van vuil dat in de groeven gaat zitten. Dat stofzuig en dweil je er zo uit.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    bij een lichte kleur laminaat zou ik geen v groef nemen.
    Vriendin van mij heeft een witte laminaat vloer met v groef en het is echt heel snel vies.

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik zou niet voor een vgroef gaa.

idd is quik step enorm aan te raden! En mijn man kan dit via zijn bedrijfje goedkoop aanbieden dus als je interesse hebt? Ik weet niet waar je woont?

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook een vgroef en bevalt goed hoor, je meot alleen neit de hond erop laten plassen haha dan zwelt het op of je aquarium lek krijgen haha. (das dus mijn ervaring maar goed) als er geen vocht lang op ligt dan is het super hoor. meteen opruimen en je merkt er niks van.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben altijd een V-groef gehad, en nog nooit last gehad van vuil dat er in blijft zitten. Gewoon stofzuigen en dweilen..
    Enne, het staat veel mooier!

18. emje

emje Niet meer actief

wij hebben laminaat met groef op de slaapkamers. er blijft bij ons geen vuil tussen zitten. maar weet niet hoe dat is in een woonkamer.

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wij hebben nu laminaat benedenverdieping van de vorige bewoners liggen maar ik ga sowieso volgend jaar nieuwe laten leggen en dan wil ik ook v groef

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij hebben ook laminaat met een V-groef. Ik vind het zelf veel mooier als normaal laminaat. Dat hebben we boven liggen en ik vind ons laminaat van beneden toch wel veel mooier.
    Hier geen problemen met vuil dat achter blijft in de groef.

Deel Deze Pagina