Laatste fles weglaten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Ik mag van het cb gaan proberen om de fles van 23.00 weg te laten. Ik ga dit nu vanaf vanavond proberen.
    Dit is momenteel het voeding schema :
    06.30/07.00 160 cc + 5 schepjes
    11.00 160 cc + 5 schepjes
    15.00 160 cc + 5 schepjes en wat groente/fruit hap
    19.00 160 cc + 5 schepjes
    23.00 160 cc + 5 schepjes

Nu ga ik dus de fles weg laten van 23.00. Als hij vannacht wel komt en een flesje wil mag ik een halve fles geven. En dan morgen om 19.00 er wat rijstebloem er door heen doen en dan kijken als ie wel de hele nacht wil doorslapen. Voor de rest mag ik ook een papje maken volgens het cb in de ochtend omdat hij tuurlijk langere tijd geen flesje heeft gehad. Ik ben zelf wel wat huiverig met rijstebloem het lijkt me best zwaar. Me zoontje heeft nog steeds erg veel krampjes overdag dus nu vroeg ik me af naar ervaringen van andere mensen hier na. Reageerde jullie kindjes er goed op op de rijstebloem ? Ze zij dat ik het ook eerst alleen in de ochtend kon proberen zodat ik er s nachts niet mee zit. En verder iemand ervaringen met kwa laatste fles weg laten ging dit snel goed of duurde het wel ?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ging het gelijk goed!!
    Dus ik hoop dat het bij jou ook gelijk goed gaat.

Mijn zoontje krijgt geen rijstebloem of pap,
    dan drinkt hij maar 50 cc van zijn fles.

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om.te horen ! :) We gaan nu zelf straks ook wat op tijd naar bed kan nu eindelijk wel.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ja is heerlijk de avond voor je zelf, en lekker vroeg naar bed:D:D

5. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Euhm... als je kleine best nog veel krampjes overdag heeft, zou ik zelfs helemaal stoppen met bijvoeding en zéker niet ook nog met rijstebloem gaan stunten. Krampen zijn een teken van het lichaam dat de darmen nog niet voldoende gerijpt zijn (voor bijvoeding). Je kleine is ook nog maar 5 maanden oud. Ik zou dus stoppen met de bijvoeding en over een maand nogmaals proberen.

Je "mag" van het cb stoppen met de fles van 23u, dat wil nog niet zeggen dat je het ook "moet" doen hè ;) jij bent de moeder en bepaalt wat er gebeurt met de kleine. Het cb heeft slechts een adviserende rol en staat niet altijd goed bekend om hun achterhaalde adviezen m.b.t. het (laten door) slapen en voeding.

Mijn advies is dus stoppen met alle vormen van bijvoeding. Mocht je de kleine moeten blijven wakker maken voor de fles van 23u, dan kun je hem altijd nog een keertje laten slapen en zien wat er gebeurt.

6. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Hier was het krampen, verstopping en dus een hele nacht (en een deel van de dag erna) chagrijnig zijn door de rijstebloem. 1x geprobeerd en het was dus geen succes. Pas zodra de verstopping was opgelost, had ik weer een vrolijk kind. Ik zou het dus afraden.

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb ook vanalles geprobeerd in te hoop dat mijn zoontje beter zou doorslapen. Onder andere rijstebloem geven. Maar niets hielp. Echt niets. Ik heb het toen maar geaccepteerd en dat was maar goed ook want hij is pas van zijn 23:00 voeding af sinds dat ie 1 jaar is. Eerder lukte gewoon echt niet.

8. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Eens met Blijei... Doe wat jij denkt dat goed is. Als je kindje nog zoveel last heeft van krampjes zou ik ook nog niet beginnen met vaste voeding en rijstebloem. Dan zijn de darmpjes er idd nog niet klaar voor. Daarnaast vind ik het ook best vroeg dat het CB al vanaf 4 maanden adviseert om bij te gaan voeden.
    Moet zeggen dat ik met mijn zoontje toendertijd wel met 4 maanden ben begonnen met bijvoeden en ook rijstebloem ben gaan geven in de laatste fles van 19.00u. Bij hem werkte dit geweldig en hij reageerde overal prima op!
    Mijn dochtertje is een ander verhaal. Ze is nu ruim 3 maand en ik zie het niet gebeuren dat zij met 4 maanden al aan de bijvoeding gaat. Zij heeft nog meer dan genoeg aan flesvoeding. Ben haar vanaf haar geboorte gaan voeden op verzoek (waar het CB echt tegen was!), waardoor zij nu al een een paar weken op 4 flesvoedingen zit met haar laatste voeding om 19.00u. (Ze groeit goed en is ontzettend tevreden) Dus echt, kijk naar je kind en stem daarop af wanneer je met wat begint (en zeker niet naar wat het CB graag ziet)

9. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    De krampjes komen niet zo zeer van de bijvoeding. Voor dat we met bijvoeding zijn begonnen had hij al veel krampjes. We zijn ook eens een paar dagen zonder bijvoeding gaan proberen om te kijken als dit effect heeft op zijn darmpjes maar nog steeds even veel krampjes. Verder laat hij wel zien dat hij er aan toe is.

We wouden vannacht gaan proberen om de laatste fles weg te laten maar helaas schrok hij wakker van toen wij naar bed gingen.

10. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Bij ons lukte het stoppen met de fles niet meteen. Wij zijn de fles toen langzaam gaan afbouwen. Met 30 cc per week had hij niks door. Bij de 100 cc helemaal gestopt en toen ging het goed. Succes!

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Hier kwam er verstopping van rijstebloem.
    Niet gelijk maar na een paar weken.
    Toen zijn we gewoon de zonnige ontbijt pap gaan geven.

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bij ons lukte stoppen met de laatste fles gelijk. Met 4 maanden zijn we met rijstebloem begonnen 2 schepjes en toen zaten ze gelijk vanzelf op 4 flesjes van 180/6 en sliepen ze het klokje rond. Had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan, maar fijn was het wel.

13. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen !

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben de laatste fles per kwartier gaan vervroegen. Tegelijkertijd wat meer per fles en zo verviel er 1. Liep heel geleidelijk en natuurlijk, geen moeite gehad. Nu heeft Dafne nog 3 flessen en moet haar nog steeds wakker maken voor de laatste fles, zo rond 20.00.
    Rijstebloem nooit gedaan. Zooi en onnodig. Maar dat is mijn mening :D;)

15. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Gezien de leeftijd van je kleine lijkt het me sterk dat hij er al klaar voor is. Al bovenstaande zaken worden pas ontwikkeld zo tussen de 6-9 maanden. Daarnaast: als je kleine al krampjes had voordat je begon met bijvoeding, dan is het helemááál een slecht plan om met bijvoeding te beginnen. Aan te vroeg beginnen zitten best nog wel wat risico's:
    https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/vast-voedsel/risico.html (ondanks dat het van borstvoeding.com komt, is deze informatie ook van toepassing op flesgevoede kindjes)
    Die Zes Maanden - De groene vrouw

Ik blijf erbij: je kleine is en was nog niet klaar voor bijvoeding. Stop ermee en probeer het over een maand (of twee) nog eens.

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En evt als je een fles eraf haalt de hoeveelheid verhogen?
    Hier krijgt ze 4x dd 180+6
    Qua nachtvoeding heb ik niet veel ervaring want ze sliep al met vier weken door

Mij lijkt 4x 160 een beetje weinig.
    Hier eerst 5 x 180 aangeboden en nu 4x 180 ( 800 cc totaal)

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

+1.

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje liet die fles zelf vallen toen hij 12 weken was.. Hij was er gewoon niet meer voor wakker te krijgen en ook slapend dronk hij maar 20-30cc.. Dus eens zonder geprobeerd en dat ging goed!

Rijstebloem was hier ook geen succes, veel krampen en verstopping. Dus heel snel weer mee gestopt.

Deel Deze Pagina