Ja zo denk ik er ook over. Het leren ergens vanaf te blijven doe ik liever met andere dingen. Hier kan ze er gewoon niet bij. Hetzelfde met schoonmaakmiddelen. Die zet ik heel erg hoog. Ze zal best luisteren en er niet aan komen, maar stel dat ze een keer ondeugend is,
Wij slaan een jaartje over.. Waarschijnlijk maak ik wel een kerststuk voor op tafel. Dan hebben we nog wel iets groens en met lichtjes.. En daarbij is er ook niet zoveel ruimte over met de box&speelgoed. Dus dat scheelt ook weer schuifwerk.
Ja inderdaad. Ik zal dat risico gewoon nooit lopen. Je kan van een klein kindje ook niet verwachten dat ze er ook echt vanaf blijven.
Persoonlijk zou ik gewoon een klein boompje kopen met inderdaad plastic ballen. Trekt de kleine dan de boom toch nog om, dan is de schade niet zo verschrikkelijk groot. En vooral niet bij je kleine.Zelf ben ik gek op een grote boom, maar die komen er dus de eerste jaren bij mij dus ook niet meer in. Sucses meid.
ik heb hem gewoon staan en dan wel dit jaar met plastic ballen. leren afblijven is het beste maar soms loopt ze toch ineens rond met een bal.
Hier staat hij ook op. Dewi is nu 14.5 maand en ze heeft me geholpen hem op te tuigen (alles aangegeven). Ze vondt de (plastic) ballen nogal interessant maar ondertussen kan ze er goed vanaf blijven.
Ik zet m alleen als het kan op een plekje waar Ymke er niet bij kan. Voorkomen is beter dan genezen, wij hebben ons hele huis ook babyproof gemaakt en dan zou ik nu even een kerstboom neerzetten... Ik vind dat ze te jong is om te leren dat ze eraf moet blijven
Je kan behalve voor plastic ballen ook kiezen voor pluche dingen (beertes, sneeuwpopjes) in de boom. Of allebei. Als het dan toch eens fout gaat zit je niet met scherven in de voetjes.
Ik sla ook een jaartje over. Tuurlijk moet je kindje leren om er van af te blijven, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Nee dat mag niet maakt inderdaad totaal geen indruk, ze zit in een fase waarin ze zich overal aan optrekt en de wereld wil ontdekken en dat vind ik op dit moment eigenlijk belangrijker dan leren er vanaf te blijven. Dan maar geen kerstboom
Ben hier ook erg benieuwd hoe dat dadelijk gaat met de kerstboom. Volgens mij gaat dat als een grote magneet werken op die kleine vingertjes. Ze is toch al zoooooo gefacineerd door lichtjes .
Wij gaan met een dochter die met kerst 10 maanden is voor een kleinere kerstboom boven op de eettafel (en dus buiten haar bereik) dit jaar. Ze vindt al dat geglim vast prachtig, graait namelijk ook altijd gretig naar sieraden, en ze is te klein om te begrijpen dat iets niet mag (althans, om dat langer dan 1 seconde te onthouden). Komt nog bij dat haar box op de plaats van de kerstboom staat.
Die van mij loopt nog lang niet, maar kruipt (eindelijk!) wel! Ik was gewoon van plan om een boom neer te zetten, hoewel het met box en boom in de kamer wel heeeeel vol wordt Is het naief gedacht dat het wel los zal lopen? Die van mij is niet zo'n initiatiefnemer, hoewel alles wat glimt en lichtjes wel als een magneet op hem werken.... Spannend dus..
wij zetten hem ook gewoon neer we dachten er eerst aan om hem op een tafeltje te zetten maar dat vind ik bij nader inzien nog gevaarlijker als ze daar aan gaat trekken! onze dochter loopt ook helemaal los ondanks dat ze 10 maand is
hallo allemaal ik zet op gewoon de kerstboom met de gewone ballen. wel op een andere plek omdat ze anders geen speelplaatsje heeft, nu komt hij tussen de twee banken te staan dus schilt ook wel. ik vind gewoon dat ze moet leren er vanaf te blijven! als je ze het nu niet leert dan heb je volgend jaar weer een probleem. ze is nu 18 maanden. ze weet echt wel wat wel en niet mag, maar natuurlijk blijven het kleine kindjes en die proberen uit. dat doet elk kindje wel, de een wat meer als de ander. maar sta hier zo vaak versteld dat mensen zeggen dat kindjes van 1 jaar of wat jonger het allemaal niet begrijpen. nou volgens mij onderschatten wij ze want ik heb gezien aan mijn dochter dat zo gauw ze ging kruipen met 9 maanden ze het woordje nee al direkt begreep. moet je het wel op een lage toon zeggen en beetje boos kijken. en natruulijk luisteren ze nog niet altijd en je zal moeten blijven herhalen. maar mijn mening is als je daar nu niet mee begint het er nooit meer van komt of straks een puber dreumes het moet gaan wijs maken. mijn mening gewoon de kerst boom zetten en inderdaad e.vt met kunstof kerstballen. maar dan ook wel straffen als ze daar mee gaan spelen en dan niet denken o ze kunnen toch niet kapot. maar goed ieder zijn eigen mening natuurlijk. gr deb
Hier komt ook gewoon een kerstboom. Dat van die onbreekbare ballen ga ik zeker onthouden. Ik dacht aan die houten dingen voor in de boom, maar plastic is goedkoper.
Hier ook gewoon een kerstboom en met plastick ballen vorig jaar was iris net 1 jaar en ging het eccht perfect ja afentoe even met het vingertje tegen een bal aan vorig jaar maar goed moet kunnen ..
Ik vind het dus absoluut helemaal niet nodig om nu al dingen te gaan verbieden. Ik heb in huis alles weggehaald of beveiligd zodat er niks ernstigs kan gebeuren. Kostbare meubels zijn in opslag. Heeft niks te maken of ik verwacht wat binnen haar vermogen ligt, al is wetenschappelijk bewezen dat kinderen onder de 2 jaar niet kunnen onthouden wat niet mag. Ik wil gewoon een lekkere sfeer en me niet druk maken om ongelukjes die om een hoekje loeren. Ze leert ook nog geen lezen, dus leren dat je beter niet aan de kerstboom kan trekken kan volgend jaar ook nog wel!
Hier komt de boom ook gewoon op de grond te staan! Joris is nu 20 maanden en heeft af en toe hele losse vingertjes, dus ik ben benieuwd. En ach, het zijn allemaal kunsstof ballen, dus als er 1 uit valt ga ik me niet druk om maken hoor. Ga hem wel erop wijzen dat het niet mag... Het is en blijft een kind met zo zijn streken, dus kan me ook niet voorstellen dat het alleen maar goed zal gaan met de boom
Wij willen ook een kerstboom zetten met plastic ballen. Is het niet om Yoran, dan wel om onze twee katten! Twee jaar geleden hadden we de boom staan en die hadden de katten 's nachts omver getrokken. Een rotzooi! Vorig jaar geen boom gezet (waren teveel weg voor werk en met de kerst weg), maar nu willen we het weer proberen. Maar nogmaals, ben benieuwd voor wie we het meest moeten oppassen