kerstboom wel of niet met een lopend kind ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Alles wegzetten? Hoe doe je dat dan als je op visite bent? Die mensen ook alles laten wegzetten? En meubels in de opslag? Mijn man zit me hier stomverbaasd aan te kijken. Nee,niet de manier hoe wij het doen.

Wij nemen wel een kerstboom en zetten hem daar neer waar die altijd staat. Ze heeft er maar af te blijven. 3 x waarschuwen en dan nog niet luisteren = in de box. Voor alle andere dingen in ons huis (houtkachel,lampen,vazen en noem maar op) werkt tot nu toe heel goed,want ze blijft er echt af. En onze dochter weet heel goed waar ze wel en niet aan mag komen,kun je gewoon soms aan die ondeugende ogen zien.

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat je kinderen niks kan verbieden is onzin. Wij hebben een oven en die gebruiken we regelmatig. Dan zou Sem al geen handen meer hebben als we hem niet zouden verbieden om bij die oven te komen. En elke keer als hij in de buurt, dan weet hij het al. Dus ze kunnen voor hun 2e wel dingen onthouden. En voor het gemak dingen wegzetten doe ik ook niet. Ooit moet je toch beginnen met opvoeden lijkt mij....

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    arm kindje, omdat je wilt onderzoeken wat er in die gekke boom hangt moet je in de box? Ik vind het echt super zielig hoor.
    Je kunt ook gewoon respect hebben voor hoe een ander het doet ;)
    Het is me helemaal duidelijk dat wij lijnrecht tegenover elkaar staan, maar ik gaf eerder ook geen waardeoordeel aan jouw moederschap.
    Maar ik voel me verder niet aangevallen hoor, ik heb namelijk een heel happy kindje ;)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij voeden onze dochter positief op ;)
    Verbieden kunnen we nog haar hele leven...

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Even een advies van mij (doe er mee wat je wilt ;) ) maar ik zou toch geen glazen ballen onder in hangen. Mijn boom staat inmiddels al en bestaat uit alleen maar onbreekbare dingen (ballen, slingers, veren artikelen, houten dingetjes etc.). Mijn zoontje heeft al een balletje er uit getrokken en als je die dan uit zijn hand wilt zien te krijgen dan moet je behoorlijk je best doen, hij knijpt namelijk ontzettend in zo'n balletje... je wilt toch niet meemaken dat dat bij een glazen balletje gebeurt? Die knijpt hij compleet fijn met als gevolg duizenden scherfjes in zijn hand......

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Tja elk kind is nou eenmaal anders, dat wordt nog wel eens vergeten. Er zullen best kinderen zijn die wél luisteren als iets verboden wordt en dat het daar wél werkt, maar dat wil niet zeggen dat het voor alle kinderen geldt! En dat is andersom net zo!

Ik heb er dus eentje die het niet snapt, die 10 keer dr vingers in de videorecorder stopt, elke keer weer gaat huilen omdat het pijn doet en schrikt omdat mama zegt dat het niet mag, maar het de 11e keer rustig nog een keer doet. Dan vind ik dat ik beter kan voorkomen dat ze het blijft doen, dan dat ik haar zichzelf laat verwonden hoor.

Als ze iets doet en ik zeg NEE, dan reageert ze niet eens, het boeit haar niks. De tijdschriften onder de salontafel hebben het ook zo vaak moeten ontgelden. Dan kan ik haar waarschuwen en uiteindelijk weghalen, maar zodra ze de kans krijgt, pakt ze ze weer. Dat heb ik tig keer volgehouden en toen ben ik lectuurdozen gaan kopen. Nu ziet ze de tijdschriften niet meer en dus zijn ze niet interessant meer.

Ieder doet het op zn eigen manier, die bij mama en kind past. Prima toch, ieder is anders dus laat mekaar in de waarde alsjeblieft.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    guppie81, ik doe het net zoals jullie. Ik voed ons kind ook liever vrij op waar ze vrij is om te ontdekken. Binnen bepaalde grenzen. Maar je kunt ook zonder te straffen duidelijk maken dat iets niet mag.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Misschien eens in de album van veraenroy kijken hihi... Vind dat wel een idee..

Ik weet niet wat ik zou doen, aan de ene kant heb ik zoiets van voorkomen is beter dan genezen, aan de andere kant heb ik zoiets van, ja ze moet maar leren ervan af te blijven.

Ach, heb nog een heel jaar de tijd om daar over te gaan piekeren.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik heb precies zo'n kind.. Nee lijkt niet in zijn woordenboek voor te komen... Ik heb het meeste waar hij niet aan mag komen weggehaald (cd's, dvd's, planten en dat soort spul) puur en alleen omdat ik geen zin heb om de hele dag: "nee! dat mag niet!" te roepen. Voor mezelf heb ik dan het gevoel dat ik alleen nog maar met de negatieve kant van opvoeden bezig ben. Het is wel eens lastig als we ergens anders zijn, maar aan de andere kant hebben diegene ook bijna allemaal kinderen, dus is het daar ook redelijk kindproof... :)

Maar idd, elk kind is anders.. Gelukkig wel! Anders zou het hier maar saai worden.. :)

10. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Overigens, iemand vroeg over 'wat doe je dan als je op visite gaat'..

Als ik met Angelina ergens ben, hebben die meestal bij voorbaat al de breekbare spullen weg gehaald, de kaarsen van tafel en dat soort dingen. Dat vinden ze vanzelfsprekend, heb ik zelf nog nooit om hoeven vragen. Ze hebben zelf ook kinderen en dus ook allemaal in deze fase gezeten.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella luistert gewoon bij anderen, ;)

Ze is gelukkig niet een kind dat overal aan zit.

Meestal is een blik van mij genoeg.

Vraag me niet hoe dat kan. Ik heb gewoon een blik die afschrikt, :)

Nee, ik ben streng en duidelijk als ik echt iets niet wil. Maar ze krijgt bij mij gewoon veel ruimte. Maar ze ziet wanneer ik gewoon iets niet wil en dat accepteert ze tot nu altijd.
    ( af en toe even huilen, maar dat negeer ik helemaal. Ga ik niet eens op in)

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke is bij anderen ook niet zo ondernemend als thuis. Eerst tien a vijftien minuten verlegen bij mama op schoot komen en meestal na een uur pas gaat ze echt spelen.
    Over het algemeen gaan wij niet veel langer op visite, of het is bij mensen die echt rekening met haar houden!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het hier zal gaan... de 4 katten hebben de afgelopen jaren niet omgekeken naar de boom dus dat zal wel meevallen maar dat kleine draakje dat nu door het huis loopt... hmmm ;)

Ik ben persoonlijk wel heel stellig in het laten staan van dingen (die niet gevaarlijk zijn), omdat ze moet leren van sommige dingen af te blijven. Zo pakt Louise heel graag de afstandsbediening van tafel. Wij hebben steeds gezegd nee dat mag niet! En dan de asb teruggelegd op tafel en haar een speeltje gegeven of afgeleid. Dat werkt hier heel goed. Ze pakt hem nu soms nog wel eens en dan zeg ik nee Louise! Ze kijkt me dan heel schuldbewust aan en legt hem netjes terug.

Maar ieder kind is inderdaad anders en ik ben het met Esli eens dat iederen moet doen wat in hun gezin het beste past. Misschien kunnen we beter na de feestdagen een topic openen over hoeveel kerstversiering er kapot is en of de boom is omgetrokken ;)

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nou hier staat hij. Wel voor de kunst gekozen en dit jaar niet op een kist gezet. En ze heeft er nog niet naar om gekeken. Nog steeds moet ik haar 10 keer per dag weghalen bij de modem/telefoon want dan luisterd ze niet. Maar die boom het doet haar niets !

15. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Onze boom staat...hij heeft er een aantal ballen in gehangen en verder heeft hij er niet naar omgekeken...hopen dat het zo blijft ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb jij werkelelijk helemaal niets in huis waar Ymke niet aan mag komen? En wordt je nooit 'boos' op Ymke? Eva doet geregeld dingen die niet mogen en dat krijgt ze dan echt wel te horen. Dat zijn uiteraard geen dingen die gevaarlijk zijn, behalve dan de oven. Dat is ook positief opvoeden hoor, een kind leren wat haar grenzen zijn. En dat ze te jong zijn om het te leren dat geloof ik echt niet. Eva weet dondersgoed wat niet mag, al probeert ze ons nog regelmatig uit, maar dat hoort er gewoon bij. Even een voorbeeld: op de commode staat een bakje met tubes enzo waar Eva niet aan mag komen. Ze probeert altijd wel om iets eruit te pakken en als wij dan volhouden met zeggen dat het niet mag, gooit ze een speeltje erin zodat ze dan natuurlijk wel met haar handje in de bak moet, maar pakt dan stiekem dus een tube in plaats van dat speeltje. Ze zijn echt niet dom hoor, die kleintjes!

Wat betreft een kerstboom...... ;). Wij gaan waarschijnlijk een kleintje halen, net als vorig jaar. Toen was ik vlak voor kerst uitgerekend en hadden we geen zin om als de baby er was vlak erna een kerstboom te moeten opruimen. Nu dus weer een kleintje omdat ik het wel leuk vind als het hetzelfde is als vorig jaar. Hij komt op een krukje te staan met plastic ballen erin en Eva moet er gewoon vanaf blijven. Als ze 'm wel omgooit kan het niet zo'n kwaad omdat het maar een kleintje is.

17. Female

Female Niet meer actief

Ik zet hem in de box :)
    Voor Kynan gebruik ik die niet meer en de baby is er toch nog niet.
    Dus box op de hoogste stand en dan zet ik hem daar in, veilig voor kind en hond ;)

18. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Nou, hier staat ie al. Een kunstboom met onbreekbare ballen. Hier ook drie keer nee zeggen en anders in de box. Het begint al minder interessant te worden. Hij is trouwens al wel twee keer omgevallen. Sem is echt vliegensvlug..... Dat is dan wel even schrikken en huilen, maar ja

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    En dames.... hoe is het jullie vergaan met de kerstboom in combinatie met huisdieren en grijpgrage kinderhandjes?

Louise heeft er totaal niet naar om gekeken, ze vond hem volgens mij ook meer eng dan interessant. Ik had namelijk een hele leuke kerststal van Little People gekocht en toen die iets te dicht bij de boom stond begon ze te piepen omdat ze er niet bij durfde te komen ;)

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft welgeteld 1 bal uit de boom gevist en dat was gisteren.. Voor de rest heeft hij er bijna niet naar om gekeken... Soms even aan de lichtjes komen, maar als ik zei dat dat niet mocht, draaide hij om en ging iets anders doen... :D Voorbeeldig kind, dus! :) (ook alleen hiermee, trouwens... :D )

Deel Deze Pagina