Hoi hoi Mijn zoontje is bijna een jaar en hij eet nu al 2 maanden stukjes fruit en brood al vanaf dat hij 6 maanden is. Collega van mij op t kdv vond dat hij niet goed kauwde en meer mummelde met z`n tong meer sabbelen zeg maar. Hij kokhalsde voor kort nog niet echt. Nu echt al 3x per dag met brood met cracker en met mandarijn en peer.. Heb em echt net flink moeten kloppen want hij bleef erin.. wou em bijna op de kop gaan houden.. Hij kauwt volgens mij gewoon echt niet goed. Slikt het veel te snel door en dan zeg ik wel goed kauwen. Hij stopt pas andere stukje in z`n mond als z`n mond leeg is.. En ik heb al hele kleine stukjes. Komt iemand dit bekent voor? of heeft iemand hier ervaring mee? en evt tips voor me?? Vind het echt dood eng! Groetjes Dani
1 tip voor als je gaat kloppen om eten uit de luchtpijp te krijgen. Niet rechtop laten zitten, want zo klop je het alleen maar verder naar beneden!! Misschien deed je dat toch al niet. Het is maar een tip. Verder kan ik je niet helpen, mijn kindje kauwt/maalt heel erg goed. Groetjes Marieke
Nee dat kan me wel voorstellen. Wilde je het alleen even meegeven (en anderen ook natuurlijk). Ik ben ook wel een aantal dingen kwijt die ik op EHBO geleerd heb en ik heb toch jaarlijks een herhaling. En het is denk toch anders als het om je eigen kindje gaat.
Ja neem het je ook niet kwalijk. Fijn dat je reageerd. Ja als het je eigen kindje is, dan is het toch anders hoor! Dan denk je niet van oh hoe ging het ook alweer dan doe je direct je ding zal anders het CB morgen eens bellen.. Groetjess