meisje 14.5 maand - Slaan & Kopstoten geven !!!!????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FairyLaughs, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nou wat mijn dochter nu weer heeft !

sinds een weekje slaat ze mensen gewoon recht in het gezicht..
    *mijn moeder heeft haar iets geleerd.. mn moeder vulde dr wangen met lucht, en dan mocht mijn dochtertje op haar wangen duwen en dan maakte ze zo'n geluidje*..

dus dat is denk ik waar het slaan vandaan komt..

maar ze geeft ook gewoon kopstoten !
    dan lacht ze echt gemeen, dr hoofd naar achteren en met volle kracht weer vooruit en dr voorhoofd eerst..

dat doet echt pijn.. en t moet haar ook wel pijn doen toch? maar ze vind het echt geweldig.. heel hard lachen enzo.. (dit gaat zo 6x achter elkaar totdat ik haar op de grond zet en haar negeer.. dit lijkt mij het beste)

waar kan ze dit vandaan hebben?? ik snap het niet..
    en heb het liefst dat dit zo snel mogelijk over is..

oja.. ook in bed hoorde ik altijd gebonk... en als ik nu nadenk.. kan dat misschien ook komen door kopstoten tegen het bed? (heb nu zo'n hoofdbeschermer gekocht voor in dr bedje, dus daar kan ze het al niet meer doen)

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Herkenbaar. Julia doet alleen slaan, maar ik heb geen idee waar ze het vandaan heeft. Ze kan heel lief aaien en kusjes geven, en dan opeens BAM! Vol in je gezicht! Ik werd eerst boos, maar dat vond ze prachtig. Hoe feller ik reageerde, hoe harder ze moest lachen. Nu ben ik sinds 2 dagen heel consequent haar aan het vertellen wat er gebeurd. Zodra ze mij slaat, vertel ik haar dat ze niet mag slaan en dat ze bij de volgende keer dat ze dat doet, op de grond gaat (ze zit dan op schoot). Dat vindt ze niet leuk, maar ze doet het dan uiteraard nog een keer en dan moet ze van schoot af. Het is nu 3/4 keer gebeurd gisteren, en ik heb nu het idee dat het blijft hangen. Alsof ze die kick er niet meer van krijgt en dan automatisch snapt dat ze het niet meer hoeft te doen voor de lol.

Ik leg haar het wel uit in Jip en Janneke taal hoor, zodat het misschien een beetje blijft hangen. Ik weet niet of ze het echt snapt.

3. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    O heel herkenbaar .....mijn dochtertje heeft dit ook gedaan, ik heb iedere keer dat ze dit deed heb ik haar verteld dat dit heel veel pijn doet bij mensen en dat het niet lief is, uiteraard luisterde ze daar niet naar....uiteindelijk heb ik 1x zachtje een kopstoot teruggeven en daar schrok ze zo van dat ze het daarna nooit meer gedaan heeft.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn dochtertje doet het ook. In d'r bed, tegen de muur, de verwarming, op de plavuizen. En ze slaat ons ook.

Met het hoofdbonken heeft ze de grootste schik, maar oh wee als ze per ongeluk met haar hoofdje ergens tegen aan schaaft of zo. Brullen....;)

Het slaan of krabben van ons wordt direct 'bestraft'. Naja, we zeggen dat dat niet mag en dat dat zeer doet en vervolgens laten we haar zien hoe het wel moet. Het aaien dus.

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb weleens ergens gelezen dat kleine kinderen hun liefde nog niet kunnen doseren. Dit houd dus in dat als ze je eigenlijk willen knuffelen of aaien ze uit enthousiasme dus slaan omdat ze dan zo blij zijn dat het er ruw uitkomt. Hoop dat het inderdaad zo is dat maakt het minder naar hahah. ik doe altijd als ze met haar handen begint te wapperen, dan pak ik haar handjes enn aai over mijn gezicht en zeg aai mama. En daar moet ze erg om lachen dus hoop dat het helpt.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou Julia weet heeeeel goed dat er een verschil zit tussen aaien en slaan, maar ik snap wat je bedoeld. Soms aait ze ook nogal hard handig ;) Maar echt slaan zie ik ook wel aankomen, zo'n dikke grijns...

7. Tink

Tink Niet meer actief

Misschien de woorden nog niet, maar als je haar consequent op de grond zet (straf geeft dus eigenlijk) en NEE zegt als ze slaat, heeft ze dat echt gauw genoeg door!

Dat van dat niet goed gedoseerde enthousiasme wat Tico schrijft, is ongetwijfeld waar. Ze zijn op die leeftijd echt nog niet bewust gemeen ;)

Deel Deze Pagina