Hallo allemaal, Wie weet hoe het precies zit met het verlengen van het EHBO diploma? Ik had in september mijn herhalingslessen moeten volgen maar aangezien ik hier 2 kleintje rond heb lopen heb ik dat niet gedaan. Vorig jaar is mijn ehbo diploma gewoon weer verlengd en geldig tot 25-02-2012. volgens de ehbo vereniging zou ik volgend jaar (dus in 2011) 2 keer de herhalingslessen moeten volgen om mijn diploma geldig te houden. Hier heb ik helemaal geen zin en ik loop dus ook ernstig te overwegen om mijn diploma te laten verlopen. Maar klopt het wel? Als mijn diploma tot februari 2011 geldig is waarom zou ik dan in 2011 twee keer op herhaling moeten? groetjes!
Volgens mij bestaad het inderdaad uit 2 lessen. Althans, toen ik vorig jaar november EHBO diploma behaalde, werd er in 2 dagen afgetoetst. 1e dag (les eigenlijk, was niet zo'n lange dag) werden de "verbindingen" gedaan. 2e dag reanimatie. Heb "Defi" niet gedaan. Die vrouw die bij ons op school kwam mocht niet laten aftoetsen in het gebruik van de defi (sorry, heb alleen Duitse term overgenomen van oude Duitse serie, kan niet op Nederlandse naam komen). Die van mij is inmiddels wel verlopen... Had geen energie om hem te laten verlengen
Onze herhalingslessen bestaan altijd uit 5 lessen van 19.30 tot 22.00 uur. Ik zou dus volgens hun 10 lessen moeten volgen in 2011
Wij hebben 8 lessen per jaar van 20-22 uur. 16 uur in twee jaar. Volgens mij moet je in twee jaar alle onderwerpen 1x hebben gevolgd, uitzondering is reanimatie want die moet volgens mij 2x. Als ik via mijn werk de EHBO zou volgen zou ik elk jaar de herhalingsdag moeten volgen anders wordt het niet verlengd.......
Op de site van het oranje kruis zelf staat het volgende: Bij onze vereniging is het in de regel zo dat als je alle herhalingslessen komt, dat ze je gewoon competent verklaren. Je mag er standaard één missen. In uitzonderlijke gevallen (in overleg) wel meer. Volgens mij moet je bij onze vereniging wel hele stomme dingen doen, voordat ze je niet-competent verklaren. Twee keer alle lessen volgen is dus zeker niet nodig, als jij kunt laten zien dat je competent bent. Als ze toch moeilijk doen, zou ik eisen dat ze je per onderdeel aftoetsen omdat je anders contact opneemt met het oranje kruis. (En dan hebben ze een probleem, want dan zullen ze waarschijnlijk ALLE cursisten aan de hand van lijsten moeten gaan toetsen, want volgens mij was dat eigenlijk de bedoeling van het oranje kruis!)