Bacteriële meningitis

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vandaag te horen gekregen dat een kindje bij mijn dochter in de klas vrijdag is opgenomen met bacteriële meningitis. We hebben bericht gekregen vanuit school dat het beter gaat en dat ze moeten afwachten om welke vorm het gaat en dat we dan meer horen.

Ik -als overbezorgde moeder - ben natuurlijk meteen gaan googelen :D

Maar misschien is er een dokter of huisartsassistente in de zaal die mij misschien iets kan geruststellen.. Eef hoest wel, maar ja dat doen we allemaal ;)

Alvast bedankt!

2. penseel

penseel Niet meer actief

Kreeg net mail van school hier kinkhoest.

Ook mijn dochter is nu ziek thuis. Heeft keelpijn en hoest vannacht koorts.

Ik kan je niet gerust stellen wel sterkte wensen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Oei wat heftig...kan je er helaas niet meer over vertellen. Wat ik wel weet is dat de bacteriële meningitis heel snel gaat...dus meestal binnen 2 dagen van niks naar doodziek. Als eefje al een paar dagen hoest hoef je je geen zorgen te maken....denk ik.

Hier zijn een paar gevallen van kinkhoest.

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Mijn man heeft 2 jaar geleden ook een bacteriële meningitis gehad. Ik begrijp uit je verhaal dat je bang bent dat jouw dochter besmet is?
    Ik denk dat dat wel meevalt hoor, wij hadden toen vakantie, dus de hele dagen bij elkaar maar niet besmet.
    Wie weet kan ik je vragen beantwoorden dus mocht je ze hebben, stel ze gerust.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Inderdaad het besmettelijke er van vind ik best eng.. en dat het zo snel kan gaan.. Er is een incubatietijd van 2 tot 10 dagen.. Maar ik las ook dat klasgenootjes vaak geen gevaar lopen. Ben trouwens ook blij dat het nu al een stuk beter met het meisje gaat, arm ding..

Soms zou je ze het liefst in een plastic bubbel willen opsluiten :)

6. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    home sweet home
    Het kan inderdaad snel gaan. Mijn man werd 's morgens wakker met zware hoofdpijn en 's avonds lag hij op de IC in een kunstmatige coma aan de beademing.
    Houd je dochter voor de zekerheid in de gaten en als je het niet vertrouwd naar de dokter.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    woow naomi dat is heftig.. man nu wel helemaal hersteld?

@TS ik zou je dochter gewoon goed in de gaten houden en bij niet vertrouwen naar de ha

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vroeg zo straks aan haar hoe ze zich voelde.. Snottig was het antwoord :) maar niet warm of zo.. Ben zelf ook snottig haha..
    Afwachten dan maar.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Haar goed in de gaten houden, kijken of ze geen koorts krijgt, blauwe niet wegdrukbare vlekjes zijn een belangrijk kenmerk en nekstijfheid. Bij meningitis kunnen met geen mogelijkheid de kin op de borst leggen! Verder zou ik je adviseren als je twijfelt ten alle tijden contact met je huisarts of de HAP op te nemen.

In mijn stage 10 jaar geleden het ook bij een kindje meegemaakt, is uiteindelijk helemaal goed gekomen, maar dat is schrikken, daarna nooit meer meegemaakt.

10. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    home sweet home
    Wat lief dat je dat vraagt. Hij heeft 2 jaar in de ziektewet gezeten en is nu weer volledig aan het werk. Hij heeft het weekend echt nodig om bij te tanken en vooral gesprekken voeren/op visite gaan is voor hem heel vermoeiend. hij is erg onzeker over zijn eigen lichaam geworden en ook aks ik me niet fit voel maar voor de rest gaat het eigenlijk heel goed.
    De dingen die hij heeft hebben we ons op aangepast en dat werkt prima.

Deel Deze Pagina