Vorige week zag ik een klein stipje bij mn zoontje op zn been. Ik dacht een korstje oid. Nu een week later is het groter en het lijkt steeds meer op een moedervlek.. het is alleen bijna zwart en iets verdikt. Wat denken jullie hiervan? View attachment 365979
Als het een moedervlek is, dan is hij onrustig (groeit) dus dan moet je er zeker even mee naar de huisarts gaan.' Mijn zoontje heeft ook een moedervlek, al sinds zijn geboorte, maar die is gewoon rustig en groeit hooguit met hem mee, dus vraagt geen extra aandacht.
Ik heb zelf heel veel moedervlekken, en er zijn er ook wel eens een paar spontaan bij gekomen. ook veranderen een aantal wel van kleur en vorm, dat is vooral iets wat je goed in de gaten moet houden. Tot op heden zijn er 4 bij mij verwijderd en onderzocht, tot nu toe altijd niets aan de hand. Bij twijvel gewoon even naar de huisarts gaan,
Ik heb vrijdag net zo'n donkere laten weghalen. Was maar een speldenkop groot, maar bleek al 3 kleuren te hebben hetgeen niet goed blijft gaan. Zou het zeker laten controleren.
ik zou ermee naar de huisarts ook gaan, vind hm te donker en wat rare vorm. ons meis en manneke inmiddels ook krijgen nu steeds meer moedervlekken ze beginnen heel klein en licht en worden steeds wat duidelijker tot 'normale' kleur
Ik ga morgen de huisarts even bellen voor de zekerheid. Hoop niet voor mn zoontje dat ie weggehaald moet worden.. zou niet leuk zijn. Maar we wachten af!
Weghalen valt wel mee, maar laat dat doen door een dermatoloog en niet door je huisarts. Heb al te vaak lelijke littekens door de huisarts gezien terwijl de dermatoloog het heel netjes doet of je evt doorstuurd naar een plastisch chirurg. Succes morgen!
Ik heb een soortgelijk klein zwart moedervlekje. De dermatoloog vond dat niet een verdacht plekje. Hij zit er ook al vanaf mijn jeugd. Groeit niet en is mooi rond.
Klopt! Ik heb er twee weg laten halen door de huisarts. Op mijn buik. Ik heb 2 lelijke littekens nu. Ik heb er ook 3 weg laten halen door de dermatoloog (2 op m'n rug, 1 op m'n zij) en daarvan zie je geen littekens. Achteraf gezien had ik de moedervlekken op mijn buik ook liever door de dermatoloog weg laten halen.