Wie heeft ook een beugel of krijgt deze binnenkort? Ik heb nu een eerste consult gehad, en er zijn ook al gebitsmodellen en foto's gemaakt. 28 november gaan we bespreken wat de behandeling wordt, ik verwacht dan begin 2014 daadwerkelijk een beugel geplaatst wordt Ik ben nu op zoek naar een verzekering die orthodontie vergoedt... Natuurlijk kijk ik zelf ook wel op de websites van verzekeraars maar wie weet heeft iemand hier een goede tip! Ben ook wel benieuwd naar welke acceptatievoorwaarden je verzekeraar eventueel stelt
Hier is mijn beugel er net uit. Ik had bij mijn huidige verzekeraar de tandartsverzekering erbij gedaan, en kreeg meteen alles vergoed. Echter wat ze mij vertelden is dat dit alleen kon omdat ik al klant was, anders had ik een wachttijd van een jaar gehad en bij de meeste verzekeraars is dit al zo. Zeker bij nieuwe klanten. Ik denk dat je heel goed moet zoeken, en misschien zelfs dan moet wachten tot 2015 met het plaatsen van de beugel ivm deze wachttijd waarin ze het eerste jaar niks vergoeden. Succes met het uitzoeken!
Dankjewel! Ik heb wel gezien dat er ook verzekeraars zijn die geen wachttijd hebben maar dan hebben ze dus acceptatievoorwaarden of ze vergoeden maar heel weinig. Ben ook wel benieuwd naar de acceptatievoorwaarden die verzekeraars stellen, las al iets over IOTN (Index of Orthodontic Treatment Need). Iemand die weet of dit door veel verzekeraars gehanteerd wordt? Ik ben nu bij PNO verzekerd en ga sowieso bij mijn volgende afspraak vragen of de ortho een motivatiebrief voor behandeling wil opstellen voor de verzekeraar. Maar dan heb ik nog maar een paar wkn om eventueel over te stappen, ik weet niet of de verzekeraar al zo snel uitsluitsel kan geven over wel/geen vergoeding. Bij PNO krijg ik niet helemaal duidelijk wat de voorwaarden zijn, staat ook niet in de polisvoorwaarden.. Of nouja, niet duidelijk iig Aan de telefoon konden ze me ook alleen maar vertellen dat er dus een brief gestuurd moet worden... en dat ze aan de hand daarvan bepalen
Bij menzis met een extra tandartsverzekering. Dan krijg je 1000 euro vergoed. Mijn beugel gaat er ook binnenkort uit. De prijs van de consulten vallen nog mee maar de beugel zelf is erg prijzig.
Bij Menzis geldt helaas een wachttijd van een jaar voor nieuwe verzekerden, dus voor mij geen optie... Ik zou het idd fijn vinden als iig het plaatsen van de beugel vergoedt wordt, want volgens mij is dat de grootste kostenpost. Consulten zijn niet zo heel duur en vind ik minder nodig om te verzekeren...
Ik ben destijds overgestapt naar pma (is Menzis) kreeg toen 750 euro of 1000 euro vergoed, geen wachttijd. Wel duurste tandarts verzekering, maar haal je er dubbel en dwars uit. Van mij is 3 jaar geleden. Even pma checken dus
Zij hebben dezelfde voorwaarden helaas! "Voor orthodontie geldt een wachttijd van 1 jaar. Dit betekent dat u gedurende de wachttijd premie betaalt, maar nog geen vergoeding krijgt voor orthodontie. De wachttijd gaat in op de ingangsdatum van de Tandverzorgd 3. Had u heel 2013 al een TandVerzorgd 3? Dan geldt er in 2014 geen wachttijd."
Oh dat was bij mij helemaal niet het geval. Had in januari menzis genomen en in februari de beugel gekregen en alles vergoed. Maar was wel in 2012 weet de nieuwe regels niet
Ik lees hier even mee, want ik wil ook graag een beugel laten plaatsen komend jaar. Heb al wel een consult gehad en een offerte laten maken, maar voor ik verder ga wil ik eerst kijken waar ik me het beste kan laten verzekeren.
Ik kwam net de IAK Extra Compleet polis tegen, zij geven aan te vergoeden tot 1000,- en volgens mij hebben ze geen enkele medische selectie, ik heb iig de polisvoorwaarden doorgelezen en kan er niks over vinden. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar na 2 x doorlezen kan ik er nog niks over vinden. Kan ze nu niet bellen, zit op m'n werk, maar dat ga ik zeker nog doen! Dit is de link naar het vergoedingenoverzicht: https://www.iak.nl/~/media/Files/Zorg/2014/Vergoedingenoverzichten/VergoedingenoverzichtpIAKrVGZUniek01-2014.pdf
Bedankt voor de link, ook ik zie niks over wachttijd of medische selectie. Ik zal er binnenkort eens op mijn gemak voor gaan zitten en het een en ander uitzoeken. Als ik nog wat tegenkom, dan laat ik het hier even weten.
Kijk hier even: https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/orthodontie-vanaf-18-jaar.aspx
Vandaag ben ik ook nog even verder gaan kijken voor een zorgverzekering, maar dat is nog een hele uitdaging. Hieronder alvast wat ik heb gevonden tot nu toe: - VGZ: geen acceptatie in aanvullende verzekering bij verwachte kosten de komende 2 jaar - Menzis: wachttijd van 1 jaar - Univé: bij verwachte kosten kan je alleen een lagere aanvullende verzekering afsluiten - Aevitae kon mij aan de telefoon niks specifieks vertellen, maar er is wel sprake van gezondheidsverklaring bij het afsluiten van hogere aanvullende verzekering Tot op heden dus nog geen succes. Ergens staat me bij dat ik een tijdje terug een verzekering had gevonden, maar ik kan me echt niet meer herinneren waar
Salsera, dit is een mooi overzicht van de vergoedingen van dit jaar. Ik hoop eigenlijk dat ze dat nu ook weer maken voor 2014! http://www.orthodontist.nl/downloads/Overzicht%20Ziektekostenverzekeringen%202013%20-%2004.12.2012.pdf Verder is deze website ook handig: Orthodontie voor volwassenen | VergelijkMondzorg Ik heb trouwens op de gok gewoon de rekening ingestuurd naar mijn huidige zorgverzekeraar en ze hebben ´m gewoon vergoed! Dat was voor het eerste consult en de foto's en gebitsmodellen.. alleen dat was al bijna 270,-!
Handige links, dank je En bij welke verzekeraar zit jij nu als ik vragen mag? Ik zit bij Zilveren Kruis en daar staat in de voorwaarden dat ze het niet vergoeden, behalve bij ernstige afwijkingen oid.