Hey, Ik maak me wat ongerust over de huid van mijn baby. Ik maak sowieso asap een afspraak bij een dokter maar wil toch eens horen of andere ouders hier ervaring hebben met wat ik ga beschrijven.. Mijn baby, 1 maand oud, heeft geen koorts en drinkt goed, veel plasluiers en had al enkele weken last met poepen (is hem vannacht wel flink gelukt na bezoek aan osteo) Heeft op zijn hoofdhuid rode vlekken en wat schilfers, in zijn gezicht ook (licht) rode uitslag, en ondertussen dezelfde uitslag op zijn nekje, bovenrugje, op zijn nekje zitten ook 2 grotere rode vlekken. Hij is wel huileriger maar of het daarom is, is me niet duidelijk. Andere ouders waarvan kindjes dit hebben? Is het eczeem of is het een ziekte? Ondanks dat hij geen koorts heeft en goed eet.. Hij is ook wel wat verkouden: prut in de oogjes, snotjes in neusje en wat hoesten. Hij heeft ook last van reflux en zijn darmpjes. Bedankt!
Nee, hier kan ik zo niks uit opmaken, het zou droog kunnen zijn, eczeem, een ziekte waarbij bultjes rode huid ontstaan. Ik zou gewoon even naar de ha gaan.
Al bij een. Huisarts geweest. Anders even een foto hier neer zetten is net wat duidelijker als alleen een uitleg.
Dit zou wellicht ook babyacné kunnen zijn. Maar voor de zekerheid zou ik toch even langs de huisarts gaan of vragen op het cb.