slaapritme veranderen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cat86, Dec 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    mijn dochtertje van 10 maanden heeft eigenlijk vanaf het begin wel doorgeslapen:) meestal van 20:00 tot7:00, heerlijk dus,af en toe werd ze 's nachts wakker maar meer niet.
    nu valt ze steeds vroeger in slaap en kan ik dr niet meer wakker houden,niet zo erg maar ze word ook steeds vroeger wakker nu al om 4:15 en gaat daarna niet meer slapen en als ik probeer om dr in haar bed te laten na een flesje enzo gilt ze letterlijk de hele boel bij elkaar,tot ik ga opzitten met haar.
    ik begin het erg vermoeiend te vinden dus vroeg me af of iemand tips heeft om het te veranderen?

2. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Hoe vaak slaapt ze per dag?

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
  4. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    @trieske : meestal 1x per dag van 1 tot 3 uur,soms in de auto ofzo nog even.

@johannal : nee, niet echt,"s avonds naar bed brengen hebben we geen problemen mee. . 's nachts dan hoor ik haar en ga er niet gelijk heen , meestal is ze dan ook stil.
    maar 'sochtends staat ze dus rechtop in dr bed te krijsen en als ik haar neerleg en wegloop gaat ze nog harder(hebben al vanalles geprobeerd), ze houd dan pas op als ik met haar op de bank ga zitten(ze is dan ook erg actief)

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoe laat begint ze aan haar nacht dan? Anders evt als ze moe is een uurtje laten slapen en dan even op hebben en dan aan de nacht beginnen?
    4.15u zou ik ook lichtelijk overdreven vinden :)

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier een uk van 11 maanden en die slaapt nog 2 slaapjes. In totaal 15 uur. Nu kan het zijn dat we een slaapkop in huis hebben maar als ik er een slaapje van zou willen maken denk ik dat het ritme ook verstoord zou raken. Ik zou proberen twee slaapjes van een uur of iets langer op de dag in te bouwen. Of werkt dat ook niet?

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

misschien een idee om haar voor het eten dus tegen half 5 nog even een uurtje te laten slapen?

8. adi

adi Niet meer actief

Ik vind 1x per dag slapen best wel weinig voor een kindje van 10 maanden. Op die leeftijd zijn 2 goede slaapjes overdag wel normaal.

En hoelaat begint ze haar nacht nu? Doorslapen is dat ze ongeveer 11uur slaapt per nacht. Dus als zij vroeg naar bed gaat, dan heeft ze misschien haar nachtslaap gewoon gehad om 04.15uur. Ze kan ook niet eindeloos in bed blijven liggen.

Ik zou het slaapritme overdag aanpakken, en kijken dat ze rond 19-20uur naar bed gaat, zodat ze 's ochtends tot een schippelijke tijd slaapt.

Share This Page