Wij doen normaal niet aan kerstcadeaus, maar dit jaar lijkt het mij wel eens leuk. Niemand weet ervan, ik regel alles in het geheim, dus een verrassing voor iedereen. Daar zit ook meteen het probleem haha, ik koop voor iedereen wat en wil dus ook wat voor mijzelf kopen, maar dat voelt zo gek haha. Heb er geen enkel.probleem mee om geld uit te geven aan man en kinderen, maar krijg altijd een schuldgevoel als ik geld aan mijzelf uitgeef. Zo vervelend. Hebben jullie dat ook? Zouden jullie wel iets voor jezelf kopen? Mijn dochtertje krijgt een pandora armband en wil voor mijzelf dan een ketting of ring ( of allebei haha) kopen, maar twijfel dan wel weer gelijk. Pff, luxe probleem, besef ik me, maar vind het wel vervelend, dat stomme schuldgevoel. Koop nooit wat voor mijzelf eigenlijk, maar ben vorige week ook jarig geweest en toen toch ook al wat gekregen.
Idd gewoon doen! Je mag jezelf ook weleens verwennen! En daarbij zou het niet leuk zijn als iedereen een cadeautje krijgt en jij niks toch?
Natuurlijk is dat niet raar. Ik heb in eerste instantie ook een boek voor onder de kerstboom voor mezelf gekocht. Mijn man heeft later toch ook cadeautjes voor mij gekocht kan ik nu al van genieten. Dat zal een leuke verrassing zijn voor iedereen dat je cadeautjes hebt gekocht Maar jij verdient ook een mooi cadeau toch? En dat je jarig bent geweest is natuurlijk geen excuus. Net of je dan opeens niet meer een cadeautje zou verdienen. gewoon lekker jezelf verwennen. Geniet ervan. Als moeder koop je idd vaak wat voor de kinderen en vergeet je jezelf snel, herkenbaar!
Gewoon doen! Ik heb met sinterklaas ook een cadeau voor mijzelf gekocht. Soms moet je ook gewoon jezelf verwennen.
Ik koop ieder jaar iets moois voor mezelf van mijn eindejaarsuitkering. Vorig jaar oorbellen. Dit jaar een fles Chanel no5 l'eau. Dus ik zeg doen
Doen! Jij verdient toch ook iets leuks onder de kerstboom? Lekker genieten van iets moois voor jezelf, heel belangrijk.
Ik ben echt tegen cadeautjes voor jezelf kopen en dit dan inpakken en met Sint en/of kerst geven aan jezelf. Maarrrr dit is alleen wanneer er gewoon afgesproken is dat er cadeautjes gekocht gaan worden. Wanneer je alles stiekem regels dan weten andere het niet en kunnen de dus ook niks regelen ( of misschien doen zij het nu ook wel stiekem )dan zou ik het gewoon lekker doen hoor! Dus fiets naar de stad, koop die armband EN ring en verwen jezelf! Fijne dagen
*geeft TS schop onder kont richting winkel* JA!!! Gewoon doen!!! Is niet raar en je hoeft je al helemaal niet schuldig te voelen. 'Love yourself first and everything else falls in line' zei een zeer wijs iemand eens. 😬😛
Zeker doen! Waarom niet? Wij doen ook nooit mee aan cadeaus voor elkaar maar de kerstman is voor iededeen dus voor ons zoontje koop ik dus ook iets voor mn vriend en voor mezelf. Voor vriend iets wat we toch binnenkort gingen kopen en voor mezelf een pyjama. Zodat iedereen iets krijgt van de kerstman. Geen idee of hij in de kerstman geloofd want hij gaat gewoon mee de cadeaus kopen voor mezelf en vriend maar tja
Je moet je zelf af en toe eens verwennen. Dus doen! Mocht je nog last hebben van schuldgevoel, bedenk dan dat de rest van de gezinsleden het niet leuk vinden dat jij geen cadeau hebt. Ben jij de enige met lege handen. Krijgen hun weer een schuldgevoel daarover en dat wil je natuurlijk niet.
Gewoon doen! Of anders een goede vriendin vragen. Je haar een verlanglijstje en geld in een envelop mee geven Ik ben alleenstaand en familie/vrienden doen niks qua cadeaus. Ik geef met sinterklaas mij zelf altijd een decemberkraslot. En ik heb van de week mijn favo luchtje gekocht.
Ik ga over de huishoudpot, dus zijn dat de uitgaven die ik voor het hele gezin inclusief mijzelf doe. En ik vind het wel prima zo. Zo weet ik zeker dat ik precies krijg wat ik wil en het gekocht is op het juiste moment. Ik doe mijzelf een paar sloffen, een grote usb stick en nieuwe toetsenbord+muis cadeau.
Andersom he, als je het voor jezelf moeilijk vindt... stel je voor hoe straks iedereen een cadeautje heeft en blij uitpakt, en dan zien ze ineens dat er niks voor jou bij zit... Dan voelen ze zich schuldig, ze hebben niks voor jou! Dus om ze dat schuldgevoel te besparen, móet jij gewoon iets leuks voor jezelf kopen he Doe het voor jezelf én de anderen