Kerstdagen met familie of vrienden

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kerst vier ik met:

1. allebei de dagen met familie

2. 1 dag met familie 1 dag met vrienden

3. 1 dag met familie 1 dag met gezin

4. 1 dag met vrienden 1 dag met gezin

5. allebei de dagen met gezin

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Beide dagen met het gezin.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik stem voor Beide met familie,. De 24 is voor het gezin, 1ste met de ene kant van de familie en de tweede met de andere kant.
    We doen dit om de beurt dus om de zoveel tijd vieren we het ook bij ons en dan vieren we 1 dag met familie en een extra dag met gezin.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Gezellig met familie

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Nu komt het denk ik met de bevalling/kraamtijd zo uit dat we kerst alleen met gezin vieren. Hoewel kraamvisite van familie wel langs mag komen hoor, maar ik ga geen 3 gangenmenu maken. Dan krijg je een bak Chinees voor je neus. Toevallig is iedereen daar dol op dus het is geen straf:D

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij eten eerste kerstdag meestal bij mijn familie, maar daar zijn ook wel eens vrienden bij. Tweede kerstdag varieert, dit jaar vieren we dat met gezin en dan 3e kerstdag weer lunch bij schoonfamilie.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Kerstavond en kerstochtend als gezin (inclusief kadootjes op kerstochtend), daarna naar mijn ouders om met de hele familie kerst te vieren

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met mijn beste vriendin en mijn gezin, zowel Kerstavond als de Kerstdagen altijd. Meestal hebben we ook nog goede vrienden die overvliegen om met ons te vieren. Wij vinden het dus absoluut geen 'alleen familie' feest want we geven veel meer om onze goede vrienden dan familie. 😝😉

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lastig invullen. Het verschilt sowieso per jaar.

Kerstavond doen we normaal met zn tweetjes. Nu komt mijn vriendin met haar verloofde mee eten. Omdat die dag het beste uitkwam en ik in januari wss drukker ben met andere dingen dan visite haha.

Eerste kerstdag en tweede kerstdag nu bij mijn man zijn familie. Vaak is het de ene dag bij mijn familie en de andere dag bij die van hem. Maar dat verschilt elk jaar.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kerstavond vieren we alleen met ons gezin, lekker gourmetten.

Eerste Kerstdag zijn we overdag gewoon thuis met ons gezin en 's avonds gaan we uit eten met mijn ouders, zusjes en aanhang.

Tweede Kerstdag worden we rond 16.00 uur bij mijn schoonzus verwacht en gaan we Tapas eten.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Wij hebben 3 kerstdagen...24/25 en 26

24 met familie
    25 met gezin
    26 met schoonfamilie

11. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Dit jaar voor het eerst alleen met ons gezin. We zijn met de kerstdagen op vakantie! :) Heerlijk, nu al zin in!

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij vieren kerstavond bij mijn ouders en gaan eerste kerstdag brunchen bij mijn schoonouders.
    De rest van eerste kerstdag zijn we met het gezin en tweede kerstdag gaan we met vrienden eten.
    Hier dus een hele fijne combinatie van familie, gezin en vrienden. Ik heb er nu al zin in!

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij de 24e bij mijn vader, 1 kerstdag schoonmoeder, en tweede kerstdag weinig. Vriend moet gewoon weer om 23 uur beginnen met werken, en gaat op de normale tijd (rond 14 uur) slapen. Mijn dochter en ik gaan zelf pizza maken die avond :D

14. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik vind het het fijnst om 1 dag naar schoonfamilie(schoonmoeder) te gaan, mijn familie doe ik al jaren niet meer, heb daar zo'n hekel aan gekregen. en dan 1 dag met mn gezin vieren.
    Helaas wil mijn schoonmoeder niet dat ik hoogzwanger 2,5 uur in de trein zit, dus dit jaar 2 dagen kerst met het gezin!
    Wel kerstavond met 2 vrienden bij ons thuis :)

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn optie staat er ook niet bij:

1e kerstdag bij familie
    2e kerstdag 'ochtends een brunch met vrienden, 's avonds naar familie.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier gezellig met het gezin.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij vieren het vrij 'traditioneel' (denk ik) één dag met schoonouders en hun kinderen / kleinkinderen en één dag met mijn ouders en kinderen / kleinkinderen.
    Mijn schoonvader moet altijd één kerstdag werken, dus 'mijn kant' pakt dan de andere dag. Waardoor dus ook meteen bekend is op welke dag mijn broer naar haar schoonouders gaat. En wanneer zijn schoonzus naar haar schoonouders gaat. :D Hoe één NS-medewerker voor meerdere gezinnen de kerstplanning beïnvloed, LOL.

Voor ons persoonlijk zou het geen optie zijn om het met anderen te vieren. Maar dat is meer omdat het ook zo gegroeid is. En we vinden het ook allemaal gewoon goed zo, het is geen verplichting ofzo. Ik denk dat je kerst met vieren met de mensen met wie je het meest een band voelt. In ons geval is dat ook onze familie. Maar ik zou het ook niet gek vinden als andere mensen een andere keuze maken.

We hebben trouwens Oud & Nieuw met de familie wel afgeschaft. Na Sinterklaas, een trouwdag, drie verjaardagen en één van de kerstdagen, heb ik mijn schoonfamilie wel weer vaak genoeg gezien. Dus dan gaan we voor de rust met ons eigen gezin. Vroegah vierden we oud en nieuw wel met vrienden, maar nu de kinderen er steeds meer van meekrijgen maak ik er liever met hun een leuke avond van.

18. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Ik miste een optie in je poll. Wij vieren altijd tweede kerstdag met familie én vrienden :) Die komen dan allemaal gezellig bij ons eten.

Iedereen neemt iets te eten mee en wij maken zelf nog een aantal gerechten. Eerste kerstdag zijn we lekker met zn tweeen (en volgend jaar met zn drieen)...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voorgaande jaren was het: Kerstavond met vrienden, 1e KD met schoonfamilie, 2e KD met mijn ouders.

Dit jaar is het: Kerstavond met schoonouders. 1e KD met schoonfamilie en schoonfamilie van mijn zwager. 2e KD met mijn ouders.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kerstavond met vrienden. Eerste kerstdag met mijn familie, tweede kerstdag met de familie van m'n vriend.

Deel Deze Pagina