onze zoon heeft reflux: ervaringen met nutriton

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kemjansen, Dec 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Hallo,
    Vandaag bij het consultatieburo geweest. Onze zoon heeft een reflux, wat ik al dacht.
    Hij huilt veel, overstrekt zichzelf, spuugt veel. Heeft er zichtbaar last van. Vandaag beginnen met nutriton door afgekolfde melk. Dit hebben we gedaaan, maar was vlak na deze eerste voeding met nutriton erg onrustig. Wat zijn jullie ervaringen met nutriton?
    Ook zijn we vorige weer voor het eerst naar de osteopaat geweest. Volgende week weer.

Tips zijn welkom.

Gr Karin

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hier werkt het nu erg goed, 1 schepje op 30cc. Maar dat is per kindje verschillend, moet je uitvogelen, best irrtant vond ik. Ze kunnen er in het begin best kramp van hebben en ze is er de eerste dagen behoorlijk van aan de diarree geweest. Best zo erg dat ik er haast mee wilde stoppen, maar toen ging ze het hier ineens goed op doen. En werd het een rustig meisje! Dus mijn advies even vol blijven houden en de flessen niet opdringen want ze kunnen het er niet meer uitgooien. Hoop dat het gauw helpt. ;)

3. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Bij ons werkt het ook prima! Echt een uitkomst! Onze kleine heeft het in het ziekenhuis al gekregen en we zijn er thuis mee doorgegaan. Toen we dachten dat het minder werd en we ermee stopten, kwam het spugen meteen weer terug dus zijn we er meteen weer mee begonnen.
    Ik heb niet het idee dat onze kleine man extra kramp van nutriton heeft gehad. Wel echt hele dunne spuitpoep. Maar ja, gewoon meteen na het poepen de luier gauw verschonen en dan hoeft dat ook geen probleem te zijn.

Ik weet niet hoe oud jullie kindje is Karin, maar tot een week of 6 hebben ze sowieso heel veel last van krampjes en dus huilen en onrustig zijn.

Succes in ieder geval! Oh, heb je wel het hoofdeind van zijn bedje hoger gezet door boeken onder de poten te leggen?! Is namelijk ook heel belangrijk bij reflux! Dan loopt het eten terwijl hij in zijn bedje ligt namelijk niet zo makkelijk terug de slokdarm in. Bij ons maakte dit ook veel verschil.

Sterkte!

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    hier ook lang aan de nutriton geweest door reflux maar ook zantac door de fles heen en dat heeft toch wel het beste gewerkt, wij hadden zo'n hardnekkige spuger dat zelfs nutriton niet veel hielp! maar gelukkig is het nu over sinds 2 maanden....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,139
    113
    Hier geen goede ervaringen met de nutriton. Hij kreeg er zulke erge diarree van dat we van de ka moesten stoppen met het gebruik. Volgens hem was de diarree nog erger dan de reflux.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft ook reflux, en krijgt net als jou kindje ook bv.

Wat wij hebben gedaan (op aanraden van de kinderarts): gewoon live bv geven (dus niet afkolven), en dan voor en na elke voeding een papje geven van een klein beetje water met 1 schepje nutriton. Verder krijgt hij ook nog 2 x per dag zantac (met zo'n spuitje in z'n mond zeg maar). Hier werkt het super! Het begon wel pas een beetje te werken na een paar dagen.

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier deed ik geloof 3a4 schepjes per fles van 180+6, geen ernsitge reflux met pijn en huilen enzo, maar wel veel spugen, soms 3 uur na de voeding zelfs.
    Alledrie ontzettend veel baat bij gehad!

8. batje

batje Actief lid

Sep 6, 2008
    113
    0
    16
    Ik vind het rotspul, het heeft bij ons nooit gewerkt (ik gaf het ook met een lepeltje voor en na een voeding) maar Daniel spuugde de klodders gewoon weer uit. Hij spuugt bijna niet als we 'm na het voeden even plat laten liggen ipv recht houden. Dan ontspant hij goed en kan de voeding makkelijk uit de maag doorlopen. Je kan 't proberen, misschien helpt dat bij jullie ook.
    Onze zoon heeft ondanks dat hij niet meer spuugt nog wel last van maagzuur en daar zijn gelukkig medicijnen voor..

sterkte met je kleintje, hopelijk werkt de nutriton bij jullie wel zonder problemen :) (ik weet niet hoe oud ze is, maar verdikken kan na 4 mnd ook met biobim en omneo flesvoeding als je geen bv meer geeft)

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Bij Demi werkte het niet, maar haar flessen kwamen er zelfs nog erger uit (sneller, met een grotere boog en na een halve dag nutriton hield ze geen eens water binnen).
    Demi heeft nu Zantac, Motilium en Gaviscon en daarmee is het weggegaan. Alhoewel ze de afgelopen week weer erger begint te spugen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Onze ervaring is goed, al hebben we de eerste maanden echt de maximale hoeveelheid er doorheen moeten doen, wou het werken. Nu doe ik nog 2 schepjes door bekertjes van 180 ml melk of roosvicee. Dat is al stukken minder.
    Ik gaf eerst ook bv, maar dat nutritonpapje vooraf geven was geen succes, was net een dikke klodder behangplaksel, ze spuugde het gelijk weer uit. Eigenlijk werkte het alleen met afgekolfde melk bij haar, maar om dezelfde hoeveelheid melk te kolven als je kindje er normaal uit krijgt, is een hoop werk, ik zat 8 keer per dag met die kolf en daarna ben je nog druk met die voeding uit de fles, dus dubbelop werk. Na 6 weken ben ik ermee gestopt, toen was ze 3 maanden.

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

bij onze dochter werkt het ok erg goed.. wij doen bij 210/7 5 afgestreken schepjes nutriton erin en een beetje friso granenpap erdoorheen.. en ze spuugd aanzienlijk minder! soms een dag helemaal niet..

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier heeft het redelijk goed gewerkt, maar hij bleef wel door de hele dag heen af en toe spugen. Maar het waren tenminste niet meer hele golven zoasl eerst...
    Onze KA heeft nooit iets voorgeschreven (zantac oid), dus nutriton is het enige wat we hadden.... Sinds 2 a 3 weken is het wel beter, maar het blijft een zwakke plek bij ziek zijn of tijdens sprongetjes..

13. batje

batje Actief lid

Sep 6, 2008
    113
    0
    16
    Zantac helpt trouwens niet tegen spugen, het neutraliseerd alleen de maagzuren waardoor de slokdarm niet geirriteerd raakt als er veel gespuugd wordt.

14. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties.
    Wat zijn jullie ervaringen met Zantac? Helpt dit ook tegen de pijn? of is dit alleen tegen het zuur opzich.

Gr Karin

15. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Het neutraliseert het zuur en zorgt ervoor dat de geïrriteerde slokdarm kan genezen. Door Zantac te blijven gebruiken kan de slokdarm niet meer geïrriteerd worden of ontsteken. Hier hebben we Zantac van 9 weken tot 1 dag voor haar 1e verjaardag gebruikt. Het heeft heel goed geholpen tegen verborgen reflux. In combinatie met nutriton in de fles.

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Gaat het al wat beter?

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft ook al vanaf de geboorte gespuugt
    volgens zh en cb was dat normaal
    maar ik moest echt om de 5 min hem omkleden
    had gevraagt of het geen reflux was nee was normaal bij pasgeboren baby's
    maar de wasmachine draaide hier volle toeren omdat alle kleertjes van hem in de was zat
    heb ik zelf nutriton gehaald en het ging gelijk beter
    had ik nou maar eerder gehaald
    nu doe ik 3 schepjes op 210+7

18. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Hoi,
    Vandaag belde de arts van het cb op om te vragen hoe het ging. Erg fijn zo'n betrokken arts.
    Gelukkig zijn de buikkrampen iets minder geworden. Hij heeft er nog wel last van, maar wat ze van het cb ook zeiden is dit normaal. De darmen kunnen daar aan wennen.
    Het spugen is iets minder geworden. Hij doet hij nog wel, maar normaal, dus een mondje.
    Hij slaapt op de nutriton ook beter. Het geeft een meer verzadigd gevoel dan de bv die hij krijgt.
    We wachten gewoon nog even af. Dinsdag weer terug naar cb en vrijdag voor de tweede keer naar de osteopaat.

Wel echt zielig als hij zo krampen heeft

Gr Karin

19. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Hier ook een meisje met reflux. Ze krijgt al sinds ze 3,5 mnd is Zantac. Nutriton hebben we ook gegeven, bij ons werkte het prima. Het is even uitvogelen hoeveel je ervan moet geven. Wij gaven op een fles van 180 ml ongeveer 3 schepjes. Nu heeft ze alleen nog maar de Zantac omdat ze nu vooral vast voedsel heeft.

Sterkte ermee! :D

20. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Hallo,
    Vandaag naar de kinderarts geweest vanwege de reflux van onze zoon. Het is een aantal dagen iets beter gegaan met de nutriton, maar hij huilt nog erg veel, geeft mondjes terug en lijkt hier pijn aan te hebben, smakt veel, lijkt op herkauwen, overtrekken, hikken.
    De kinderarts nam ons niet echt serieus. Huilen doen alle baby's. Heb je wel genoeg regelmaat.
    Nou dat laatste doen we zeker.
    Ik zou graag zien dat ze zantac voorsschrijven, maar de kinderarts vindt dit niet nodig en het cb zegt dit niet te kunnen, evenals de huisarts.
    Ik zie gewoon dat het niet goed gaat, maar weet me momenteel geen raad. Moet ik de nutriton nog de kans geven. ik geef het vanaf donderdag.

Gr Karin

Share This Page