wie herkent dit en heeft tips...hopeloos!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smile, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoop dat jullie even de tijd nemen om dit te lezen.
    Hoop ook dat jullie wat tips voor me hebben.
    Dit is echt hopeloos!

Onze dochter is nu vier maand oud.
    Vanaf het begin heeft ze flesvoeding gekregen.
    In het begin lukte dit wel.
    Maar vanaf een week of vier werd dit anders.
    Ze dronk ong 60 cc en begon dan te huilen, heel hard.
    Vervolgens hoefde ze niet meer.

Dit is nog steeds zo.
    De eerste 60 cc gaan prima.
    Daarna is het brullen.
    Krampjes zijn het niet.
    Die heeft ze wel eens gehad, en dan huilt ze anders.

Ben vorige week over gegaan op andere voeding, ook dat werkt niet.

Heb het idee dat ze zich rond 60 cc verslikt.
    Soms is dit heel duidelijk.
    Dan stopt ze met ademen, kijkt ze je met grote ogen aan...
    Opeens een teug lucht, en dan brullen.
    Soms iets minder duidelijk.
    Even een paar keer flink slikken en vervolgens brullen.

Ze heeft ook heel lang de eerst speen gehad, dus met het kleinste gaatje.
    Sinds drie weken zit ze op de tweede speen, maar die is eigenlijk al voor als baby's twee maanden zijn.

Kan het zijn dat ze moeite heeft met zuigen en slikken tegelijk?
    Melk van een lepel gaat prima, maar dat duurt uren voor ze de fles leeg heeft! (Nu trouwens ook, zucht)

Op het CB nemen ze me wel serieus. Maar omdat ze een heupafwijking heeft, dachten ze eerst dat het kwam omdat ze misschien pijn had...
    Maar dit is waarschijnlijk toch niet zo...

Herkent iemand het dat een baby moeite heeft met zuigen en slikken tegelijk?

Heeft iemand andere tips....graag!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien kan je beter terug gaan naar speen nr. 1. Of duurt het dan veel te lang voordat ze de fles leeg heeft?

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Teruggaan naar speen 1 lijkt mij ook het proberen waard.
    Vreemd dat het standaard bij 60 cc blijft!
    Mijn dochtertje heeft periodes minder goed gedronken vanwege doorkomende tandjes. Het deed haar gewoon pijn om te drinken.
    Ook spruw kan een oorzaak zijn van minder drinken.

Maar het blijft vreemd dat ze steeds 60 cc drinkt en dan stopt.
    Kan misschien best zo zijn dat ze bij speen 2 op zo'n andere manier moet zuigen/slikken dat ze bij wijze van spreken al moe is na 60cc.
    Drinken/eten vergt veel energie bij die kleintjes.

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb eerlijk gezegt geen idee welk nummer speen ik erop heb :oops: het is een tepelvormige van daddy's choise...

Soms drinkt mn meisje de hele fles op en soms laat ze ruim 100 ml over.

ik vul de fles altijd 180ml water en 6 schepjes poeder.

En inderdaad als ze zoveel overhoud dan gaat ze huilen als ik de fles erin doe en doet ze net alsof ze moet overgeven en verslikt ze zich.

wat ik doe is gewoon accepteren en als het ECHT teveel is wat er overblijft dan ga ik even met haar wandelen, 15 min ofzo en daarna alsnog de fles proberen.

Het gekke is, hoeveel ze ook drinkt, ze kan gewoon minimaal 4 uur zonder voeding daarna en soms zelfs 6 uur (probeer naar de 6 uur toe te gaan) Dus ze heeft wel genoeg binnen...

Is dat bij jou ook zo?

anders moet je dus net als mij proberen te lopen net zolang tot je een boer hoort (sarah boert altijd keihard) en dan gaat er meer bij... dan zat die gewoon dwars. soms loop ik wel 15 min rond tot die komt maar ik stop nooit voor er een boer komt.

succes!

6. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier ook een klein meisje dat vaak moet huilen tijdens de fles, de eerste 100 cc gaan vaak goed en dan begint het gemopper, al moet ik zeggen dat het steeds beter gaat en de flessen gaan steeds vaker leeg.
    wel wil ze graag dat ik met haar rondloop tijdens het drinken, dan drinkt ze hem bijna zonder gemopper leeg.
    heb bij het cb ook aangegeven dat ik gewoon denk dat ze vol zit, en daarom niet meer wil! ze is verder gewoon vrolijk, slaapt goed en er zit altijd 4 uur tussen de voedingen dus honger heeft ze niet!
    blijven rare wezentjes he!

7. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Door het berichtje van Marscha herinnerde ik me ineens weer dat ons meisje ook vaak tussentijds stopte met drinken en dan dacht je...ze heeft genoeg, maar zat er inderdaad een flinke boer (of scheet :rolleyes: ) dwars.
    Als je dan eventjes later opnieuw de fles aanbood, nam ze die ineens wel.
    Zat inderdaad ook wel eens langer tussen.

En nu (ze is nu 13 maanden) drinkt ze haar melk nog steeds met tussenpozen :rolleyes:

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ach, wij drinken over het algemeen ook niet een glas/beker in 1x leeg, en als we dat wel doen moeten we flink boeren (ik wel tenminste), dus wellicht na die 60cc even proberen te laten boeren dat ze daarna weer wil.

Of als echt lijkt dat ze genoeg heeft dat gewoon accepteren?

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Misschien een andere fles proberen? wij zijn na een paar dagen overgegaan op avent en dat ging/ gaat stukken beter!

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ik herken het wel, maar bij ons bleek het koemelkallergie te zijn.
    ik omschreef het als onrust tijdens het drinken, was ook na het drinken nog geruime tijd onrustig ik weet niet of die van jou dat ook heeft? of dat er meerdere klachten zijn?

11. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier niet in iedergeval,is na de fles meteen weer vrolijk. gelukkig maar!
    maar hier zit ook vaak een boer of scheet dwars haha... en als dan echt de moppers beginnen dan heeft ze gewoon genoeg!

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    - Een boer doen is niet de oplossing.....

- Even een stukje wandelen ook niet....het blijft na ong 60 cc brullen als je de fles er weer in stopt...

- Fles van dokter browm...misschien een idee...ze laat ook veel scheten tijdens de fles... (eeeehm wat kost zo'n fles eigenlijk?)

- Koemelkallergie....ik ga eens even googlen...ze wel heel onrustig tijdens het drinken...

In elk geval alvast bedankt voor deze ideeen / tips/ suggesties....

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien toch spruw? Dan doet drinken pijn en drinken ze vaak wel de ergste honger/dorst weg, maar daarna doet het in verhouding teveel pijn.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    idd spruw, of aften ver achterin haar mondje?

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat meer water in de fles doen?
    Andere speen?
    Andere fles?
    Laten boeren tussendoor? Hebben wij ook veel gedaan in het begin.
    Rechterop laten drinken?

16. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier is het een paar weken geleden begonnen, een week later bleek ze spruw te hebben. heb zeker een week langer gesmeerd dan nodig maar nu ik dit hier lees toch maar weer begonnen met smeren, misschien is het toch niet helemaal weg dan. weet iemand hoelang je last kan hebben van spruw?

17. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Als deze tips niet werken vraag dan je huisarts om een doorverwijzing naar het zieken huis. Daar zijn ze tenslotte gespecialiceert in dit soort dingen.
    Maar ik moet eerlijk toe geven dat ik in dat soort dingen een beetje fobies ben om dat onze zoon dus in het zieken huis heeft gelegen omdat hij dus ook niet dronk. Hij kapte al bij 40cc en stond op het randje van uitdroging. Maar heel veel sucses gewenst meid!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Moorske, Eva heeft van 3 tot ongeveer 7 weken spruw gehad en kwam daarna in een sprongetje. Wij twijfelden heel erg of ze misschien toch nog spruw had, maar na een kweekje laten maken van haar tongslijm bleek dat de spruw helemaal weg was. En ze gewoon onrustig dronk door sprongetje/veel melk (bv).

19. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    dank je wel snoopy1979, spruw kan dus lang duren, hier pas een weekje of 3/4 geleden. witte aanslag was binnen 3 dagen weg en ik heb dan nog 1 1/2 week doorgesmeerd, ze kan dus nog spruw hebben. anders zal ik dat eens bij de huisarts laten controleren (kan dat daar trouwens?)

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heb de dokter brown fles gekocht...
    De eerste fles ging er in als koek! Stond vertelt.
    Maar durf niet te vroeg te juichen.

Verder heb ik nu info gelezen over koliek en kiss syndroom.
    Veel kenmerken herken ik bij haar...
    Heb hier een nieuwe topic over geopend.
    Maar heel erg bedankt voor de tips.
    Heb er echt wat aan gehad!

Deel Deze Pagina