Ze zeggen wel eens dat goedkoop, duurkoop is. Maar ik vind dit niet met alle producten het geval! Mijn stijltang bijvoorbeeld: Een oude Carmen van 19.99. Dat ding wordt prima heet, gaat jaren mee en ik heb hem mooi voor de tweede keer aangeschaft. Hebben jullie ook producten van een bepaald B merk, of van een over het algemeen lagere prijs waar jullie bij zweren?
Helaas tot op heden hier niet. Het enige "goedkope" wat we tot nu toe hebben aangeschaft zijn een babyfoon geweest van 35 euro, die na 3 maanden al stuk was en rompertjes van de zeeman die ik uiteindelijk weggooi want echt mooi wit worden die dingen nooit meer. Alles wat wij kopen komt meestal uit de "middenmaat" of toch iets duurder. En als het echt iets belangrijks is zoals bv een koelkast ofzo dan is manlief eerst weken bezig met allerlei revieuws uitzoeken en onderzoek doen voor we iets kopen.
Ik ben heel tevreden over de producten van het merk Bestron. Heb dan ook behoorlijk wat apparaten daarvan. En ze geven zelfs langer garantie dan bv. Philips.
Hier fan van de action, voor heel veel dingen, maar bijvoorbeeld kwasten en rollers voor het verfen zijn daar ideaal en goedkoop! Zo nog veel meer daar!
Ik haat de action. Ja voor sommige dingen is het handig, maar bijv. ijskrabber die na letterlijk 1 krab doormidden breekt, speelgoed dat stuk gaat door er alleen al naar te kijken... Pfff.
Ik had van kraamvisite sokjes gekregen van de action weg. En dat zijn de enige sokjes die aan mn zoon zijn voetjes blijven zitten
Ik heb daar altijd discussies over met manlief ... Ik koop bv. de snoetepoetsers van de Action. Prima dingen om haar handjes en toet mee schoon te maken. Ook de babydoekjes van de Lidl koop ik gewoon. Prima dingen. Manlief heeft liever dat ik Zwitsal koop en ik zie niet in waarom. Ik veel d'r kont ermee af for god sake ... waarom moet ik dat met een pakje van 2,50 doen als het ook voor 1 euro kan. Apparaten koop ik overigens vaak wel A-merk, hoewel mijn trouwe handmixer van de Hema het al ruim 20 jaar doet!!! Ow ja, en de sokken van de Kruidvat ... de enige soort die blijft zitten om haar voeten
Hier hangt het af van wat het is, maar speelgoed uit de Zeeman wil ik toch ook echt niet hoor. En mijn ma komt helaas zo goed als altijd met die rommel af, laatst met Sint waren de blokken voor de baby-bijna-peuter zelfs al stuk bij het openen van de doos. *zucht* Ze moet van mij geen merkspeelgoed kopen, maar liever 1 degelijk ding per jaar en de rest van 't jaar niks, dan honderd keer iets geven dat na een paar keer spelen de vuilbak in kan. Geen idee hoe ik dat tactvol kan brengen. :S
Sommige dingen kopen wij wel goedkoper. Maar dingen als tv, wasmachine, stofzuiger enzo toch wel a-merken. Staafmixer en andere kleine keuken apparatuur mogen ook b-merken zijn.
Ik heb "tactvol brengen" opgegeven. Dat werkte de afgelopen jaren dus niet. Ze vroeg dit jaar wat de kinderen wilde hebben en ik heb haar een lijstje gemaild met speelgoed met daarbij wat het kost en bij welke winkel ze het kon kopen. En ik heb duidelijk vermeld dat ik gèèn Action speelgoed wilde, omdat dit na 1x spelen al kapot is en dat dat echt zonde geld is. On topic: Ik kocht bij de Aldi een wollen dekbed dat echt geweldig is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor apparatuur toch vaak voor een A merk ga, maar dat is ook omdat ik het dan hier in het dorp kan kopen. Ik vind dat je de plaatselijke ondernemers moet steunen, (vooral in zo'n klein dorp als waar ik woon, er is de laatste jaren steeds meer weggegaan) en qua service zijn ze vaak ook beter. Als ik nu bel dat mijn wasmachine stuk is, staat die goeie man vandaag of uiterlijk morgen op de stoep en is mijn wasmachine hooguit 3 dagen later gemaakt. En als hij niet 123 gemaakt kan worden krijg ik een leenmachine. Kom daar maar eens om bij een grote keten.
Ik ben zelf iemand die veel goedkope dingen koopt die ook echt nog goed zijn Ik koop altijd bh's bij de Zeeman, die vind ik werkelijk het fijnste, zitten heerlijk en kan je echt 1000 keer uitwassen, dan zitten ze nog perfect, doe gemiddeld een jaar of 2/3 met een bh van de Zeeman en draag ze toch echt wel veel. Sokken koop ik altijd bij de Action, die vind ik het fijnste, blijft de elastiek goed inzitten en kan ik echt heel erg lang mee doen. Spijkerbroeken koop ik altijd bij de Takko, heb ik voor 20, hooguit 30 Euro een mooie jeans die perfect zit en ook echt lang mooi en goed blijft. Ook die voor mijn man worden daar altijd gekocht en die draagt hij echt jaren! Ik moet zeggen dat ik huishoudelijk duurdere apparatuur wel liever echte merken koop, daar voel ik me gewoon prettiger bij. Kleine apparatuur maakt me niet zoveel uit eigenlijk.
Hier behoorlijk fan van de Lidl wasmiddelen en vaatwastabletten De was en vaat is altijd even schoon dan de duurdere merken. Sterker nog: De lidl vaatwastabletten die maken beter schoon dan de dreft vaatwastabletten.. Dus nee... Goedkoop is niet altijd ook duurkoop!
Hier ook fan van lidl wasmiddel voor witte was. Je was lijkt hierdoor wel fluoriserend wit. Ook de hygienische schoonmaakdoekjes van lidl vind ik fijn. Ruiken lekker en het is een groot pak. En bijvoorbeeld kindersokken van de wibra vind ik prima.
Nog nooit van takko gehoord en ben ff op de site wezen kijken maar ziet er hartstikke leuk uit en als t dan ook nog eens lekker zit. Als ik in nl ben zal ik eens gaan kijken waar de winkels zijn van takko!!
Eigenlijk alles van de W5 lijn van Lidl. Vaatwastabletten, vaatwas- en wasmachinereiniger, vochtige schoonmaakdoekjes, glansspoelmiddel, wc tabletten, wc reiniger enz enz. Ook het toiletpapier en wasmiddel van de Lidl is superfijn. Bij (ook grotere) elektronica kijk ik vaak naar reviews en testen, niet zo zeer naar het merk. Dat kan zo weinig zeggen.
Tja ik kocht 2x een tv van phillips die het 1-2 maanden na de garantieperiode telkens begaf. Mijn ouders hebben al 8j een tv van een b-merk die zelfs al 1x gevallen is en het nog doet.
Ik bak veel, en heb naast een keukenmachine waarmee ik kan mixen, ook een gewone losse mixer. Omdat die vaak langere tijd achter elkaar moet draaien, eerst destijds een Philips gekocht. Was binnen enkele maanden stuk. Toen een Tefal geloof ik. Ook binnen een paar maanden stuk. Toen maar gekozen voor een goedkope van nog geen 20 euro bij de kijkshop en dat stomme ding gaat al 5 jaar mee....