Buikkramp en helderrood bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by reneewittens, Dec 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Beste verloskundige(n),

Eergisteren na het avondeten kreeg ik ineen vreselijke buikpijn. Toen ik naar het toilet ging, had ik wat bruinige afscheiding. Dat werd steeds roder van kleur en uiteindelijk werd het gewoon flink wat bloedverlies gepaard met buikkrampen die steeds opkwamen en weer weggingen.

Gisterenochtend heb ik meteen de verloskundige gebeld. Ik wilde graag even langskomen voor een echo. Dan had echter geen zin, zeiden ze. Zeven weken is nog erg kort om echt wat te zien en het bloedverlies maakt de echo ook niet duidelijker. Ze heeft wel een inwendig onderzoek gedaan. Tijdens dat inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond nog mooi dicht zit en dat mijn baarmoeder het juiste formaat heeft voor een zwangerschap van zeven weken.

In plaats van een intake volgende week woensdag krijg ik nu eerst een echo. Dat wordt donderdag, omdat het woensdag niet meer kon. Vanaf gisterenavond is mijn buikpijn echt een heel stuk minder en het bloedverlies is ook zowat over.

Volgens de verloskundige kan het ook nog goed blijven gaan en is er volgende week op de echo gewoon en mooi vruchtje te zien. Toch is het natuurlijk heel spannend nu. Ik weet ook niet precies wat ik wil vragen. Niemand kan natuurlijk angeven hoe groot de kans is dat het goed blijft gaan. Ik vind het in elk geval heel positief dat mijn baarmoeder qua formaat heel goed was en dat de mond nog dicht was.

Ondanks dat ik weet dat de kans nu heel erg aanwezig is dat het misgaat zou ik gewoon graag willen weten wat de kansen zijn dat het goed gaat en of dit vaker voorkomt. :(: Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
    Renée

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi reneewittens,

Wat spannende zeg!
    Je verloskundige heeft wel gelijk, het is wat aan de vroege kant voor een duidelijke echo. Maar je wil zo graag weten of het nog goed zit.
    Je zegt dat er alleen bloedverlies was met buikkrampen dus je bent geen weefsel verloren. BIj een miskraam verlies je het vruchtje dit is bij 7 weken zo groot als een kippenei. Je baarmoeder mond moet daar dus ook voor open en die was nog dicht.
    Het komt vaker voor dat er bloedverlies is en dat het toch een hele goede zwangerschap is!
    Houd moed!

Fijne feestdagen, Imke

3. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi Imke,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal inderdaad proberen de moed erin te houden en positief te blijven denken. Volgende week donderdag de echo zal zeker spannend worden. De itslag zal ik zeker op het forum mededelen. Fijne feestdagen!

Groetjes, Renée

4. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hallo Imke,

Het is uiteindelijk gisteren toch misgegaan. Heel vreemd, want ik had al anderhalve dag geen buikpijn meer en ook geen bloedverlies. 's Morgens heb ik mijn urine nog laten testen bij de huisarts omdat ik dacht dat ik blaasontsteking had. Toen zei de assistente nog dat er bijna geen bloed meer in mijn urine zat. Ik had alleen nog wat darmkrampen van alle stress. Ik heb namelijk spastische darmen en die doen altijd extra spastisch na een hoop stress. En dat had ik natuurlijk wel gehad na al dat bloedverlies enzo. Het verschil tussen menstruatiekrampen en darmkrampen voel ik echter al te goed. Geen menstruatiekrampen meer dus. Toen moest ik 's middags plassen en ineens voelde ik het vruchtje eruit komen. Ik heb het nog kunnen pakken en het meegenomen naar de verloskundige. Die gaf aan dat het niet de grootte had van een vruchtje van zeven weken, maar meer van zes weken.

De verloskundige vond het hele verhaal van geen bloedverlies en geen krampen best vreemd, dus die heeft me direct doorgestuurd naar de gyn. Daar heb ik een inwendige echo gehad en daaruit bleek dat mijn baarmoeder al helemaal leeg was. Dat is op zich fijn omdat er dan nu niets meer uit hoeft te komen. Wel moet ik nu 4 januari terug voor een controle-echo. Dan komt ook de uitslag van het onderzoek van het vruchtje. De kans bestaat namelijk blijkbaar dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geweest is. Ik moet dus ook direct naa het ziekenhuis bellen als ik nu ineens hele heftige buikpijn krijg aan één kant. Ook de gyn vond het namelijk echt een vreemd verhaal dat ik zonder bloedverlies en krampen een miskraam kreeg.

Wat ik uiteindelijk wel fijn vond, is dat de verloskundige en de gyneacoloog zoveel aandacht voor ons hadden. We konden overal direct terecht en ze namen steeds uitgebreid de tijd voor ons. Echt heel lief.

Nou, ik zou je nog op de hoogte houden en dit was dus mijn verhaal. Rest mij nog één vraag: heb je enig idee hoe lang het nu duurt voordat ik weer een normale menstruatie heb? Heb ik gisteren bij de verloskundige vergeten te vragen. Niet dat ik nu meteen weer zwanger wil worden, maar ik wil gewoon graag weten wanneer het allemaal weer normaal is. Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes,
    Renée

5. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi rennewittens,

In principe komt je cycles gelijk weer op gang en krijg je over 4 weken weer je eerste menstruatie. Ik wil je adviseren eerst weer een menstruatie af te wachten voor je weer zwanger word.
    Ik vind het heel jammer voor je.....
    Ik ben ook heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
    Heel veel sterkte!

liefs Imke

Share This Page