Nou ik denk dat die champignons hier wel bij het gourmetten op tafel komen; klinkt heeeerlijk! Wij zijn echt gek op champignons.
hooow ik krijg alweer reuze trek van dit topic!!!!!!!! dingen als (turks) brood met dips ( hummus, kruidenboter, aioli staan er ook altijd bij ons ...is het kind gek op ) wij hebben ook niet zo'n gourmetset maar zo'n tepanyaki plaat...heerlijk...tis wel afgezaagd, maar toch doe je het verder nooit..dus ik vind het altijd wel heerlijk hoor... lekkr allerlei vis, zalm, gamba's gemarineerd...wat soja saus, sesamolie op tafel..lekekr hoor! die champignons klinken ook heerlijk zzeg!
Ik heb nog wel een leukje: Club sandwich anders Koop stevig breed stokbrood (pain de campagne ofzo) Rooster de plakken licht Beleg dan met: Een plak serranoham Een plak vleestomaat (die soppen niet zo) Een paar asperges! Een plakje ei Klodder mayo en toefje peterselie erop en Rijg een olijf aan een prikker en steek die door dit lekkers heen! Je kan de ham of ei weglaten en ipv de ham een kaassoort nemen, bijv. Manchego.
Dat kan toch ook zonder vlees! En er zijn 3 avonden met kerst! Sukkeman en Sukkebaby eten wel vlees, zo nu en dan!
Haha, ja 3 dagen, bleeeeh! Ik ben niet zo'n kerstfan. Vind kerstavond altijd gezellig met mijn man en dan het hele huis alleen kaarsjes aan, muziekje op, glaasje wijn. Toen zoon er nog niet was gingen we naar de nachtmis en daarna naar de kroeg. Eerste kerstdag zorg ik dat ik vroeg met de honden weg ben, heeeerlijk vind ik dat. Dan heel de dag in onze comfy-clothes staan kokkerellen terwijl we hard met Brooke Benton meebleren en dan dan lekker smullen, 's avonds met een lekker toetje uitgezakt op de bank filmpje kijken. Goh, net gewoon weekend! Dan vroeg erin en dan de tweede kerstdag naar (schoon)ouders (eind weg), wat een feest! En dan ben ik altijd blij als het allemaal achter de rug is, serieus. Bij ons thuis waren de kerstdagen te verplicht opzitten en een moeder die altijd in de stress was omdat de kalkoen niet lukte en zich nog in d'r nette pak moest hijsen als iedereen al braaf aan tafel zat. Hier geen stress en stemmigheid en vooral lol en gezelligheid. Dat geplan en geregel en gezeur wie waar wanneer naartoe gaat daar heb ik een paar jaar geleden afscheid van genomen. Ik heb nu zelf een gezin en eerste kerstdag blijf ik lekker thuis met man en kind.
toch jammer dat je er zo'n ervaring mee hebt...bij ons was het altijd ehct feest...zo'n grote familie...allemaal rondrennende kinderen, super veel lekker eten, mn opa was kok en zijn moeder ook...dus onwijs lekekr altijd... ik vind verplichte bezoekjes ook kut hoor, dna hoeft het van mij niet! schoonouders vieren het niet, dus wij hebben sowieso een avond lekker over ...lijtk me zo gezlelig met zn 3en! voor het eerst ehct bewust voor die kleine...vorig jaar zat ie met krampen van de motilium! zo zielig
Ow, ik vind het altijd wel echt leuk hoor. Kerstavond vaak bij ons thuis en 1e kerstdag bij man thuis. We zijn ook jaren met kerst op wintersport geweest. Het moet ook niet té verplicht zijn hoor. Bij ons thuis doen we op kerstavond altijd wat cadeautjes voor elkaar en blijven we daar overnachten en dan 's morgens heerlijk uitgebreid lunchen. Sukkebaby krijgt van mijn ouders een slee dus ergens hoop ik op een witte kerst. Kunnen we lekker naar buiten. Ben ook nog eens héél de kerst vrij us ben helemaal Happy!
Ik vind drie gangen helema niet zo gek veel hoor. Als je uit eten gaat heb je toch meestal ook al drie gangen? Wij eten de ene dag bij mijn ouders en de andere dag bij schoonbroertje. Schoonbroer en schoonzus gaan denk ik uitgebreid koken. Mijn moeder kiest de ene keer voor gourmet en de andere keer kookt ze, even afwachten dus. Zoonlief vind het gezellig, met zijn allen aan tafel. Als het te lang duurt, vind ik op deze leeftijd ook nog niet erg als hij even van tafel gaat om te spelen hoor. Of tussen de angen door bij iemand op schoot een boekje lezen ofzo. Maar in de regel is dat niet nodig. Wel geven we hem meestal een boekje of een klein speelgoedje als we weten dat we wat langer aan tafel zitten en tussendoor moeten wachten.
Zogelukkig, leuke receptjes! Ik zal ze ff opslaan! Ben benieuwd naar de rest! Kerstavond zijn we met z'n drietjes, 1e kerstdag komen mijn ouders en zus hierheen en 2e kerstdag vieren we het met de schoonfam (geen idee nog waar).
wij hebben vorige week een vervroegd kerstdiner gehad met de overgroot opa en oma van Tycho omdat we nu met onze familie in oostenrijk zitten (zonder hun) en ik heb Tycho gewoon mee laten "gourmetten" Mn zwager had gehakt voor Tycho gemaakt en die heb ik in het pannetje gebraden en er was komkommer, paprika, fruitsalade en stokbrood. Dus heb heb gewoon van alles elke keer wat gegeven en hij vond het heerlijk. Heb hem ook gewoon met zn handjes laten eten. Volgens mij heeft hij wel een uur aan tafel gezeten met ons allemaal.... Wilde eerst een potje voor hem klaarmaken maar dacht waarom zou ik het niet proberen. Dat ging dus goed! xx
Hier precies zo! Gisteren hebben we van de plaat gegeten en heb Liza elke keer weer iets nieuws op haar bordje gegeven. Stukes vlees, komkommer, paprika, brood... Ze heeft heerlijk zitten eten. En minstens een uur aan tafel gezeten. En natuurlijk als toetjes....ijs!