Kerstdiner op school

Discussion in 'De lounge' started by megacarls, Dec 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    mijn dochter is een echte soep en rauwkost mens dus die zou het heerlijk vinden.

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Die maak ik ook dit jaar!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,303
    36,167
    113
    Leuk! Mijn kids zijn er gek op in elk geval.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij gaan voor papa's homemade tomato soup 😀
    En dan laat ik mijn ouders in Duitsland kerst vermicelli meenemen. Lekker stokbroodje met kruidenboter er bij. Mijn dochter is helemaal hyper al dat ze haar lievelingseten mee mag nemen :)
    Alleen nog kijken hoe we het meenemen en warm houden.. Iemand tips? Zou een thermosfles werken?

5. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier dit jaar voor makkelijk... heb twee pakken kant en klare vlaflip vast gehaald... tis niet zo origineel maar ja.. tis een week voor mn uitgerekende datum.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Meestal hadden we geluk.. Mijn dochter was altijd zo slim om iets simpels te pakken.. Vlaflip, of appelmoes of sausjes...
    Maar dat komt ook doordat we in december razend druk hebben.
    Meestal moesten we ook die dag zo 3000 oliebollen bakken voor het goede doel van school.
    Ooit wel een ijstaart willen doen met zo ijsfontein, maar helaas alle klassen moesten hetzelfde hebben.
    Op een andere school wordt het geheel verzorgd door de ouders van een leerling. (Die hebben een cateringbedrijf)

Maar chocolade mousse.. Uhh ik zal gewoon die van Almhof kopen. Lekker veilig.. Maar.. Hier lust het ook enkel papa het..

7. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Hier doen ze het in buffet vorm.

Ik ga dus kaas doen, wil wel Kerstboompjes maken maar heb geen uitsteker. Anders blokjes met een druifje erop en een feestelijke prikker. Is dat laatste wat?

Trouwens leuk hoor dat velen zich gaan inzetten!! En ook leuke en lekkere ideetjes!

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113

In de pan doen, deksel er goed vast op maken en dan flink inpakken met zilverfolie en dan de glimmende kant naar binnen. (wel warm in de pan doen ;))

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Klinkt lekker! en veel kids lusten graag een soepje toch?

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ja die van mij dan weer niet. Jammer hoor.
    Hier was de zelfgemaakte tomatensoep vorig jaar juist geen succes, "want hij smaakte niet zoals thuis".
    Er zijn bewust keuzes gemaakt voor dingen die kinderen altijd/meestal wel lekker vinden. tomatensoep met stokbrood, pannekoekjes, gezonde prikker, macaroni...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ga drumsticks maken. Van de de 19 kinderen uit Eva's klas gaan er in ieder geval al 11 moeders iets maken. De klassenmoeders hebben een mail uitgestuurd om het te coordineren, omdat 1 ding al 3 keer was doorgegeven aan de juf ;). Het idee was dat ieder dan 5 hapjes zou maken omdat het anders teveel zou worden, maar dan denk ik 11x5 hapjes is 55, dat is nog geen 3 hapjes per kind, dat is toch niet genoeg of ligt dat aan mij? Dan zou het worden 1 drumstick, een fruitspies en bijvoorbeeld 1 kaasbroodje.

Ik wil de drumsticks een dag van tevoren klaarmaken en koud serveren. Kan het als ik het thuis uit de koelkast haal 2 uurtjes buiten de koelkast staan denken jullie? Het is de dag ervoor natuurlijk al wel een uur in de oven geweest. Ze hebben wel een koelkast maar ik weet niet hoeveel plek. Ik vind het voor 2 uurtjes persoonlijk niet nodig het in de koelkast te zetten. Zou er ook een koelelement op kunnen leggen (op de aluminiumfolie). Ik maak het ook voor Lisa's klas en in die brief hadden ze het niet over een koelkast, maar wordt het volgens mij direct in de klas neergezet.

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,361
    10,314
    113
    Ik zou de chocolade mousse niet met rauwe eieren maken.
    Wat ook kan kleine gehaktballetjes op spiesje(met leuk papier kerstboompje versierd) met stukje komkommer en tomaat(of gewoon los)

Wraps is ook goed idee,gezond en lekker.

Zandkoekje in kerstvorm.
    Mini muffin is ook leuk
    Als je apart toetje wil kun je ook slagroom kloppen en dit mengen met stukken schuim/meringue en vers of diepvries fruit.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Idd flink koken, dan alu folie en een deken/dekbbed/slaapzak/koeltas/koelbox eromheen.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of een paar kranten. Isoleert ook als een tierelier :)

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja je blijft toch altijd houden dat niet iedereen t lust. Drumsticks liepen vorig jaar ook goed (zag ik ergens langskomen) alleen bij ons op school is het handig als je bij halal slager gaat halen dan kan elk kind het eten.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Niet alles gelezen, maar rauw ei vervang ik door vanillevla. (bij arretjescake).

17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Vind de halal slagen sowieso beter dan het vlees van de supermarkt/slager :D

Share This Page