Kerstdiner op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik ga dit jaar voor makkelijk :o: kant en klare gehaktballetjes, alleen even sterren uit bladerdeeg steken en bakken. We mochten het dit jaar helemaal zelf verzinnen, vorig jaar was er een keuze lijst. Volgend schooljaar mag ik ook voor 2 kinderen...

Eva2011, FairyHunter, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

Hier gaan ze beide voor de marshmellow sneeuwpoppen.

Bijgevoegde bestanden:

owly en tuc vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Oeee die ga ik voor volgend jaar onthouden

4. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier een lunch en mijn zoontje wil graag pizza.
    Moet nu alleen nog kijken of dat wat wordt...

Ik dacht misschien oa aan zoiets, maar weet nog niet zeker wat ik doe....

Bijgevoegde bestanden:

owly en tuc vinden dit leuk.
  5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Of niet... Wispeltuurtje... Ik liet hem nog zien. Nee niet mooi...
    Viel zn oog po wafels, die wil hij wel :rolleyes:
    Prima... Wafels dan even voorstellen aan de juf...
    Zoiets als dit..

Moet ik alleen nog even checken of ik mn wafelijzer nog ergens heb.... zal wel handig zijn.... Anders nog even verder zoeken....
    Ohh en een recept zoeken, ook handig...

Bijgevoegde bestanden:

Eva2011 vindt dit leuk.
  6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat is leuk, mijn zoon wil mini wraps, ik zou die wraps ook zo kunnen vouwen als op jouw afbeelding

DragonBaby vindt dit leuk.
  7. Armina

Armina Niet meer actief

Mijn dochter wil geen kaars kaashapjes :cool:. Nu wordt het dit.

tuc vindt dit leuk.
  8. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hé grappig. Deze ga ik ook maken :D.

Voor de jongste weet ik nog niet wat ik moet maken...Wacht nog op m'n briefje.

Feestmuts vindt dit leuk.
  9. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Er zitten bij dochter een aantal kindjes in de klas die halal eten. Die heb ik dus op mijn lijstje staan. ik weet nog niet helemaal goed wat ik wil maken. aangezien ik al vrij veel zoete dingetjes heb gezien, wil ik graag iets hartigs voor de kinderen maken, zodat ook zij lekker gegeten hebben.

Ik zit te denken aan kip kebab spiesjes, affijn, vanavond maar eens speuren.:cool:

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ga pannenkoeken bakken. :)

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    De keuze was reuze hier op school, frikandellen, tomaatjes, komkommer, pannenkoek, yoghurt/vla of (kokos) koekjes.

De rest was al weg en een deel stond dubbel. Wij zijn voor de koekjes gegaan omdat we dat tenminste samen konden maken.
    Ik denk dat we 2 soorten maken omdat niet iedereen gek zal zijn op kokos koekjes.

Mocht iemand er nog een goed recept voor hebben hoor ik het graag.

Verdere ideeën over leuk koekjes zijn welkom. Ik zat te denken aan een mini koekhuisje (vormpje heb ik ergens liggen)

https://www.laurasbakery.nl/mini-koekhuisjes/

Zal hem wel aanpassen want ik heb hem nog nooit gemaakt met icing. Hij krijgt een witte chocolade sneeuw dak met spikkels. Moet hem alleen nog aan elkaar ziet te maken.

Jammer dat er veel kan en klare dingen waren, de kinderen zijn vroeg uit om te helpen dus snel klaar Of ze zijn nog super creatief hahaha

12. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik geef mijn zoon een kerststol met boter mee. En mijn dochter een schaal met worst/kaas/tomaatjes/komkommer. In de vorm van een kerstboom.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    @owly: Er zijn ook ouders die moeten werken, he? Dan is iets kant en klaars wel erg makkelijk.

De jongste neemt appelsap en icetea mee. Wel zo handig omdat ze daar zelf ook wat aan heeft en omdat ik voor haar nog een apart kerstdiner moet fabriceren. Genoeg werk dus. ;) En dat doen we de dag voor het kerstdiner, want op de dag zelf moet ik werken.

De oudste kan maandag pas iets uitkiezen. Redelijk last minute, gezien het feit dat ze woensdag al kerstdiner hebben. Dat kan dus ook niets vreselijk ingewikkelds worden, omdat ik dinsdag ook moet werken en op woensdagmiddag hebben we ook absoluut geen tijd (ben al blij als ze ‘s avonds op tijd op school is) en het zal een hele middag in de auto moeten staan (gelukkig is het koud buiten;)).

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Het makkelijkste is het als je zo'n vorm hebt die je kunt vullen.
    Maar als je hem uit de hand maakt is het handigste om de soesjes bevroren te doppen in de chcolchoc of iets wat hard wordt (suiker)
    En dan laag voor laag als de onderste laag goed hard is. Hopelijk gaat het je zo lukken.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier meringue/ pavlova met gele room en vers rood fruit.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Dat snap ik ook wel maar er zijn vast dingen te bedenken die niet veel tijd kosten of eerder kan maken. Beter dan frikandellen. En decoratie kun je ook eerder maken om vervolgens ergens in te steken.:)

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    In ons geval moet het dus een middag in een auto kunnen staan, dan worden de mogelijkheden al wat beperkter. ;) :) Maar het worden ws worstjes in bladerdeeg. Dat wil mijn dochter graag en het is haalbaar qua omstandigheden qua eerder maken en in de auto laten staan. :)

owly vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik heb de kinderen de iPad met Google images gegeven, en ze gevraagd iets uit te zoeken. Dochter kwam met de klassieke komkommer krokodil, en zoon met een monkey platter in de vorm van een kerstboom. Dus ik heb dankbaar "rauwkost" genoteerd voor beiden. Ik heb ook nog wel wat leuke stekers met motiefje liggen die ook op kaas en komkommer werken, dus we komen er wel.
    Het handigste zou zijn als man het mee kon nemen in de auto, maar dat is een gok qua tijdstip. Dan kan ik beter zien het s ochtends al op school te krijgen (ook niet ideaal met 2 kinderen en lopen/fietsen)

19. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Zoiets wilde ik dus ook maken maar de aardbeien in de winkel zijn reteduur momenteel en van belabberde kwaliteit...

20. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.010
    2.373
    113

Heb ze niet geproefd Dus op hoop van zegen :)

Deel Deze Pagina