Ik ga morgenmiddag mini-croissants bakken (Danerol). Verder neem ik nog een pak drinken mee. Iemand van jullie nog leuke ideetjes voor beleg op de croissants? Ik denk zelf aan kaas, chocoladepasta?
Hier werden het kerstpannenkoekjes met behulp van koekvormpjes (Sneeuwpop, kerstsok, engeltjes, bel, vallende ster)
Mijn pizzaatjes waren gelukt en alles op. Had 1 serie met kaas en salami en 1 met mozzarella en ham. Was 1 commentaar: of ik meer wilde maken want ze vonden het lekker haha Zelfs nog warm af weten te leveren, timing was helemaal top
Goed zo! Hier wordt het vega-kipkerriesalade met komkommer, en doperwtenspread. Ben benieuwd of de kleuters het lusten maar het voldoet in elk geval aan oudstes voorwaarden van wel kip en geen hoemoes.
Die zien er leuk uit! Neemt ieder kind zoveel mee? Bij ons 8 per persoon in de bovenbouw en 5 in de onderbouw. Anders is er toch veel te veel? Bij mijn zoon waren er nu in totaal 5 hapjes over in gr 8. Dat vond ik heel netjes, is wel eens anders geweest
Dit viel nog mee, sommige hadden écht heel veel. Er waren 2 donuts over. Verder was er natuurlijk veel eten over, maar er was ook niets gezegd over aantallen.
Hier moesten we 8/10 dingen maken. De klassen zijn klein dus bijna 1 per persoon. Ondanks dat was er niks meer over van wat de kinderen had gemaakt.
Hier zijn er ook geen aantallen gecommuniceerd. Er is überhaupt weinig gecommuniceerd, denk dat de juf vindt dat kinderen in groep 8 dat zelf wel kunnen. Wat ook klopt, in ieder geval voor mijn dochter. Alleen krijg ik er niet bij haar in dat ze maar bv. 10 dingen mee hoeft te nemen. We gaan vanmiddag zien of het me lukt om duidelijk te maken dat bv. 14 of 16 gevulde eieren genoeg is i.p.v. 24. Daarnaast maken we de algemene 'kerstdinerhapjes' voor haar apart i.v.m. allergie, dan kan ze gewoon van haar eigen bord eten en als ze wil nog van de tafel pakken wat ze wel mag.
Nee, ik heb hem thuisgehouden. Hij hing alleen maar op de bank en had de hele dag ook geen trek. Dus niet handig bij een kerstdiner. Maar hij was gelukkig niet verdrietig. hij zei: ‘mam, er komt wel vaker een kerstdiner.’ Ik denk eigenlijk dat hij ook niet weet wat hij mist, want hij heeft door corona nog nooit een kerstdiner gehad Maar goed, ik heb dus voor thuisbezorgd.nl gespeeld en het eten afgeleverd.
Bij ons was echt veeeeel te veel Alle kinderen kregen wat extra’s mee naar huis bv puddingbroodjes, donuts etc
Dat is altijd. Hier op school wordt al jaren nadrukkelijk gezegd dat je voor max de helft van de klas moet maken. Maar men vindt dat dan lullig staan om maar 10 of 12 dingen mee te nemen. Dus eigenwijs gewoon 25 dingen mee, en dan blijft er veel over. Ooit een kleuterouder die zelf een kraam hebben nam een zak van 50 oliebollen mee, "dan hebben ze er allemaal lekker 2" De juf voorzichtig uitgelegd dat sommige kinderen überhaupt geen 2 oliebollen op kunnen en dat er nog 24 andere hapjes zijn. Tijdens het diner houden wij op het plein als ouderraad contact met de leerkrachten. Wij borrelen daar met alle ouders. Als er schalen met 25 hapjes gebracht worden schuiven ze de helft op een bord en komt dat naar het plein.