Accare jeugd hulpverlening

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meis1987, 19 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Hallo allemaal!

Even van mij afschrijven en misschien herkenning van iemand? Gister gebeld door Accare. En vanaf volgende maand hebben we een aantal afspraken staan. Intake, gesprekken met ons en hulpverleners en onderzoeken voor mijn zoon. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat zijn. Ik begin mij echt af te vragen? Zouden die boze buien aan ons liggen? Of zit er echt iets anders achter?je begint toch te twijfelen aan jezelf.Iig fijn dat we nu hulp krijgen!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Fijn dat hulp gestart is, hopelijk helpt het inzicht krijgen!

Gedragsproblemen zijn vaak een combinatie van allerlei zaken. In de meeste gevallen is het niet of 'het zit in het kind' of 'het komt door de ouders' en gaat het om de interactie, soms als oorzaak, soms als versterker en/of in stand houder, zeg maar. Kan sowieso geen kwaad om open te staan voor tips en handvatten voor je eigen handelen. :)

Hier is het ook een combinatie. Bij onze dochter 'werken' een aantal zaken anders dan bij het gemiddelde kind. Dat op zich is al lastig, maar in combinatie met de wereld om haar heen zorgt het voor meer/grotere 'dingen'. Natuurlijk past de wereld om haar heen zich niet volledig aan haar aan, dat kan ook niet, maar het maakt absoluut heel veel uit hoe die wereld dingen regelt en reageert ed. Ze is heel eenvoudig heel boos te krijgen. In die zin ligt het dus inderdaad soms ook aan ons (of andere mensen om haar heen). Wij sluiten dan niet genoeg aan bij wat zij op dat moment nodig heeft. Als wij anders reageren, wordt zij niet boos of verdrietig. En dat proberen we dus zoveel mogelijk, maar soms lukt het niet en ook dan zit de oorzaak soms voornamelijk in haar (dan is ze bv. al sterk overprikkeld), maar soms ook voornamelijk in ons (dan zijn wij bv. moe of hebben (te) veel aan ons hoofd ofzo). Hoe hard iedereen zijn/haar best ook doet, we blijven allemaal mensen.

Hopelijk levert de hulpverlening voor jullie handvatten op!

Cornflake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina