Mijn moeder maakte vroeger altijd bladerdeegsterren en kerstbomen en vulde die met kaas of gehakt, erg lekker!
Vond het juist altijd leuk dat ouders mogen beslissen het zorgt juist voor meer variatie dan je denkt. Zeker wanneer er multicultureel gekookt is. Ideeen: - mini pizza's (altijd groot succes) - Vruchtenbowl - mini muffins - koekjes in leuke kerstvormen die versierd zijn - kleine bekertje pudding (zelf gemaakt) - poffertjes - gehaktballetjes - stokbrood kruidenboter - prikkers met lekkere stukje groenten - bladerdeeg worstjes - pannenkoek Dit is wat ik zo snel kon bedenken en sommige hadden al een aantal opgeschreven. Succes
Wij hebben ook een intekenlijst. Ik heb gekozen voor tomaatjes met een kaasje/ mozarella of zoiets. Mijn dochter zit op een multicultischool, dus veel variatie heb ik al gezien. Leuk en lekker!
@snoopy, dat ziet er leuk uit! H er moet ik ook 2x 6 hapjes maken. Mocht intekenen, maar goed natuurlijk alweer te laat voor de makkelijkste hapjes... Die krentenbolletjes in de vorm van kerstboompjes of kerststerren lijken me wel wat! Met et die dag ook werken, dus heb niet veel voorbereidingstijd. Bedankt voor de tip .
Hier een intekenlijst Gaan mini pannekoekjes maken maak een pak opisong 25 stuks Maak tavond ervoor Verder een bak met vruchtjes
Hier ook een intekenlijst. Vorig jaar had dochterlief belooft dat mama pannenkoeken zou bakken.... Dus dat hebben we gedaan. Opgerold en een stroopstift en poedersuiker erbij... Schoon op Eerste jaar hebben we soort van kipballetjes gemaakt.. Superlekker vonden alle ouders maar de kinderen keken er niet naar om. Heb dus diverse ouders er een heel stel meegegeven en toen hadden we nog meer dan genoeg over. Dit jaar heeft dochterlief besloten dat we fruit meenemen. Dus als iemand nog leuke ideeen heeft.... Het moet wel de avond te voren worden gemaakt omdat ik op de dag zelf moet werken. Zat te denken aan fruit in chocolade.. Leuk, lekker, feestelijk en het verkleurd niet en droogt niet uit.
Ik maakte er altijd veel werk van. Een mooie dubbele taart bekleed met marsepein. Totdat kind twee ik naar school ging toen wad ik met twee stapeltaarten heel druk. We hebben toen stokjes met worst en kaas gemaakt bovenop van kaas en ster uitgestoken. Dit jaar hebben we weer drie op school. Ze wilden een soesjestaart met caramel. Gelukkig vindt mijn man het leuk om te maken en heb ik dit jaar "kerstdiner vrij".