Zaterdag ga ik eindelijk mijn eerste tatoeage laten zetten. Ik wil al heel lang iets en sinds de oudste er is wil ik een tatoeage met de namen van mijn kinderen. Ik wil om mijn rechter middelvinger een ring laten tatoeëren en heb al een beetje in mijn hoofd hoe ik hem wil hebben maar wil toch even jullie inbreng horen. Ik wil een dun sierlijk randje om mijn vinger. Zo iets als dit alleen dan kleiner en zonder de sterren Google Afbeeldingen resultaat voor http://2.bp.blogspot.com/_xPLThTGFEgo/SeZWekKTxGI/AAAAAAAAAM8/B2CYU5K7W8Q/s400/hip_tattoo_of_stars.jpg Dan wil ik aan de voorkant of de namen van mijn zoontjes (Luc en Tijs) maar ben bang dat dat niet gaat passen en dan worden het alleen de voorletters. Daar moet dan ook nog iets tussen. Zat aan een klein plaatje te denken ( sterretje, kroontje zo iets of het en teken (&) ). Dit heb ik dus in mijn hoofd. Het moet niet te groot en opvallend worden. Het moet eventueel nog te bedekken zijn met een flinke ring of een pleister. Hebben jullie nog ideeën?
De enige Tip die ik kan geven is dat ik je een ring met namen of letters afraad. Of het moet heel groot worden.. (Lijkt mij een raar gezicht om je vinger.) Sommige tattooeerders zullen het vast gewoon doen, maar kleine tattoo's met lijnen te dicht bij elkaar worden jaren later gewoon een vlek. De lijnen worden namelijk dikker naarmate de jaren verstrijken en dan groeien ze over elkaar etc. Een kleine tattoo kan dus erg mooi zijn 2 jaar, maar daarna krijg je er wel spijt van.
Ben het met het bovenstaande bericht eens! En voor een ontwerp zou ik gewoon langs die tattooshop gaan. Zij kunnen voor jou een ontwerp maken. Vind het wel vreemd dat je al een afspraak hebt maar nog niet weet wat je wil! Niet vreemd van jou maar van de tattooshop, normaal willen ze van te voren een ontwerp hebben zodat ze zich kunnen voorbereiden en ze kunnen kijken of het uberhaupt kan. Ook kunnen ze je dan vertellen hoeveel het gaat kosten. Wel een leuk idee een ring met de namen van je kids! Hopelijk is zon ontwerp ook echt mogelijk.
Heeft weinig met slim te maken, maar met kennis over tattooages.. Veel mensen weten helemaal niet dat tattoo's met de jaren veranderen van kleur, vorm, etc..
Namen leek me ook al iets te veel van het goede maar dan word het alleen de L en de T. Ik moest mijn ideeen wel mee nemen en er rekening mee houden dat hoe grover het is hoe beter dus inderdaad niet allemaal priegel dingen. Nu wil ik dan alleen dat lijntje om mijn vinger en dan die 2 letters ( als dit dus wel mogelijk is. Wil inderdaad niet dat dit een grote vlek word). Ik wil wel iets tussen die 2 letters maar weet niet goed wat ( ze moeten immers aan elkaar verbonden worden anders zit er een lege ruimte tussen). Lijkt me dat alleen een dun lijntje en 2 letters in dezelfde stijl wel moet lukken toch? Hoef er echt niet allemaal tierelantijntjes aan en als iets groter mooier is heb ik daar ook geen moeite mee het moet wel mooi blijven natuurlijk.
Hangt ervanaf hoe je die twee letters wilt naast elkaar of een aan de binnenkant en een aan de buitenkant. Naast elkaar lijkt me sowieso geen optie want die gaan echt over elkaar groeien als je ze zo klein doet. Ik heb sowieso nog nooit een ring tattooage met een letter of naam gezien die 5/6 jaar later er nog fatsoenlijk uitzag hoor, dus denk er echt goed overna. Sowieso kan je beter nooit kiezen voor een tattoo die altijd zichtbaar is.
Wat zou volgens jou dan een goede optie zijn en waarom niet een die altijd zichtbaar is? Wil het namelijk wel zelf goed kunnen zien dus rug, bovenarmen enzo vallen al af. Zou het ook niet kunnen als je de lijntjes echt dun houdt zoals je ze met een pen schrijft zeg maar en dan de letters niet vlak naast elkaar? Wil inderdaad niet over een paar jaar met een lelijke vlek op mijn vinger lopen.
De reden om voor een tattooage te kiezen die niet altijd zichtbaar is is vrij simpel. Een tattoo geeft nogal een beeld naar andere mensen waar je niet altijd behoefte aan hebt en al zijn het de letters van je kids, soms zal je echt zoiets hebben van nu wil ik even niet die "tattoo look". En zo zijn er nog tig andere reden, zoals solliciteren, het snel verouderen van een tattooage die altijd aan licht bloodgesteld word, ga zo maar door. Ik snap dat je er graag tegenaan kijkt, zou voor iets om een pols gaan. Of bijvoorbeeld een naam links en de andere rechts op je pols. Maar dit zijn allemaal dingen waar je bij een goede tattooeerder lekker over in gesprek kan gaan. Hier is een plaatje van een ring tattoo die al wat verjaard is: Ring tattoo image by colgar on Photobucket Ik vind hem vrij groot gezet en hij begint toch vlekkerig te worden zoals je ziet. De meeste fotos op internet en in shops zijn van pas gezette ring tattoo's. Ik wens je nog veel succes met je keuze.
Hmm dat ziet er toch wat minder uit. Bedankt voor alle info. Ik zal zaterdag eens met de tattooeerder overleggen en anders ga ik voor iets aan de binnenkant van mijn pols. Ach ja de plek maakt ook niet zo gek veel uit het leek me alleen heel erg mooi staan.
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.perfectweddingzone.com/wp-content/uploads/2009/09/ring-tattoo.jpg tja ik zou het niet doen.. kijk hoe lelijk zo'n ring wordt,, ookal is het een dun lijntje... ik zou gewoon nog even wachten, en nadenken totdat je precies in je hoofd hebt wat je wil.. nu zit je toch nog tussen 2 dingen in..
Nee hoor had altijd wel een backup idee die ik net zo leuk vind. Dat nadenken heb ik goed gedaan en nu is het tijd voor actie. Om mijn vinger gaat hem dus niet worden en ik laat alleen de namen van mijn zoontjes op mijn pols zetten. Heel erg bedankt voor alle info, waar zp al niet goed voor is anders had ik over een paar jaar misschien ook zo iets lelijks gehad.