Lampendilemma..

Discussie in 'De lounge' gestart door Wihe, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai Ladies,

We hebben hier een lampenprobleem, en ik was eigenlijk benieuwd of jullie leuke tips/voorbeelden (foto's welkom) hebben.

Het gaat om de woonkamer, met aansluitend open keuken. De keuken zit er naast zodat het samen met de woonkamer een L vorm heeft.

In de keuken wil ik een leuke hanglamp.. wellicht niet te laag? Geen idee eigenlijk nog. In de woonkamer, het stuk naast de keuken komt de eettafel te staan en wil ik ook een gezellige hanglamp plaatsen, net als boven de salontafel aan de andere kant in de kamer.

MAAR, nu het probleem.. Wat doen jullie, 3 totaal verschillende lampen? Dezelfde lampen? En wat past dan bij elkaar?

Pff vind het zo lastig. Het moeten gezellige lampen zijn, liever sfeerverlichting dan echt functioneel. Er mag een modern tintje aan zitten, maar ik hou van landelijk/zacht/romantisch (niet te dus voor manlief).

Ik ben dus heel benieuwd hoe jullie lampencollectie eruit ziet :p

2. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben 3 totaal andere lampen, ons hele interieur is bij elkaar gezocht (het past wel goed bij elkaar, maar is niet een standaard set). Boven de salontafel hebben wij een kroonluchter, boven de eettafel twee senza lampen (google maar eens, heel gaaf) wij hebben twee bollen met gaatjes. In de keuken een plafonierre met drie spotjes, maat dat is puur praktisch licht. Voor de sfeer staan de spotjes in een koof boven de keuken aan.

Foto heb ik even niet beschikbaar..

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik lees mee! Wij hebben nog steeds de verhuisfittingen hangen na 6 maanden. Industrial design noemen we het maar!

4. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Wij hebben een u vorm vanaf de keuken tot de woonkamer met 4 plafonnières en 3 hanglampen boven de bar.

5. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    En deze hanglampen

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Bekijk bijlage 367711

Wij ook l vorm met keuken in de korte kant vd l.
    Wij hebben achter boven de eettafel de 3 kokers en boven de salon tafel spots.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Bekijk bijlage 367712

In de keuken een hanglamp met RvS kap. Smal model.

Hier dus combi van wit en RvS overal.
    Wilde de lampen 'tijdloos' hebben, dus geen kappen v stof en bepalende kleur. Vind het zeker mooi die lampen maar ik verander te vaak van kleur thema dus is geen doen..

Deel Deze Pagina