Hoi, Ik heb een vraagje. Op dit moment ben ik 12 wkn 5 dgn zwanger. Aan mijn buik kan ik niet merken dat ik zwanger ben. Ook kan ik niet goed voelen of mijn baarmoeder inmiddels boven het schaambot uitkomt, omdat ik 2 jaar geleden bevallen ben dmv een keizersnede. Vanaf wanneer gaat je buik ongeveer groeien? Ik kan het me niet herinneren van mijn vorige twee zwangerschappen en ik maak me eigenlijk een klein beetje ongerust. 4 januari heb ik weer een afspraak bij de gyn. (er zit dan 6 weken tussen, omdat hij in Afrika zit) Verder merk ik eigenlijk weinig van m'n zwangerschap, behalve dat ik gevoelige borsten heb. Groeten, Anja
Hoi Anja1969 Dit is inderdaad een spannende periode, je merkt nog weinig aan je buik, voelt het kindje nog niet bewegen. Je zou zo aan jezelf kunnen gaan twijfelen. En 6 weken is wel een lange periode he. Het groeien van de buik is bij iedereen en bij elke zwangerschap weer anders. Als eerste groeit het de hoogte in en daarna naar voren. Ga plat op je rug liggen, benen ligt opgetrokken en voel dan nog eens. Misschien dat je het zo beter kan voelen. Maak je je ongerust of zorgen dan bel je gewoon naar het ziekenhuis waar je onder controle bent en vraag je of je alstublieft even naar het hartje mag luisteren. Dit is geen enkel probleem! Groetjes Imke