Aangezien je als zwangere zo ongeveer overal op moet letten... wat ga je met kerst eten? Kook je zelf? Geef je je gastheer/vrouw een lijst met wat je allemaal wel en niet mag? Sta je panisch naar het vaatdoekje te staren dat naast de snijplank ligt in de keuken waar je op bezoek bent of durf je zelfs wel zonder zorgen uit eten te gaan?
Je moet als zwangere vrouw niet zowat overal op letten Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken. Dus dat wijntje laten staan, biefstuk goed doorbakken, geen rauw ei enz. Maar je kunt bijna alles gewoon eten en je hoeft echt geen lijstje door te geven met wat je wel en niet mag tenzij ze alleen maar dingen o het menu hebben wat je niet mag, maar dat lijkt me sterk
Ja, maar je wilt ook niet eens een salade met rauwmelkse gorgonzola voor je neus krijgen. Zulke zaken.. Oh en ik maak met kerst juist een uitzondering voor wijn; daar neem ik wel een klein glaasje van.
Niks anders dan anders. Degene die kookt weet dat ik zwanger ben, maar ik ga geen lijsten doorgeven. Als er iets is wat ik niet mag, laat ik het lekker staan, tekort zal ik niet komen hoor!
Ik doe daar ook niet zo moeilijk over hoor. Ik neem wat mag en de rest niet. Over vaatdoekjes enzo maak ik me echt niet druk.
Als jij je over een glaasje alcohol niet druk maakt, zou ik me ook niet druk maken over al die andere zaken Geniet van het menu en een gezonde zwangerschap gewenst!
Hoezo? Van alcohol is pas vanaf 2 glazen per dag aangetoond dat het effect heeft op de ongeboren baby. Daaronder is helemaal niks bekend. Ik laat het desondanks staan, behalve dan die ene keer met kerst. In rauwmelkse kaas kan listeria voorkomen en als je dat krijgt heb je wel een beetje een probleem. Dat wil je dus liever echt niet gokken. Ik maak me niet druk, ik vroeg me alleen af wat iedereen ging eten. Maar ik heb nog geen etenswaren voorbij zien komen!
Ik maak me er niet druk om, nooit gedaan ook. Ik laat carpaccio en biefstuk staan, eet geen rauwmelkse producten en verder leef ik gewoon mijn leven. Dat lijkt me de meest gezonde oplossing.... Ik rook en drink zowiezo al nooit dus daar hoef ik me ook niet mee bezig te houden. Ik denk dus maar zo: je kunt het je zo moeilijk mogelijk maken als je zelf wilt, maar het is net een tikkeltje leuker als je je niet zo druk maakt! En als ik me druk moet maken om de vaatdoek bij mijn schoonmoeder.... Dat doe ik dus NIET!
Ik eet eigenlijk alles nog maar met mate... TE veel is nooit goed, zwanger of niet... Dat biefstukje mag best een beetje medium zijn... is goed voor je ijzer... En die mozzerella kaas is maar zo'n klein stukje... Filet lust ik niet maar een zacht ( niet rauw maar ook niet hard ) gekookt eitje gaat er gewoon in.... Dat wijntje doe ik verdunnen met water... dus eigenlijk een half glaasje heb je dan... Gewoon lekker van je kerstdiner genieten!
ik maak me er niet echt druk om. rauw vlees niet,kaas van rauwe melk ook niet. harde kaas van rauwe melk eet ik wel mag ook gewoon een biefstuk medium mag ook gewoon.een zacht gekookt ei mag ook gewoon. rauw ei is trouwens ook van de lijst af gehaald want day ik niet schadelijk voor de baby alleen naar voor de mama. en hoezo overal op moet letten? alleen de rauwe producten moet je op letten die KUNNEN schadelijk zijn in 1% van de gevallen. en ja dat vaatdoekje hebben ze overal.een lijst zou ik niet doen. iemand weet zelf ook wel wat wel en niet kan tijdens een zwangerschap.is een kwestie van gezond verstand gebruiken. daarbij wil ik ge meegeven dat je nu echt moet gaan genieten hoor.je maakt je eigen gek als je overal op blijft letten.gewoon je verstand gebruiken dan komt het echt wel goed
Ik maak me er ook zeker niet druk om, kijk gewoon wat ik wel en niet mag en laat dan lekker staan wat ik niet mag....
Lekkere schnitzel met alles wat daarbij hoort, of een ander lekker stukje vlees. Mmm.. Jammer genoeg moet ik dit jaar de carpaccio overslaan (hoewel ik 't er wel voor over heb, hoor!) en ook de gerookte zalm. Maar voor de rest gaan we lekker eten en probeer ik een beetje op te letten..
Gelukkig ben ik diegene die kookt met kerst, dus ik bepaal wat er op tafel staat. Ik heb wel mijn kerstdiner wat om moeten gooien, of nou ja, het mag eigenlijk geen naam hebben, ik wilde beef wellington eten en dat gaan we nog doen. Maak alleen 2 stukken. 1 doorbakken en 1 medium. Prima toch? Ik wens jullie allemaal een fijn kerstdiner toe en dat het er maar in mag blijven
Oh, daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Nu gaan wij waarschijnlijk toch gourmetten of steengrillen of zo, dus dan heb je het zelf in de hand. Wijn drinken doe ik dit jaar helaas niet (voor het derde achtereenvolgende jaar, grrr.......). Verder maak ik me er weinig zorgen over. Filet Americain lust ik niet, al te rauw bloederig vlees ook niet. En dan maar een keer geen carpaccio, is ook geen drama, toch? Gewoon lekker genieten van het kerstdiner en de gezelligheid!