Haarkleur vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Vica86, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wie kan mij helpen?

Het is voor mij al heeeeeel lang geleden dat ik mijn haar geverfd heb. Nu wil ik het toch wel weer graag doen, maar heb geeeeen idee welke kleur ik nou het beste kan pakken..

Mijn haar is bruin, van licht tot donker.. Heel veel tinten van zichzelf. Maar ik weet wel dat warme kleuren goed staan bij mij.

Ik wordt er alleen niet wijzer van. Ik zie mezelf eigenlijk niet zo goed met rood haar.. En dan blijft er alleen bruin over?
    Ik weet het echt niet!

Iemand tips??

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ik vind de chocolade bruin van kruidvat eigen werk, erg mooi.. Is een diepe warme kleur, er zit roodpigment in waardoor hij mooi warm is, maar het is wel een echt chocokleurtje.. Mijn moeder is kapster geweest en zij vind dit ook een hele mooie kleur.. ennn.... hij is lekker goedkoop...

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik zou dan ook voor iets kiezen met een rode gloed erover denk ik.

Zat er gister ook aan te denken om mn haar weer te verven. Heb nu zwart en wil naar platinablond :$...durf het alleen niet zo goed zelf te doen:) maar misschien dat ik toch een gokje ga wagen vanmiddag. Als het mislukt is het er ook zo weer uitgeknipt.

4. Female

Female Niet meer actief

Ik heb al ontelbare keren mijn haren zelf geverfd en ook in veel kleuren, maar die ene keer van donker naar heeel blond heb ik toch echt bij een (goede!) kapper laten doen hoor! Daar zou ik echt niet zelf mee gaan klooien!

5. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Heb zelf bruin met rode gloed, als de zon schijnt is het rood, ben ik binnen is het bruin, maar lijkt erg mooi. Zou wel goed kijken welke merk je gaat doen zoals die van de action is echt rommel om het netjes te krijgen.

Heb zelf syoss, zit er nu inmiddels 3 maand in, en ik moet nu echt nodig bijkleuren.

@vlekje, laat het doen door een kapper, vriendin was ook aan het verven van donkerbruin na platinablond met behulp van die blauwe poeder euhmm ff naam kwijt, daarna mocht ze alsnog na de kapper, haar haar had overal grijsgroen tinten.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

van donker naar blond zou ik ook niet zelf doen.
    heb ik ooit gedaan en is mislukt.

Ik verf mijn haren al wel 15 jaar of zo, de laatste jaren ging ik naar de kapper, maar die is een stuk duurder geworden en niet altijd naar mijn zin. Had ik plukjes die je bijna niet zag.
    Nu doe ik het weer zelf.
    Ik heb de gok genomen om die van het kruitvat eigen merk te proberen. Medewerker was daar zo fan van dat ik het ook gegokt hebt.
    en eerlijk is eerlijk het bevalt geweldig!Zelf gebruik ik de helft. (apart van elkaar bewaren) en verf ik mijn haren voor een prikkie. Ik weet niet hoe de grijsdekking is, want ik heb (zover ik weet) geen grijs haar.

Ik heb zelf altijd roodtint. Dus kan je verder over de kleur geen advies geven. Ik probeer altijd wat. bij twijfel doe ik het altijd op een doordeweekse dag dat ik nog verf kan halen indien nodig.
    (wat me ooit een keer overkomen is).
    gr brenda

7. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Als je een warme kleur wil kan je ook mahonie bruin nemen dat is bruin rood achtig en erg mooi en warm.

8. linde90

linde90 Niet meer actief

1 tip, ga alsjeblieft naar een kapster hiervoor.
    DIt kan eigenlijk niet goed gaan thuis, als je pech hebt wordt je knaloranje of groen of grijs.......

Een kapper kan hier al een hele tijd mee bezig zijn om het goed te krijgen...

Ik spreek trouwens uit ervaring, ik ben jaren kapster geweest

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik sta op het punt om Warm kastanje in mijn haar te doen. (kruidvat merk). Het is de 2e keer dat ik het eigen merk ga gebruiken. De eerste keer beviel prima. Had het ook nog eens in de aanbieding gekocht. 2 pakken voor een tientje.
    Grijsdekking is goed :p. Ik ben wel grijzend, maar niet heel erg grijs hoor. :)

Oh ja, ik heb van mijzelf een tint van middenbruin tot donkerbruin, maar het is heel dof geworden na de bevalling. (en nog steeds niet goed hersteld)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een maand of 3 geleden blonde plukken door mijn haar laten zetten (met verf, niet met blondeer). Maar nu wil ik het toch weer wat donkerder, kan ik dat gewoon zelf doen met kruidvat merk of zouden de blonde plukken dan groen worden?

11. brenda1976

#11 brenda1976, Dec 22, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 22, 2010
    als je veel kleurverschil wil opzoeken van donker naar licht, kan ik me je reactie voorstellen! en zou ik zeker een kapper raadplegen

Maar ik vind echt onzin om te zeggen dit kan nooit goed gaan!
    Ik verf mijn haren al jaren! gaat altijd goed, ik verf mijn moeders haren, gaat perfect!
    Om eerlijk te zijn ben ik nu tevredener over de kleur als bij de kapper!

Maar als je pas begint met verven kan je beter bij je eigen kleur in de buurt blijven, volgens mij is dat wel haar bedoeling.

gr brenda

12. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik gebruik eigelijk altijd donkerbruin van poly palette.
    En heel soms als ik even wat anders wil, dan mahonie ofzo.
    Maar roodtinten ben ik erg snel op uitgekeken en dan zit er binnen 3 weken toch weer donkerbruin in(A)

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Mee eens...Ik heb ooit eens blonde plukken thuis willen maken....En serieus ze waren ORANJE!! Zoooo lelijk.

En 1x ben ik met een kapster meegeweest naar een cursusdag.
    Mijn haar werd in plukken ontkleurt en de rest zwart geverfd. Eigelijk was het de bedoeling dat de plukken een kleur zouden krijgen (groen,blauw,rood zoiets) maar daar was geen tijd meer voor. Maar toen het zwarte werd uitgespoeld waren die plukken toch echt grijs!
    Gelukkig was het wel mooi, maar ik wil alleen maar zeggen...Als je dit thuis gaat doen, zwart->blond, is een recept voor een ramp!

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Brenda, het ligt er ook echt aan hoevaak heb je al zwart geverfd , is dat keer op keer is het haar helemaal verzadigd.
    Dat krijg je er met huis tuin en keuken verf echt niet in 1 keer uit. Om het dan platinablond te krijgen gaat gewoon niet lukken.

Maar als jij zegt dat het onzin is.....:(;)

Jarenlange ervaring zegt dan dus niets........8)

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Ik twijfel zelf of ik het wel waard vind. Want het is tenslotte niet veel kleurverschil. Al vind ik mijn haarkleur nu een beetje 'koel' en wil dan wel graag een warmtint.
    Had zelf al zitten kijken op internet naar chocoladebruin of een donkerbruin met iets meer rode gloed.

Maaar, ander punt... als je eenmaal gaat verven dan blijf je verven! Ik heb jaren mijn haar geverfd en toen het kort was heb ik het er volledig uit laten groeien en nu heb ik dus mijn eigen kleur.

Ik heb zowiezo 2 pakken nodig (heel veel en heel dik lang haar helaas) dus als het eigen merk van kruidvat goed is ben ik daar heel blij mee hahaha.
    Alleen weet ik dus niet of ik het zelf wel kan laten zetten, met mijn haar!

Even over nadenken nog.

16. brenda1976

jammer dat je niet goed leest!
    ik vind onzin om voor gewone verf dicht bij je haarkleur naar de kapper te gaan! Maar als je echt groot kleurverschil wil dat het wel verstandig is om naar de kapper te gaan.
    jammer dat je dit niet goed gelezen hebt!

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Brenda, sorry niet goed gelezen..

Maar heb zo vaak vrouwen in de salon gehad die hun hele haar verpest hadden.....wilde haar ervoor behoeden;)

18. brenda1976

tja die verven voor het eerst en willen dan van donker gelijk blond hihiih dat is in de salon nog moeilijk, want ik heb dat 2x gedaan in de salon en was beide keren niet naar mijn zin.
    Mijn tip hierin is om het in delen te doen, eerst naar donkerblond of zo en dan lichter......
    maar dat is mijn ervaring!
    Dit is ook iets wat ik niet zelf doe, verder doe ik kleuren altijd zelf, als je handig bent en goed oplet en niet te gek doe kan dit prima!
    gr brenda

19. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ben inderdaad eigenwijs geweest:)
    Is opzich redelijk goed gegaan, zit alleen wel een warme goudachtige gloed over, dus helemaal lichtblond wou niet (ja mn uitgroei). Ga vanavond nog even weer zilvershampoo erin gooien en dan kijk ik wel. Weet nu in ieder geval dat ik dit niet weer hoef te doen ;) 1 ding scheelt, ik heb superkort haar, dus het is er zo weer uitgegroeid

20. danip

danip Niet meer actief

Oeps... dat heb ik ooit ook een keer gehad. Heb nu chocoladebruin haar, en wil het ook lichtblond, maar ondanks dat ik al 10 jaar mijn haar verf, in alle kleuren van de regenboog (echt, zelfs blauw en groen) durf ik niet naar blond te gaan. Heb er deze week nog over getwijfeld, maar toen mijn hoofd op een ontplofte wortel leek de vorige keer heb ik gezworen dat nooit weer zelf te proberen. En ik weet eigenlijk ook niet of het me wel zou staan. Ondanks dat ik donkerblond ben van mezelf..

Maar bij de kapper is het gelijk weer zo duur, dus ik denk dat ik altijd bruin blijf ;)

Share This Page