Hallo allemaal, Eerste kerstdag gaan we bij mn ouders gourmetten...altijd lekker en gezellig voor 2e kerstdag weten we het nog niet of we gaan uit eten of ga zelf wat maken. Wat doen jullie? En als jullie zelf gaan koken wat maak je dan...? Ben benieuwd liefs Lydia
Hoi, Eerste kerstdag komen mijn ouders, broertje en zus met aanhang eten. Ik ga dan samen met m'n zus koken. Wat weet ik nog niet, maar ik haal de recepten meestal van ah.nl en dan bij Albert de ingredienten bestellen. Lekker makkelijk en geen drukte in de supermarkt! In ieder geval voor en hoofdgerecht en een toetje met chocolade! In ieder geval een gezellige kerst gewenst! Dat is toch het belangrijkste Groetjes, Annelies
1e kerstdag gaan we bowlen en steenrgillen en 2e kerstdag gaan we eten bij mijn zus. Gourmetten.. dus hoef lekker zelf geen eten in huis te hebben deze dagen behalve voor het ontbijt
Eerste kerstdag bij mijn familie en tweede bij die van mijn vriend! Ik maak het dessert tweede kerstdag en eerste kerstdag weten we nog niet. Ik zal eens met mijn moeder en zusje overleggen!
Wij vieren 2e kerstdag bij ons thuis, ik ga dan koken. Wat weet ik nog niet precies, maar hier: http://www.receptenverzameling.nl/ is vast wel wat lekkers te vinden, zoals Kersttaart Manuela
Mijn man en ik zijn 1e kerstdag lekker thuis. We gaan 's morgens naar de kerk om kerst te vieren en eten 's middags gewoon een soepie met brood of zo, niks geks. Dan gaan we 's middags naar Breda voor een kerstvoorstelling in het Chasse theater. 's Avonds lekker gezellig eten met allerlei hapjes en een mooie kerstfilm op. Ik heb er nu al zin in! Tweede kerstdag zijn wij bij mijn schoonzus en haar man, ook leuk.
Kerstavond met beide, enorme families (wij hebben alleen nog onze moeders, broer, zus en partners...wij hebben veel mensen al moeten missen...) 1e kerstdag saampies, dus film kijken, hapjes (kaasfondue is ook lekker, hmmm) 2e kerstdag bij mijn ex-schoonvader en diens familie. Lang verhaal, maar goed, ik ben dus WEL gezegend met een soort vader!
1e kerstdag komen mijn schoonouders bij ons eten; zij zorgen voor het hoofdgerecht, wij voor het voor- en nagerecht. Ik ga zalmpakketjes en stroopwafelijs met koffiebluf maken. Tweede kerstdag eten we bij mijn ouders, geen idee wat er op het menu staat.
Wij hebben eten besteld bij de la place. Voor de 24ste hertenbiefstukjes. en een groententaartje. Voor kerst een schotel met verschillende vleessoorten (beleg). En dan zelf nog een voorgerechtje maken en dingetjes erbij. wij krijgen maandag de sleutel van ons huis, dus geen zin in veel gedoe
Wij vieren het in de ardennen, althans 1ste kerstdag. Samen met mijn zus, haar nieuwe vriend en haar 8 jarige dochter. Mijn ouders zouden er ook bij zijn, maar mijn pa heeft pas een ongeluk gehad en zijn been zit volledig in het gips. We zullen dan niet te moeilijk eten, gewoon lekker! 2de kerstdag rijden we met zijn allen terug naar nederland en dan verrassen we mijn ouders! Kunnen ze niet bij ons zijn, dan gaan we dus naar hunnie...Dan gaan we tafelgrillen, mijn zus en ik nemen alle etenswaren mee haha, want tsja.. mijn ouders zijn er natuurlijk niet op voorbereidt!
1e kerstdag komen ze bij ons gourmetten en 2e kerstdag gaan we het bij schoonzus, zwager, nichtje en schoonmoeder & vader vieren en dan gaan we allemaal wat maken. Heb er wel zin in !
Ik heb het makkelijk dit jaar. Eerste kerstdag gaan we met mijn schoonouders en nog meer familie uit eten. En tweede kerstdag koken mijn ouders voor een hele club. We kunnen dus 2 dagen lekker aanschuiven. Ik kijk er nu al naar uit.
Kerstavond zijn we bij vrienden en gaan we kaasfonduen, 1e kerstdag gaan we samen waarschijnlijk overdag al naar Antwerpen naar de film, pizzaatje pakken en dan nog een film erachter aan. dat deden we vorig jaar voor het eerst en we vonden het super! De 2e kerstdag zitten we gewoonlijk bij mij schoonfamilie. Maar dit jaar weet ik dat laatste nog niet zo zeker; het zijn allemaal kettingrokers en ik heb er gewoonlijk al last van, maar nu ik zwanger ben wil ik er echt niet tussen zitten. Een beetje roken is ok maar de lucht staat strak van de rook, na een half uurtje al en het diner duurt tot diep in de nacht.