Ik zie smakelijke dingen voorbij komen Ik verzorg dit jaar het kerstdiner, maar omdat alle deelnemers nogal uiteenlopende wensen hebben (wij eten geen varkensvlees, ik mag geen rauw vlees/rauwe vis, vriendje van mijn zusje houdt niet van groenten, etc etc etc ) maak ik gewoon allerlei lekkere hapjes en dan kan iedereen zelf kiezen hoe of wat, dat lijkt me het meest praktisch. Is ook makkelijker voorbereiden. In ieder geval ga ik borek met witte kaas en peterselie maken, er komt vers turks brood op tafel met wat smeersels, olijven en andere kleine hapjes en euhhhh ik moet er nog heel hard over nadenken verder Toetje doet mijn zusje en die had het over trifle en iets met chocola
Ik neem aan niet alleen dit jaar dan Lekkere ideeen zitten er tussen. Wij gaan 1e kerstdag uiteten en ik zit nog te twijfelen of ik 2e kerstdag uitgebreid wil gaan koken of alles kant en klaar ga halen.
Wij doen ieder jaar kerst bij mijn moeder, en zijn ieder verantwoordelijk voor een deel van het menu. Met als enige kanttekening dat moeders altijd het hoofdgerecht heeft wat doorgaans iets van wild is (haas/hertenbiefstuk/wild zwijn etc) (is logistiek makkelijk). Vorig jaar had ik het voorgerecht, maar dit jaar ben ik van de "pattisserie" en maak dus het volgende: Presenting: Pretty Petit Fours! en kerst cupcakes, maar die ben ik nog aan het ontwerpen ...
Ik weet het nog niet, vind het moeilijk. Wel zin om lekker uit te pakken dit jaar, maar eigenlijk geen zin om alle boodschappen te halen en de hele dag in de keuken te staan. Als je het op hebt vind ik het altijd zo'n anticlimax... zo van: nou, dit was het dan. Filmpje dan maar? Man wil graag een dag met allemaal lekkere hapjes. Geen grote maaltijden, gewoon á la tapas allemaal kleine gerechtjes eten. Ben ik ook wel voor te porren, ik hoef niet perse grote lappen vlees of m'n bord vol voedsel. Misschien dat we dan de volgende dag gaan gourmetten met alle left overs, gaan die tenminste ook nog eens op. Voor kerstavond wil ik misschien toch wel wat leuks en lekkers maken. Ben al aan het rondkijken, maar vind het lastig. Vooraf wordt het waarschijnlijk de good old carpaccio, met mosterd-balsamico dressing, hemels! Als nagerecht wil ik een perentaartje met noten en yoghurt-kersenijs gaan maken. Maarrrr, wat eten we als hoofdgerecht? Thát's the question
Wat we precies eten weten we nog niet, maar wij houden niet van een vreeTzame kerst dus het zal niet veel anders zijn dan dat we de rest van het jaar eten.... in ieder geval geen maaltijd wat zoveel kost dat we er normaal een maand van hadden kunnen eten.