Ik maak (voor dochter op de peuterspeelzaal) spiesjes van kaas (bodem) knakworstje (stam) komkommer (boom) gekookte worst (sterretje) met een beetje het idee van dit plaatje. Mocht het niet lukken op deze manier met de komkommer zo krullend dan steek ik met kerstboomvormpjes de komkommer uit. Zoon (groep 8) wilde graag dat ik wraps maak, met carpacio en truffelmayonaise, met gerookte kipfilet en knoflook, met kruidenroomkaas en gerookte zalm. Dus die moet ik maar leuk op een schaal opmaken om het nog een beetje feestelijk te maken. View attachment 636965 View attachment 636966
Ik bedoelde de korst maar ik kon niet op de naam komen. Ik zag dat mijn plaat krom getrokken is, dus een biscuittaart is niet meer mogelijk. Ik heb ze inmiddels meerdere keren gemaakt. De smaak van ei is toch wel overheersend, niet te combineren met chocolade. Ik heb maar een stapel gekocht die we zo gaan versieren.
Nou hier waren mijn beide creaties schoon op Voor de jongste : pannekoeken kerststerren met poedersuiker Voor de oudste: mini appelflappen
Ik heb met de kinderen poffertjes van banaan, ei en havermout gemaakt. Dan een paar op een kerst satéprikker en klaar. Helaas geen foto. Recept: https://www.famme.nl/met-deze-bananenpoffertjes-wil-ieder-kind-ontbijten/
Dit is het uiteindelijk geworden. Ik had veel meer chocolade gesmolten dan ik nodig bleek te hebben, waardoor we een hele tafel vol hadden. Er zijn een stuk of 12 opgegaan op school. De jongens vinden het helemaal niet erg dat er nog een hoop over waren