ADOS

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door BliksemSter, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Bij mijn zoon is de ADOS afgenomen en we moeten nog even wachten op de bespreking hiervan. We hebben wel al de “uitslag” maar ik niet hoe ik hem moet interpreteren. Is hier iemand die daar iets over zou kunnen zeggen? Het gaat om de “vergelijkingsscore”. Is dit de score van mijn zoon of is dat de score van de doelgroep?
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Wat is een ADOS?
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.068
    113
    Ik hoop dat je inmiddels duidelijkheid hebt. Ik vind het wel heel bijzonder dat je uitslag krijgt voor een gesprek. Bij mijn zoon is ook ooit de ADOS afgenomen en ik heb alleen de conclusie gekregen, ik ken het antwoord dus niet op je vraag. Ook bij allerlei andere psychologische/psychiatrische tests vaak alleen maar mondelinge uitleg met daarbij een beschrijvende conclusie/verslag.

    @chrystel73: Autisme Diagnostisch Observatie Schema
    (een gangbare test om autisme vast te stellen bij kinderen)
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Even opgezocht: Volgens mij is het de score van de doelgroep:

    “Voor de totaalscores van Module 1, 2 en 3 kan ook een vergelijkingsscore worden opgezocht. Daarmee kunnen afnames voor verschillende leeftijden, ontwikkelingsniveaus en modules onderling met elkaar worden vergeleken.”

    https://www.hogrefe.nl/shop/ados-2-autisme-diagnostisch-observatieschema.html hier heb ik die quote vandaan.

    Bij mijn zoon is ook ooit de ados afgenomen, de peutervariant.
     

Deel Deze Pagina