Mijn gezin en dat van mijn schoonzus vieren altijd samen Sinterklaas. Nu heeft zijn vier kinderen en ik twee. We zouden elk 15 euro per kind uitgeven, maar ondertussen heeft zij al vier kinderen dus, en moet ik meer geld aan haar kinderen uitgeven. Is dat wel eerlijk? Hoe doen/verdelen jullie zoiets eigelijk? Of zal ik dan 10 euro per kind doen?
Die afspraak is hier ook en mn schoonzus heeft 3 kids en wij maar 1. Heb er nooit een punt van gemaakt. Maar als je t vervelend vindt waarom vieren jullie t dan samen?
Ja, vind ik ook. Ik zit al 17 jaar tussen de neefjes en nichtjes, en heb zelf pas 3 jaar kids. Maar ik kocht natuurlijk wel alijd cadeautjes voor ze hoor. Doe je met verjaardagen toch ook?
Als je het er niet meer mee eens bent, om wat voor reden dan ook, dan kan je toch gewoon voorstellen om van 15 naar 10 euro te gaan...maar dan wel voor elk kind.
ik heb zelf 2 kinderen en mijn zusje 1, maar al zou ik er 5 hebben, mijn zusje zou het wel gewoon doen, zeker als het de afspraak was, maar je kunt voor de volgende keer misschien afspreken dat ieder gewoon cadeautjes koopt voor de eigen kinderen dan kun je het zo duur maken als je zelf wil.
Ik herken je verhaal: ik heb 1 kindje maar mijn zussen en schoonzus hebben allen 2 kids. Wij maken een potje en alle volwassenen doen daar hetzelfde bedrag in (dit jaar 25 euro p.p.) Het totaalbedrag wordt in 7 - zo goed als gelijke - delen opgesplitst en daar kopen we dan alle cadeautjes van.
Jullie hebben wel gelijk hoor. Maar ik vroeg het me wel gewoon af, omdat hun een vrij hoog inkomen hebben en wij daar in tegen niet. Misschien dat ik mijn schoonzus volgend jaar een ander voorstel doe, aangezien zij om het jaar wel een kind kreeg, haha, dus knijp ik em wel even...
De kinderen van je schoonzus kunnen er toch niets aan doen dat zij met zn vieren zijn en jullie maar 2 kinderen hebben. Ik zou het bedrag ongeveer wel gelijk houden, dat wil zeggen, als jij geen 15 euro per kind wil/kan uitgeven, zou ik voorstellen aan je zus om 10 euro (of nog minder) te besteden aan de kadootjes. maar dat jouw kinderen dus ook een kadootje van ong 10 euro krijgen. Dus ik vind dat je daar wel 1 lijn in moet trekken, maar ik kan me voorstellen dat 60 euro voor jou best veel is. Maar misschien zegt je schoonzus wel dat zij het toch alsnog doen als jij aangeeft dat je 15 euro per kind best veel vind?
wij hebben er 3, me s-zus maar 1 maar die maakt er nooit een punt van. me zusje heeft er geen en die maakt ook nergens een punt van. En al zou me zusje er 3 hebben en ik 1 maakt me nog niks uit. Wij kijken ook niet eens na het bedrag eerlijk gezegd. Wij kopen gewoon wat voor elkaar zijn kinderen (geen overdreven cadeau's uiteraard) maar wij kijken niet na de prijs. Wij kijken wat ze leuk vinden of willen hebben en dat word gewoon gekocht. Maar als het je niet lekker zit, kan je misschien volgend jaar wat anders afspreken!
Als je het wegens financiele reden niet kunt missen, dan kun je het toch ook gewoon bespreken? Niks mis mee toch, misschien zegt ze dan wel gelijk dat het ook voor minder mag. Wij kopen overigens alleen voor onze eigen kinderen kado's. Juist omdat het allemaal al duur genoeg is.
Zwager en schoonzus vielen er bij ons ook altijd over dat wij er 3 hebben en zij toen maar 1. En omdat ik helemaal geen zin had in die discussies daarover heb ik gezegd dat we dan maar alleen voor onze eigen kinderen cadeautjes kopen, heb je ook geen scheve gezichten. De kinderen krijgen toch genoeg.
Wij hebben 2 kinderen en mijn broertjes en zusjes allemaal nog geen, maar die kopen wel allemaal wat voor onze kinderen. Het zou mij niet uitmaken hoeveel kinderen ze hebben. Als je het te veel geld vindt, moet je volgende keer een ander bedrag afspreken, maar dan geldt dat andere bedrag ook voor jouw kinderen vind ik.
Tja, wat is eerlijk? Denk dat eerlijk is je aan het afgesproken bedrag per kind te houden, neem aan dat je er zelf bij was toen je het hebt afgesproken. En volgende keer zou je evt. voor kunnen stellen om beide hetzelfde bedrag in te leggen en dit door de kinderen te delen, zodat jullie niet meer kosten hebben dan zij. En als je het geld nu niet kan missen lijkt het mij toch dat je dat eerlijk kan zeggen en er vast een oplossing te vinden is. Ik vind wel dat de kinderen ongeveer dezelfde hoeveelheid cadeautjes moeten krijgen, want als daar verschil in zit is het niet eerlijk van sinterklaas ..
Ik begrijp je gevoel heel goed. Hier is dat ook zo.. Met 3 gezinnen hebben we in totaal 8 kinderen, waarvan er eentje van ons is. Wij doen eigenlijk altijd wel mee met de bedragen, maar toch zit het me wel eens dwars. Het is niet zo dat wij het geld er niet voor hebben, het gaat me er meer om dat de andere 2 stellen dit blijkbaar niet doorhebben..... En als het alleen sinterklaas is, dan vind ik dat allemaal niet zo erg, maar het gaat ook om: verjaardagen, weekendjes weg, etentjes, kerst etc. En tja, dat kost toch wel aardig wat.
Ik snap opzich wel wat je bedoeld, maar ik vind er niks oneerlijks aan. Het bedrag is voor elk kind het zelfde alleen zijn jullie wat meer kwijt, omdat zij meer kinderen heeft. Wij doen hier 10 euro per kind met kerst, maar wij zijn ook duurder uit omdat mijn zus 2 kids heeft en wij 1... Maar je zou indd voor volgend jaar een ander budget af kunnen spreken maar ik vind wel dat dat budget dan ook voor jou kinderen moet gelden en niet alleen voor die van haar.
Ik zou er zelf geen probleem van maken, mijn broer, zwagers en schoonzus hebben allen (nog) geen kinderen maar kopen toch een kado voor mijn dochter. Maar goed, als het je teveel geld is zou ik het eerlijk zeggen. En als het je puur om het "oneerljke" gaat vind ik het nogal kinderachtig