hallo dames!! ongeveer 4weken geleden werd ik ziek griepje te pakken denk ik begon te hoesten enz, zo erg dat ik mijn stem zelfs kwijtraakte nu leek het na 2 weken eindelijk minder te worden, bijna weg en toen begon het hoesten weer.... ik heb nu alleen nog een kriebelhoest eigenlijk hoewel ik gister ook weer verkouden ben geworden nu ben ik net bij de huisarts geweest omdat ik er helemaal klaar mee ben!!! mijn rug doet pijn, me buik, me ribben, me nek, me hoofd maar de huisarts wil me niks geven omdat ik zwanger ben en vind dat ik het uit moet zieken maar ik kan niet meer!!! heeft iemand voor mij de gouden tip om hier vanaf te komen?? alvast bedankt!!!
Daro capsules (die capsules met bolletjes erin) die mag je nemen ik had in t begin ook zo vreselijke hoest en heb gebeld voor ALS ik snachts er niet van kon slapen of t mocht de huisart assistente heeft t nagezocht en ik mocht dat nemen.. is overigens bij mij ook t enige middel wat echt goed werkt tegen kriebelhoest
Zelf ben ik sinds het weekend ook flink verkouden. Ik zit gelukkig al in mijn verlof. Gister heb ik de hele dag in mijn bed gelegen, want mijn zoon was naar het kdv. Ik kreeg wel koorts en heb toen paracetemol ingenomen. Maar de HA geeft idd niet snel iets, omdat je kindje ook al die 'troep' binnenkrijgt. Uitzieken en rust nemen hielp bij mij redelijk goed
ja logisch maar als alles je zo zeer gaat doen dan snap ik wel dat je er zat van bent... en al is t alleen maar om de nacht rustig door te slapen dat zou wel fin zijn denk ik... maar over die Daro kun je je huisarts nog wel even informeren maar ik mocht t toen nemen ieder geval
Heel veel sabbelen op snoepjes, wat voor snoepje maakt eigenlijk niet eens uit, maar ik zou bv dingen met zoethout vermijden ivm bloeddrukverhogende werking. Dus bijvoorbeeld Vicks pastilles of van die Ricola-kruiden dingen, wat je maar lekker vindt (en een beetje een zachte smaak vind ik altijd wel fijn). Door zo veel te sabbelen blijft je keel 'gesmeerd' en heb je minder last van de hoestprikkel, waardoor je dus ook minder hoeft te hoesten en waardoor je keel goed de kans krijgt te herstellen. Verder is thee met honing vaak ook lekker smerend! Je hebt ook van die tabletten die je keel wat verdoven, ik geloof dat Trachitol er een voorbeeld van is. Maar Trachitol wordt afgeraden tijdens de zwangerschap, mogelijk dat de apotheek je iets kan aanraden met ongeveer dezelfde werking maar wat dus wél mag tijdens de zwangerschap.
helemaal vergeten te reageren die daro capsules werken helaas niet en op snoepjes sabbelen ook niet vanavond hele erge hoestaanval gehad zo erg dat ik heb overgegeven in mijn handen morgen ochtend de verloskundige maar bellen misschien heeft die nog tips voor me ik word hier zwaar moedeloos :x
Heel herkenbaar. Ik heb het nu ook 4 weken gehad. Ik had handen te kort, moest mijn buik vasthouden, maar ook mijn hoofd en je wilt toch ook een hand voor je mond houden..... En inderdaad door je zwangerschap zal je huisarts je niets voorschrijven. Hier ook gehoest tot spugen aan toe en pijn in buik. Zelfs wat bloed verloren (waarschijnlijk door het vele hoesten). Ik begin nu pas op te knappen. Huisarts kon ook niets voor mij doen. Het advies was alleen wel VEEL RUSTEN. Dat heb ik vorige week dan ook gedaan en ik moet zeggen sindsdien knap ik ook pas weer echt op. Ik bleef zo lang en zo veel mogelijk in bed en in ieder geval binnen (alleen voor het hoognodige ging ik eruit). Zodra mijn dochter naar de PSZ of opa/oma was ging ik weer naar bed. Het enige dat je kunt gebruiken is Tijmsiroop, dropjes, antaflu. Neem voor het slapen een paracetamol, slaap je tenminste weer iets beter. Sterkte ermee!
fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben ben er helemaal klaar mee, kan wel janken maar doe de hele week niks anders dan op de bank liggen of in bed doe niet teveel om rust te nemen enz en het lijkt alleen maar erger te worden
Goh, toch spugen aan toe, dan moet het wel heftig zijn. Ik loop ook al weken met een kriebelhoest. Niet zo erg dat m'n ribben zeer doen, maar wel super irritant. Ik heb voor de zekerheid de HA gebeld om te vragen of het kwaad kon, maar ze zeiden van niet. Voordat ik naar bed ga, neem ik idd iets van een zuigsnoepje om de keel te verzachten. Zo kom ik in ieder geval in slaap.