kersthapjes voor school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anna009, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik had ook besloten om poffertjes te doen. Erg leuk zo op die stokjes.
    Doen jullie de poffertjes dan koud op zo'n stokje?
    En waar kun je die leuke sate prikkers/stokjes kopen?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Dit word het dit jaar.
    Als er weinig gemaakt word maak ik er nog wat bij wat meer vult

Bijgevoegde bestanden:

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Dit hadden we vorig jaar.
    Dit jaar wil ze het simpel,mini kipsate

Bijgevoegde bestanden:

Marchella vindt dit leuk.
  4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zijn sowieso wel online te vinden, maar je kunt ook even xenos of solow proberen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik moet dus 22 pizzapunten maken/regelen.

Voornaamste probleem, hoe houd ik het warm?
    Neig eigenlijk om ze gewoon een paar pizza’s bij Domino’s te bestellen en op school te laten bezorgen. Is dat heel raar? Gaat om groep 1.

7. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Geven de andere ouders ook nog eten mee? Volgens mij zitten veel kinderen na één pizzapunt al vol in groep 1....bestellen en bezorgen kan natuurlijk wel, maar pizza kun je ook lauw of koud eten.... ik zou er gewoon 1 pizza zelf maken en in kleine stukjes snijden.

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Neemt elk kind 22 dingetjes mee of zijn er enkele ouders die wat regelen?
    Bij ons neemt gr 1-4 5 stuks van iets mee en gr 5-8 neemt 8 stuks mee. Zo wordt er een mooi buffet gecreëerd met voor ieder wat wils.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Niet alle ouders moeten wat maken, maar dan is het gelijk 22 stuks (aantal kinderen)

Ach het aantal maakt me niet zo veel uit.

Waarschijnlijk moeten we toch helpen in het klaslokaal. We hebben zo pizzabakker. Die nemen we dan wel mee. Maken we het ter plaatse warm.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dochter heeft besloten dat ze wat anders wil maken, onderstaande dus!

lalalindsay en Anna009 vinden dit leuk.
  11. p1982

p1982 Niet meer actief

hier moeten we voor 5 kindjes wat meenemen

ze willen beide poffertjes op een sateprikker prima, maak een pak op en zie wel hoeveel het er zijn.op komt het wel

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bij ons ligt een in teken lijst in de klas waarop je kan invullen wat je maakt. Onze jongste zit nu in groep 3, toen onze middelste nog op de basisschool zat deden ze dit ook al. Wat me wel opvalt is dat het bijna altijd dezelfde ouders zijn die wat maken. Er zijn er vd 26 altijd een stuk of 10 die nooit iets maken..ik vind dat best wel schandalig eigenlijk. Je kunt de kinderen daar niet voor aankijken, maar kom op zeg..warm dan een blik knakworsten op, of breng een schaal met komkommer en tomaatjes.
    Ik maak elk jaar kerst cupcakes, morgen ga ik ze samen met mijn zoontje bakken zodat ieder kind er sowieso één heeft, en dan nog wat extra.
    Ik vraag me toch altijd af waarom ouders het gewoon niet kunnen opbrengen om iets voor of met hun kind te maken. Want die kinderen worden wel gebracht met het kerstdiner, met lege handen..ik vind dat vooral voor die kindjes zelf , ontzettend sneu! Ik snap dat echt niet:mad:

twee en Uuz vinden dit leuk.
  13. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Heb John gevraagd wat hij wou meenemen en het worden poffertjes, ik heb nog gevraagd of ze op een prikker moeten met fruit/komkommer, maar nee hoor alleen poffertjes :p lekker makkelijk, hier komt het gewoon terug als het over is

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Knakworst in bladerdeeg :) staat nu in de oven.
    Schaal gewone knackworst.
    Schaal halal knakworst. Was nog ff zoeken maar gelukt :)

Een kind morgen vroeg, andere morgen middag. Dit leek me het handigst

15. tuc

tuc Niet meer actief

Het is voor de kindjes die niks bij hebben zelf niet zo leuk, want ik denk dat elk kindje het leuk vindt om iets mee te brengen. Maar voor de hoeveelheid maakt het niks uit toch dat niet iedereen iets bij heeft? Hier maakt ook niet iedereen wat en degenen die iets maken doen dat voor de helft van de kindjes en er is altijd meeeeer dan genoeg.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste wilde niet dat ik iets ging maken, nou dan niet ;). Voor de klas van de jongste maak ik chocolade croissantjes, 8 stuks. Het is ook niet de bedoeling dat iedereen voor de hele klas maakt want dan moeten de kinderen zo'n 20 dingen eten, dat gaat niet lukken ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat bedoel ik. Hier maken van de 24 ouders 15 mensen iets en dan allemaal 12/13 dingetjes. En er is meer dan zat altijd.

18. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Voor de hoeveelheid maakt het idd niet zoveel uit, ik vind het gewoon voor die kindjes niet leuk. Wat kost het voor een moeite, gewoon sneu dat altijd dezelfde kindjes met lege handen binnen komen lopen.
    Dit jaar werd iedereen gevraagd iets extra te maken qua aantallen voor op de kerstmarkt. Dat kon dan verkocht worden, en brengen ze de opbrengst vrijdag naar serious request.
    Nouja,we hebben het weer achter de rug;)

19. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    De oudste frikandellen, de tweede knakworsten en de derde vruchtjes met slagroom.
    Bij ons liggen er lijsten waar je invult wat je kind mee gaat nemen. Heb ze zelf laten kiezen.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Door werk en de staking ben ik de afgelopen 2 weken niet op school geweest en kon dus niet intekenen, papa geinstrueerd maar die was dat uiteraard vergeten... Ik had juf nog gemaild, maar dochter (5) heeft het zelf opgelost en de man van de gastouder, die haar vaak brengt en haalt, laten invullen dat ik wel een quiche maak... Bedankt schat, doen we hoor, maar warm zal ie niet meer zijn als ik m de avond tevoren al bak ;)

Marchella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina