Gisteren belde mijn moeder met de mededeling dat ze tochwel iets wil doen met kerst. Normaal gesproken gaan zij dan weg, maar nu dus niet. Wij mogen alleen een koppie komen halen en stiefbroer met kids ook. En de rest vd fam mag blijven gourmetten omdat zij geen kids hebben (m'n stiefzusje heeft er 1 en die mogen wel komen ivm verbouwing van hun huis). Ik heb gezegd dat ik dat heel jammer vind toen ze het vroeg wat ik er van vond. Nu zei ze dat ze nu een schuldgevoel heeft. Ik heb gezegd dat het haar keuze is, maar dat ik het niet leuk vind. Wat vinden jullie?
Huh? Wacht ff, je moeder wil met kerst dat diegene met kinderen een kophe koffie komen doen en de mensen zonder kinderen gezellig gourmetten? Ehm ik zou er vriendelijk voor bedanken. Bakkie koffie kun je elke dag gaan doen? En hoe ziet ze dat dan voor zich? Gaat ze jou om 5 uur de deur uitwerken?
Begrijp ik nu goed dat je moeder juist de gezinnen MET HAAR KLEINKINDEREN er niet bij wil hebben met kerst???????????????
Nou, ik zou not amused zijn(op zn zachts gezegd) als mijn eigen moeder 'me de deur uit zou schoppen' omdat ik kinderen heb... Notabene haar eigen kleinkinderen! Ik zou dan ook gewoon helemaal niet gaan Of ik ben welkom met kids, of helemaal niet
dat zou ik ook niet leuk vinden. Nog thuis wonende kinderen daar gelaten natuurlijk, want die wonen daar en dat ze dan iets doen zonder ons, so be it. Maar dat is zo te lezen hier niet aan de orde. Dus nee, ik zou dat ook niet leuk vinden.
Zou ik ook niet zo tof vinden. Zou ook niet weten hoe ik dat uit moet leggen, als de voorbereidingen in de keuken al getroffen worden voor het feestmaal en wij moeten pleite. Kan ze niet bij jullie langskomen op de koffie als ze jullie zo graag wil zien? Ff snel met de kinderen op en neer voor enkel een bakkie koffie lijkt me ook zo'n gedoe. Feestdagen hebben soms zo'n raar effect op mensen... alle bezoekjes worden ineens verplicht en het hele spontane en gezellige is er vaak al af voordat de boom goed en wel opstaat. Jammer hoor
Ze zei ook dat ze m'n stiefbroer niet eens ging bellen om te zeggen dat hun en wij niet mogen eten en de rest wel. Vond ik zelf ook een vreemd iets.. Ja zegt mijn moeder 'zij nodigen haar ouders bij hun uit met kerst en ons niet, dat vind ik hetzelfde'. Ik vind van niet.
komt op mij gewoon kinderachtig over ikmag niet dusjij ook niet.. meid ikhad het thuis lekker gezellig gemaakt.
Ja dus??? Wij zaten vroeger wel met zijn 20-en aan tafel... Vooral met gourmetten (erg makkelijk met veel mensen, weinig voorbereiding) lijkt me dit nou echt geen probleem. Bij een diner kan ik me voorstellen dat t lastig is maar nog steeds geen reden om je bloedeigen kleinkinderen te weigeren...
Nou jaa!! Wel een kopje koffie maar de rest van de familie lekker gourmetten.. En kinderen kunnen toch ook gewoon lekker mee gourmetten?
Ik zou lekker je stiefbroer met de kids uitnodigen voor de hele dag en diner en je moeder zeggen dat jullie niet komen! Gezellig muziekje aan, dansen met de kids, gezellig gourmetten en dus echt kerst vieren zoals het hoort 'met de kinderen'. Is toch van de zotte als je je kleinkinderen er niet bij wil met kerst?? (Sorry wil je moeder echt niet afvallen! Maar wordt altijd wat recalcitrant van mensen die de kinderen buiten willen sluiten van bepaalde gelegenheden...)