Vrijgezellen feest wel of niet gaan?

Discussion in 'De lounge' started by wolly, Dec 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolly

wolly Niet meer actief

Ik zit met een vraag en vroeg me af wat jullie zouden doen.

Mijn vriend en ik hebben al een aantal jaren een niet zo goed contact met mijn zusje en haar vriend, we zien elkaar heel soms met verjaardagen, en af en toe bij mijn ouders thuis, maar nu komt er een vrijgezellen feest (waar zij ook vanaf weet) maar we hebben gezegt dat we niet mee doen en ze vroegen ons waarom en we hebben gezegt als rede van, ons contact is al niet denderend dus hebben wij besloten om er niet aan mee te doen dat vonden wij schijnheilig om dan heel close op dat feest te gaan doen. Nu zijn ze dus boos op ons, wat wel te begrijpen is.

Nu is mijn vraag aan jullie wat hadden jullie in dit geval gedaan, wel of niet naar het vrijgezellen feest toe gaan en hebben mijn vriend en ik er goed aan gedaan.

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat ligt eraan, wil je graag dat er verbetering komt in jullie relatie, dan moet je natuurlijk gaan en zou ik zelfs een kaartje sturen met je excuses (of bellen of langsgaan of mailen).
    Als je het verder wel best vindt en geen verbetering wil dan niet gaan ... maar het lijkt alsof het wel iets is waar je mee zit, dus ik zou denk ik wel gaan.

3. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik denk dat ik of net als jij niet gegaan was (ik vind het ook heel tof van je dat je ook eerlijk bent geweest over de reden!) OF dat ik mijn neus was laten zien uit beleefdheid, en dan na een uurtje weer maken dat ik weg kwam.

Natuurlijk zijn ze boos, maar overal valt over te praten. Nu heb je wel iets in gang gezet waardoor er misschien ooit wel een positieve oplossing komt.

Sterkte ermee!

liefs, Joeja

4. wolly

wolly Niet meer actief

Het probleem is dat er al zovaak gepraat is en wij zijn telkens de eerste geweest om het weer goed te maken maar bij ons houd het een keer op, als je het al 4 keer gedaan hebt, zo voelen wij dat.
    En wij zijn toen in die tijd ook weer op visite gegaan daar maar bij ons blijven ze weg en weten het telkens weer te verpesten door te liegen bv. En daar houden wij niet echt van.

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik denk dan dat je er goed aan gedaan hebt.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maakt het nog uit...wat wij hadden gedaan? :)

Tja, wat ik zou hebben gedaan hangt echt van de precieze situatie af. Hoe je zelf in elkaar steekt, hoe de ander...wat de reden is van het matige contact...kortom:
    Ik denk dat je het goed hebt gedaan, omdat je hebt gedaan wat het beste bij jou past!
    Jammer dat ze boos zijn....je verliest er gelukkig geen goede vriendin mee ;)

7. wolly

wolly Niet meer actief

@Elmo: op jou vraag of het wat uit maakt wat jullie gedaan zouden hebben..
    Ik voel me er enigsinds een beetje schuldig omdat ik dat zo gezegt heb dus daarom ook de vraag of wij er goed aan hebben gedaan.

En over de ruzie/geen contact, zelf willen we het wel weer goed hebben maar het feit blijft dat hun er ook niet aan willen werken daarom is het denken wij dan ook heel tijd fout gelopen, mijn vriend en ik vinden wel dat je er met 'n allen aan moet werken en dat het niet van 1 kant moet komen.

8. wolly, wat ik zou doen is hetgeen wat het leukste is voor de personen die gaan trouwen. ik ga ook weleens naar verjaardagen waar ik echt geen zin in heb, (sommige van) mijn familieleden zie ik ook niet vaak, maar ik weet wel dat zij het fijn vinden als ik er ben.
    misschien voelt jou zus zich nu gekwetst omdat jij nu heel afhoudend in het contact bent, terwijl zij misschien had gehoopt dat je er zou zijn.
    er wél bij zijn, maar er ook bij vertellen dat je het moeilijk vind omdat jullie contact zo vertroebelt is, is niet schijnheilig. je laat dan ziet dat je het doet voor haar, maar het zelf moeilijk vind.
    ik denk eerlijk gezegd niet dat de reden is dat je niet gaat omdat je het scheinheilig vind. misschien is de reden wel dat je er gewoon geen zin in hebt. en daar is niks mis mee.
    als jij het scheinheilig vind om daar te gaan zitten en close te doen, maar er (blijkbaar) ook geen vrede mee hebt om niet te gaan, is er vast een tussenweg te bedenken.

9. wolly

wolly Niet meer actief

@Rach: Wat je zegt heb je ook wel gelijk in hun gaan trouwen uit eindelijk maar het is niet zo dat ik er geen zin in heb het is de hele situatie hoe wij met elkaar omgaan, we kunnen niet met elkaar overweg, maar miss is het wel lochisch om er met hun nog is over te hebben.
    Ik ben echt de verkeertste niet dus.
    En dan aan hun de keus wat ze er van vinden, hoe het ook verder moet als zussen en zwagers.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik had ook niet gegaan hoor.
    Ik heb ook niet zo'n best contact met mijn zusje,en zou haar niet op mijn vrijgezellenfeest willen hebben. Vier dat liever met een groepje goede vriendinnen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Tja, is altijd een beetje moeilijk te beoordelen als je het hele verhaal niet kent. Maar zoals jij het vertelt, zou ik denk ik hetzelfde gedaan hebben. Ik heb zelf geen zin om mooi weer te spelen en ik kan het ook niet waarderen als mensen bijv. op mijn verjaardag of feestje komen als ze daar eigenlijk geen zin in hebben. Blijf dan liever thuis. Daar hoeft dan ook helemaal geen ruzie over te zijn.

Share This Page