Net naar het CB geweest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Ik kom net van het CB af en alles was goed en toen zei ik dat mijn dochter soms in een bochtje ligt. Dit zie ik alleen als ze zonder kleertjes ligt anders valt het niet op.
    Toen zei die vrouw van het bureau dat haar hoofdje een beetje afgeplat is, ik zei dat ze de arts van het cb vorige week nog zei dat zij zo'n mooi rond hoofdje heeft en dat alles mooi recht is. Oh ze ze toen, ja het valt ook wel mee hoor. En toen ik haar op haar buikje legde zag je wel goed ze meer naar rechts hangt. Ik vroeg wat ik hier aan moest doen, op de buik leggen zei ze en soms wat recht leggen, want ze kan het wel maar ze gaat soms gewoon naar rechts hangen en haar spieren moet aan allebei de kanten getraind worden.

Nu ben ik eigenlijk nog bezorgder dan dat ik was. Dat heb ik trouwens altijd met het Cb, ze doen soms uitspraken en verder niets.

Wat moet ik er nu mee? Ze vroeg wel of mijn dochter het sleutelbeen gebroken had bij de bevalling, volgens mij niet. Hebben ze niets van gezegd dus ik neem aan van niet. Als ik haar recht leg blijft ze dus wel recht liggen maar na een poosje gaat ze toch meer naar rechts hangen.
    In het begin had ze wel een voorkeurshouding maar nu slaapt ze dan rechts en dan links. Sowieso kan ik haar hoofdje nu niet meer draaien want ze is 3,5 maand dus ze draait het zelf wel.

Sorry voor het warrige verhaal....maar eerst was haar hoofdje wel afgeplat en toen weer niet. En nu zegt ze; wacht maar tot 9 jan (dan moet ik naar de cb arts), het is toch niet ernstig....

Wat vinden jullie?

2. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nynke heeft hier ook last van gehad, ook de rechterkant van haar hoofdje was platter.
    Ik liep toen nog bij de kinderarts en die heeft mij doorverwezen naar een fysiotherapeut in het ziekenhuis.
    Daar werden oefeningen met haar gedaan, door bv. speeltjes aan haar linkerkant te laten zien zodat ze wel naar links moest kijken. En overdag wat vaker op de buik laten liggen, als je er zelf bij bent en ook dan speeltjes links van haar leggen.
    Bij Nynke heeft het heel goed geholpen, ze heeft nu geen afgeplat hoofdje meer. Misschien kan je zelf eens bij een fysiotherapeut aankloppen.
    Succes ermee.

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik moet 9 jan. dus weer naar het CB, zal ik wachten tot dan om iets te doen?

Dan leg ik haar maar vaker op haar buikje en speeltjes aan de linkerkant leggen wat jij zegt.

4. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik doe zelf dingen altijd achter het CB om, want ik heb ook niet zo'n hoge pet van hun op.
    Misschien kan je eens met je huisarts praten en wil hij je doorverwijzen naar een fysiotherapeut.

5. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik zou ook naar de huisarts gaan...
    omdat het jou opgevallen was en niet dat het CB het zei.
    Ik ga er alleen naar toe om te laten inenten, de rest regel ik via de huisarts wel!

Als het jou opgevallen was zou ik er iets mee doen!

succes meis

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Heeft iemand dit misschien ook gehad? Ik heb nog nooit iets gemerkt aan haar. Ze is altijd vrolijk en ze slaapt afwisselend rechts en dan links.

Ook met kleertjes aan zie je niets. En als ze naakt ligt ligt ze soms naar rechts maar als ik haar recht leg is het weer normaal.

En de arts van het CB zei juist dat haar hoofdje zo mooi rond is en ook haar kale plek zit mooi in het midden.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij denkt dat er iets is, dan moet je niet wachten. Gewoon je huisarts bellen, en eventueel een verwijzing naar een kinderarts.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier ook hetzelfde verhaal. Jasmijn heeft ook een voorkeushouding. En wat ze zeiden was dat ik het in de gaten moest houden. Meer zeiden ze niet. Ik heb dus maar meteen een osteopaat gebeld en het verhaal uitgelegd. Bij hem kan ik 2 januari terecht
    Ik ga idd niet zitten wachten tot het hoofdje nog platter wordt. Hetzelfde geldt voor het tongriempje. Dit zou volgens het CB te kort zijn. Ook hiervoor ga ik manadag naar de HA.

Succes met je kleine!

Groetjes Kirsten

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi, ik ben vanmiddag bij de HA geweest en hij zei (wat ik zelf ook al dacht) dat ze helemaal geen afgeplat hoofdje heeft. Ze heeft een mooi rond bolletje en dat zei de arts van het CB ook al.
    Alleen die weeg truus van het CB zei dus: het lijkt wel alsof haar hoofdje scheef op de romp staat :evil: Ik kan me nu zo kwaad maken, dat zeg je toch niet als je er geen verstand van hebt?

En dat ze scheef ligt is volgens de HA niet zo erg, ze kan goed bewegen verder, naar links en naar rechts. Hij heeft haar bewogen naar rechts en links en ze vond alles goed, ze lachte zelfs. Er waren geen blokkades ofzo.

Hij dacht dat de werven misschien scheef was of zo maar niets verontrustends. Ik heb dit zelf ook.

Ben wel een beetje opgelucht nu.

10. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Het is te begrijpen dat je nu opgelucht ben.

Sven had in het begin ook een voorkeurshouding en een lichte platting op zijn hoofdje.
    Door hem op verschillende manieren te motiveren de andere kant ook te gebruiken heeft hij nu geen voorkeurskant meer.
    Bijvoorbeeld andersom in de box leggen...
    Speeltjes aan de andere kant aan bieden
    op de ander arm laten drinken (bij fv)
    een knuffeltje aan zijn "verkeerde"kant leggen dat als hij wakker werd daar naar kon kijken...
    Zowel de kinderarts als het CB adviseerde dit.
    Nu zie je er niets meer van gelukkig...

Groetjes

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat het allemaal wel meevalt, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent!

Deel Deze Pagina