kerstkaarten..daar gaaaaan we weeeer!

Discussie in 'De lounge' gestart door lieniej, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

he...

Dit jaar sla ik de kerstkaarten over....
    heb alle geboortekaartenveloppen al geschreven en had er genoeg van....
    ik zit al niet zo lekker.... (heb BI) en mn vent is van de week aan zn meniscus geopereerd.... samen met mn zoontje van bijna 23 maanden, heb ik het dus nu druk zat dus....
    en ik heb er nu ook helemaal geen zin in,... zeker niet om bij te houden van wie ik wel krijg... bla bla bla....

Verder is het hier ook nog eens "verplicht" om voor heel de straat een kerstkaart te schrijven....
    Dat is al vanaf dat ik hier kwam wonen.... zo'n onzin...!
    Ja misschien niet... maar als je de rest van het jaar ziet groeten ze bij wijze van spreken nog niet eens... en dan WEL de beste wensen sturen?!

Nee dit jaar helemaal niets.... zet een berichtje op de hyves/mailtje.... en klaar...
    Dus zullen best mensen zich gepikeerd voelen... vind het prima!

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik stuur helemaal niets!

Ik doe wel een kerstgroet via Hyves...!

Al die kaartjes...idd frusty als je geen kaartje terug krijgt...Begin er niet meer aan...Kaartje is wel leuk om te krijgen dat wel haha... 1ste alweer binnen :O

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Een goed idee, maar die 20 euro die ik dan uitspaar hebben ze ook niet veel aan, ik geef ze buiten de kaarten om gewoon geld.

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou ik vind het ontzttend leuk om te sturen (en vooral ook de reactie daarop) en ik heb nog nooit bijgehouden wie terug stuurde, haha. Interesseert me ook absoluut niet!

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt het super om kerst kaarten te krijgen dus ik stuur ook. maar hou wel altijd bij van wie ik ook een kaartje krijg. en inderdaat krijg ik niet stuur ik volgend jaar ook niet. en nu kijk ik ook naar van wie ik een kaartje heb gehad voor de geboorte van Silver.

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wij sturen soms wel en soms geen kerstkaarten.
    Ik weet eigenlijk helemaal niet meer of we vorig jaar kaarten gestuurd hebben haha...

Dit jaar sturen we in elk geval geen kerstkaarten, ben ruim 38 weken zwanger dus dat wordt een geboortekaartje dit jaar.

Vind t ook niet zo heel belangrijk. Familie en vrienden spreek ik rond die tijd sowieso altijd wel.

x Kweenie

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook zo. Wel stuur ik kaartjes naar mensen met wie we 'wat' hebben qua gevoel, of naar mensen van wie ik weet dat het ze zal opvrolijken, of het in elk geval zeker zullen waarderen.

Dat ik niet altijd van iedereen kaartjes terug krijg, dat interesseert me niet. M'n man zei ook al bij een paar mensen van; even kijken of wij daar een kaart van krijgen, dan sturen we wel terug.
    Maar dat vind ik zelf zo lullig. Ik verstuur kaartjes omdat ik het zelf leuk vind, niet omdat het 'moet' ofzo. Als mensen gaan 'terug'sturen dan lijkt het alleen zo'n verplichting en stelt het eigenlijk dus helemaal niets voor vind ik.

Maar oke ;) ieder z'n mening, ieder z'n ding... misschien denk ik over 10 jaar wel hetzelfde...

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Geen kaartjes hier. De mensen die we graag zien, die komen langs of zien we sowieso al met de kerst. Ik vind het een beetje dubbelop allemaal. Mensen die ik verder niet zie, ga ik zeker niet 1 maal per jaar een kaartje sturen. Dat vind ik zo hypocriet. En ik vind het zoooooo commercieel allemaal, zonde van het geld en de moeite :) .

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier wel elk jaar gewoon kaartjes naar iedereen. Ik heb het nooit bijgehouden van wie ik wel of geen kaartje terug kreeg hoor. Maakt mij niks uit!

Ik vind het knutselen al aan de kerstkaartjes leuk genoeg om het dan ook vervolgens te gaan versturen. Ook dit jaar weer wat geknutseld met foto's van Joris op de computer en ben gewoon al trots op het resultaat haha! Heb ook al hele leuke reacties op gekregen, dus dat vind ik al voldoende :D

10. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Als ik geen kaartje van jou krijg, krijg je er ook geen van mij.... jekkes!
    Daarom stuur ik dus geen kaarten. Oké, alleen naar oma.
    Verder is de mail (reply to all :) ) en hyves (www of blog) een uitkomst!

Ik vind een kaartje pas echt leuk als er ook nog iets persoonlijks bij staat....alleen maar 'groetjes van' of 'prettige feestdagen' doet me niks.

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    En die stuurt nou juist nooit terug :D

Ik stuur de mensen die ik WIL een kaartje ongeacht van wie ik wel of niet een kaartje krijgt.

Ik vind het zo'n gemierene*k ik krijg geen kaartje van jou dus jij ook niet van mij :rolleyes:

12. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik heb de oplossing: Ik stuur gewoon weer net als vorig jaar iedereen die ik ken en waar we mee omgaan een kaartje. Ik weet nu al van wie ik wel en van wie ik niet terugkrijg, maar ik vind het inderdaad kinderachtig om op de "ik krijg niet van jou dus jij ook niet van mij" tour te gaan, want dan verpest ik volgens mijn vriend de sfeer en dat wil hij niet.... En okee, het is wel een beetje commercieel geworden enzo, maar het is stiekem toch wel leuk om op de ouderwetse manier een kaartje te ontvangen en te zien dat er iemand aan je denkt?

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb altijd kaarten verstuurd, maar dit jaar heb ik er echt geen zin in.

14. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik ga dit naar nieuwjaarskaarten zenden.

Wens iedereen daarmee het allerbeste voor 2009.

Dit jaar geen schone schijn over de kerst bij mij 8) ik geloof tenslotte al heel lang niet meer in het fenomeen kerst.

.... heb wel de boom voor die kleine neergezet.... aarch... je komt er gewoon niet van los. Het is gewoon gezellig, ook zonder het geloof achter kerst!

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Vind kerstkaarten zo'n grote onzin.
    En ik stuur alleen naar mensen die wat terug sturen, sjonge jonge, leuke kerstgedachte, voor wat hoort wat :rolleyes:
    Geven om vervolgens wat terug te verwachten, ja das kerst!
    Ja ik vind het wel een goed idee om het geld wat ik bespaar aan het goede doel te schenken, of aan de straatnieuwsverkoper bij de supermarkt.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij begonnen 3 jaar terug met sturen toen waren het 80 kaarten (zijn helft en mijn helft) nu zijn het er max 40 puur omdat ik de mensen die ik na kerst of na onze verhuizing 2007 niets meer heb gehoord/gezien en dan merk je pas hoe die lijst slinkt. er zijn wel wat vrienden bij gekomen maar ook een hoop er weer vanaf

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vind ik persoonlijk niet zo fijn... Vind het heerlijk om een slinger vol kaarten in mijn huis te hebben hangen! (slinger hangt nl. al klaar, nu nog kaartjes! ;) ) Ik begrijp wel dat ik met mijn tijd mee moet gaan, maar vind het ook zo vreselijk om met mijn verjaardag alleen wensen via mail te krijgen...

Ik stuur mijn kaarten naar een heel aantal personen, vermits er een aantal zijn bijgekomen door onze verhuis. Van wie ik geen kaart terug krijg, krijgt er volgend jaar ook geen meer!

18. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Jaaaa! hardstikke leuk zo'n slinger met allemaal kaartjes, dat vind ik dus zo gezellig staan en dan lekker veel post in je brievenbus......ben benieuwd of t wat gaat worden dit keer hahahahah

Deel Deze Pagina