Ow jee! Zondag en gisteren had ik keelpijn, gisteravond verdween de keelpijn en ging heerlijk in een warm bad liggen. Kom naar beneden, wil iets tegen mn vriend zeggen maar het kwam er niet uit! Ik was ineens heel erg hees! 1 woord kan ik redelijk zeggen, 2e woord vliegt al de lucht in en 3e woord spreek ik half uit en dan komt er niks meer. En soms kan ik nog niet eens 1 woord uitspreken. Je had me net bezig moeten zien in de gall en gall, Wilde gin kopen voor mn broer maar ik ken er niks van: Ik zoooeeeek g,...iiiinnnn Voor puuurrrrrr te driinnk,........eeehhhnn En dan deed ik heel hard mijn best om zo normaal mogelijk te praten Ben dus heel erg hees! Geen keelpijn meer. Iemand tips? Morgen is kerstavond. Zit je thuis met je familie en kan je niks zeggen zonder uitgelachen te worden
Vooral je stem veel rust geven vandaag en morgen. Zo min mogelijk praten. Niet forceren. Dan is het zo snel mogelijk weg
Dat zal wel lukken. Vriend is weg tot een uur of 21, zoontje is niet thuis en ik ga vroeg slapen want om 4.30 gaat de wekker. En verder,ik kan bijna niet praten dus,...
Haha, ja, dat helpt wel Maar ook die paar woordjes moet je proberen er niet uit te persen... Want dat zorgt voor meer schade dan je zou denken. En ook zeker niet fluisteren!! Dat is ook heel schadelijk
Oke dan zal ik me er echt aan houden! Soms zeg ik iets om mezelf uit te lachen. Niet vaak maar soms. Ben nog nooit hees geweest zonder keelpijn. Mezelf dus ook niet uitlachen Waarom geen koffie? En melkproducten zeker ook niet? Wel veel drinken of snoepjes opsabbelen om de keel vochtig te houden?
Oh ja dat heb ik verleden week gehad, ik klonk echt nergens naar 4 dagen lang. Heel erg vervelend als je vrijwilligerswerk doet waarvoor je veel moet telefoneren Het gaat vanzelf over en veel meer dan drinken en eventueel keelsnoepjes kan je niet doen.
Ik weet niet wat er van waar is, maar koffie (cafeïne dus) heeft een uitdrogend effect op de stembanden, hierdoor is de slijmvlieslaag kwetsbaarder en zullen er eerder stemproblemen ontstaan.