Kerstkaarten versturen

Discussie in 'De lounge' gestart door Uilenmama, 9 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verstuur jij kerstkaarten?

1. Ja

2. Nee

3. Alleen digitaal: per email of What's app

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb op anders gestemd.

Wij versturen geen kerstkaarten alleen wel naar mijn Ouders, mijn schoonmoeder, mijn beste vriendin en mijn oude oma'tje.

Vind het zo zonde van het geld dus nee wij doen er niet volledig aan mee :)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja ik wel :) ik vind het nog steeds leuk! Om te besparen op postzegels deel ik ze wel veelal uit, op een verjaardag of als we in de buurt zijn dat we ze even posten. Versturen doe ik er denk ik maar 10 ofzo, waarvan 1 buiten europa (wat me eraan herinnerd: Dat moet ik eigenlijk vandaag nog doen, anders is kerst voorbij als ze hem ontvangen!)

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee, ik denk niemand.
    Ik vind sowieso dat het elk jaar veel minder word. Ook het krijgen, het word steeds minder. Ik vind het ook nogal duur. Velletje postzegels kost ruim 13 euro, en dan de kaarten nog.

Ik wens iedereen een gelukkig nieuw jaar via facebook en via whatsapp en natuurlijk persoonlijk, en daarmee vind ik het wel best.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nee ik breng ze zelf wel langs. Is goedkoper dan versturen. Diesel is toch gratis :D
    Voordeel is dat je overal ook even bij kan kletsen.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja , kaarten bij de action.
    Ik doe niet te dure kaarten, omdat we er toch weinig terug krijgen, maar ik vind het gewoon leuk:D
    Ik vijd het wel erg jammer dat het steeds minder wordt
    Maar dat ik ook met persoonlijke felicitaties met je verjaardag, dan gaat ook allemaal maar via facebook. Dat mensen dit doen die verder van je af staan okay, maar familie en vrienden...

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik verstuur elk jaar handgeschreven kaarten. Dit jaar 40 ongeveer. Ik krijg er steeds minder terug. Dat vind ik jammer. Ik heb geen Facebook dus ook de facebook-kerstwensen gaan aan ons voorbij.
    Ik doe er 20 op de post en de rest breng ik zelf langs.
    Zo kost het me ongeveer €16 in totaal.

7. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Alleen naar onze ouders, broers en zussen, verder niets.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

We hebben er 18 verstuurd , en nog 23 liggen om weg te brengen in de buurt.

Kids beide een doosje voor alle klasgenootjes.

Kaarten gewoon van de action, 6/7 ,- aan kaarten en 13,- aan postzegels.

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij versturen er geen meer. Heb er vorig jaar 3 terug ehad. Beide omas van mij en schoonouders. Had er meer als 20 verstuurd.
    Ben er klaar mee.
    Geef de kaartjes nu af en meer als die 3 doe ik niet dus kost me emgeen cent dit jaar.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja elk jaar weer.
    Vind het er ook echt bij horen.
    Overigens als ik van iemand geen kaartje krijgt stuur ik het jar erop ook geen kaartje.
    Het zijn nu nog 25 kaarten die we versturen.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    We sturen ieder jaar een kaart met foto's van de kinderen erop. Is vooral even weer een contact momentje met vrienden of familie die je weinig ziet of spreekt. Bij sommige schrijf je er dan nog even iets persoonlijks bij. En zeker de wat ouderen om ons heen die geen Facebook hebben (en ons niet kunnen volgen) vinden het altijd leuk zo'n persoonlijke fotokaart van de kinderen te krijgen.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik wacht dit jaar eerst eens even af van wie we wat krijgen.
    Ouderen krijgen sowieso, maar dat zijn ook kaarten met een persoonlijke groet.
    Voorgaande jaren kreeg ik een kaartje terug met alleen een naam eronder gekrabbeld. Dat heeft ook geen meerwaarde dan.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sinds een paar jaar doneer ik het geld wat ik ermee kwijt zou zijn aan een goed doel.

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Wij sturen elk jaar nog steeds kaartjes. Worden er elk jaar steeds minder want van wie ik vorig jaar geen kaartje heb gehad krijgt dit jaar ook niet meer..

15. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    ja! Vind het jammer dat er steeds meer niets sturen... Vind het echt een sfeermaker en gewoon een leuk gebaar.

Maar ik stuur het vooral om het gebaar door te geven, het ontvangen heb ik maar los gelaten.

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Nee, allang niet meer.

17. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ja, we maken zelf een kaart met de kinderen erop.
    Wel brengen we de meeste persoonlijk, scheelt heel wat postzegels. Alleen degene verder weg doen we op de bus, kopen altijd 1 velletje decemberzegels daarvoor.
    De kaarten zelf printen we gewoon als foto (ontwerp die zelf in photoshop) dus dat zijn de kosten niet (dit jaar nog geen tientje en dan hebben we meer dan 50 kaarten).

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja ik stuur kaartjes. Vind dat zo leuk om te doen en te krijgen dat ik graag probeer die traditie erin te houden :D

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja ongeveer 120

20. rums

rums Niet meer actief

Ik heb het meerdere jaren gedaan. Maar kregen nauwelijks kaarten terug dus mee gestopt. Heb nee gestemd maar mijn oudtante krijgt nog wel een kaartje.

Deel Deze Pagina