Je zorgverzekering bij zekur.nl, is dat wat? Ben benieuwd! Wil graag overstappen als het goedkopen kan
Zekur is een zorgverzekering van Unive, speciaal voor jongeren. Je bent gebonden aan gecontracteerde zorgverleners en dat zijn er niet veel. Daardoor wordt het veel goedkoper. Dus kijk voordat je overstapt of je ergens een lijst van gecontracteerde zorgverleners kan vinden en of deze een beetje bij je in de buurt zitten... verder weet ik niet veel van de uitgebreide verzekeringen, maar ik heb nog geen goede verhalen gehoord.
Ik ben dit jaar bij zekur verzekerd geweest. De problemen waar ik tegen aan liep was de moeilijke (en dure, zoveel cent per minuut) bereikbaarheid. Als je moet bijbetalen (bvb rekening apotheek door eigen risico) schrijven zij het van je rekening af omdat je hun daarvoor moet machtigen (je hebt geen andere keuze). Mijn man krijgt dan gewoon een rekening met het verzoek het te betalen. Komt op hetzelfde neer, maar dan heb ik het zelf in de meer in de hand. En ik heb heel veel moeite moeten doen om Milan te kunnen aanmelden, dat ik hem uiteindelijk bij mijn man op de polis heb gezet! Overigens valt de keuze vrijheid van zorg reuze mee, dat kun je van te voren controlen. Mijn man is bij anderzorg verzekerd. Daar ben ik veel meer te spreken over en deze zijn ook goedkoop. Ik wilde sowieso weg bij zekur maar omdat ik nu zwanger ben wist ik het helemaal zeker!! Succes met zoeken!