vrijdag willen wij graag eens maandboodschappen halen in Duitsland om te bekijken of het voor ons ook echt uit kan. De tank van de auto is bijna leeg dus die gooien we dan ook mooi vol Ik had de folder gezien van de Marktkauf in Meppen en die hebben op dit moment mooie aanbiedingen, maar volgens mijn man is die Marktkauf nauwelijks groter dan de plaatselijke AH hier Dus dat is ook niet echt de moeite waard denk ik. Iemand anders nog tips waar we naar toe zouden kunnen gaan?
Gewoon de lidl veel merk spul zacht prijs je. Marktkauf is over het algemeen groot maar zeker niet goedkoop. Netto is ook niet gek qua prijs dan heb je nog kaufland en rewe of edeka. Rest is allemaal wat duurder. Al haal ik graag mijn vlees bij de K&k verse slager in de supermarkt.
Wij gaan meestal naar de Edeka of Kaufland. Daarna nog even luiers, babyvoeding, toiletartikelen inslaan bij de DM, tank weer vol en zo besparen wij erg veel geld.
Denk dat we gewoon naar Meppen rijden, is voor ons nog geen uurtje rijden en je hebt daar meerdere supermarkten zitten.. kunnen we alles bij langs gaan
Wij gaan altijd naar de kaufland. Had daar vorig jaar nog xoomy kunnen scoren voor een tientje hier is hij 40 euro. En het vlees vind ik in Duitsland lekkerder dan hier. En ik vind de kaufland een grote supermarkt.
Wat betreft supermarkten gaan wij in Duitsland altijd voor Kaufland. Daar kan ik me wel een tijdje vermaken
Hier vast rondje: Bocholt : Reaal, Edeka (goedkope dranken die de Reaal niet heeft zoals Suren Jan) en dan in Suderwick: Harmeling voor goedkoop en lekker bier en daar tanken (Scheelt vaak nog 2ct met Bocholt) Oh en de DM...haarverf voor 2-3 euro...make-up van grote merken voor 5 euro ipv 15. Shampoo's de helft goedkoper, geurtjes een stuk goedkoper. Hulde aan duitsland!
Wij gingen vroeger altijd naar de K&K. En verder de Duitse Aldi/Lidl. Daar hebben ze ook weer bepaalde andere producten dan hier...
Wij doen hetzelfde rondje ook in Bocholt, de volgende keer maar even naar elkaar zwaaien Waar ik ook altijd nog naartoe ga is de DM. Ze hebben daar een heel goed huismerk, Balea. Sowieso zijn de merkproducten daar veel goedkoper. Wij kopen ook erg veel spelt en biologische producten in Duitsland. Veel goedkoper! En veel meer keus!
Als je naar Lidl gaat, dan ligt daar ook altijd een Aldi en een drogist (DM) bij. Lijkt mij het handigst. De Real is fijn als je echt een grote winkel zoekt met meer dan alleen eten en drogisterijartikelen. Ze hebben er ook kleding, speelgoed en meer.
*zwaai* haha, wij komen er maar 2 keer per jaar, als we naar mijn opa en oma gaan die in de Achterhoek wonen. Het is voor ons anderhalf uur rijden, maar als we er toch al bijna zijn rij ik ook meteen door naar DL.
Let op met tanken! De diesel is sinds twee weken weer goedkoper in Nederland! De benzine is wel voordeliger in Duitsland. Qua winkels: Kaufland, Lidl, Real. Famila/Combi zijn net weer wat duurder. Verder voor drogisterij artikelen: Rossmann, DM.