Gaan jullie kerstkaarten versturen? - Zo ja, hoeveel ongeveer? En dan naar familie, vrienden, kennissen, buren? - Zo nee, waarom niet? Ik ben een fanatiek kaartjes verstuurder, dus ik stuur elk jaar een heleboel. Naar vrienden, familie een aantal, buren, maar vooral naar connecties van Postcrossing ( www.postcrossing.com voor de liefhebber. )
Alleen naar mijn schoonouders, opa en oma, mijn vader en mijn schoonzus denk ik. Wij zijn niet zo van het kaarten versturen omdat we het vaak vergeten.. Bovenstaande mensen zijn de mensen die dan gaan zeuren dat ze geen kaart hebben gehad
Ik verstuur geen Kerstkaarten meer sinds een jaar of 10. Ik heb niets met (alle) feestdagen, ik doe er alleen iets aan voor mijn kinderen. Er komt dus wel een Kerstboom en wat versiering vanwege de kinderen (en met Pasen samen eieren verven etc). Ik vond het ook wel een grappig om te te zien hoe elk jaar het aantal Kerstkaarten wat ik ontving afnam omdat ik zelf niets stuurde.
Ik verstuur ze nauwelijks. In ieder geval aan mijn oma, want ze gaat anders bij mijn moeder zeuren. Dus om mijn moeder te ontzien, regel ik dat altijd even via hallmark. En verder eigenlijk niet. Ik heb wel veel met kerst, maar geef niets om kaarten. Ik vind het ook een hele gekke ontwikkeling dat op de basisschool steeds meer kinderen de hele klas een kaartje geven. Doe ik dus ook nooit aan mee.
Ja ik doe het wel, naar familie, vrienden en wat buren (denk totaal zo een 50 kaarten). Elk jaar krijg ik er minder terug omdat mensen elkaar digitaal fijne feestdagen wensen en denk ik ik stop er ook mee.
Bij ons op school mag dat sinds een paar jaar niet meer (omdat sommige kinderen dan bijv. niets kregen). Daar mag je nu 1 kaart geven voor de juf en de hele klas en al die kaarten worden in het klaslokaal opgehangen.
Wij versturen vaak kaartjes naar de naaste familie, ouders, broers/zussen en neefjes/nichtjes. En aan een paar specifieke mensen waarmee ik veel contact heb door mijn geboortekaartjes verzameling.
Ik stuur nu een paar jaar geen kerstkaarten meer. In het begin kregen we nog wel terug, soms ook alleen omdat ze er van ons 1 gekregen hadden. Soms sloeg ik een jaartje over omdat ik er geen zin in had, en nu al een paar jaar niks verstuurd. Ik kijk elk jaar rond in de winkels tussen de kerstkaarten, maar dan bedenk ik me weer dat we toch niks terug krijgen en ik weer blijf zitten met de helft van zo'n pak kaarten en een stuk of wat postzegels.
Goede regel! Zo ging het eerst bij dochters ook, dat kinderen alleen vriendjes een kaart gaven. Maar dat leidde uiteindelijk dus tot alle kinderen een kaart geven. Zijn die kinderen de hele inloop bezig om al die kaarten uit te delen en open te maken. Lekker onrustig ook. En ik had daardoor bijna honderd kaarten alleen al van school
Ik heb het jaren niet gedaan maar ga het dit jaar weer doen. Niet honderden kaarten maar naar naaste familie, schoonouders, goede vrienden en buren waarmee ik goed contact heb. Ik vind het wel weer een keer leuk om te doen.
Ik maak voor een aantal vrienden een kaart. Heb er al een paar geschilderd. Voor een aantal gebruik ik de kaarten van Kinderpostzegels. Ik stuur er 10 to 15 ongeveer. @bijnamama1988 Zo leuk, Postcrossing! Ik heb dat ook een paar jaar gedaan, toen ik nog studeerde. Ik heb toen een hele muur behangen met kaartjes Ik denk dat ik het weer eens oppak. Mijn account is nog actief.
Nee, vind het enorme papierverspilling. Ik stort ipv kaarten sturen elk jaar met kerst wat aan een goed doel.
Ik denk dat ik dit jaar een mooie kerstfoto maak van de kinderen en die naar de naaste familie stuur. 10-20 kaartjes denk ik. Dat Postcrossing is inderdaad super leuk!!
Ik vind het heel leuk, maar ondertussen te duur geworden. Alleen mensen die we m persoonlijk brengen geven we nog een kaart, de rest krijgt een berichtje en het geld dat we besparen gaat naar een goed doel.
Super leuk!!! Ik doe het nog steeds op het officiele gedeelte. Mocht laatst een naar Bermuda sturen! Ook op FB een Postcrossing groep, gezellig.
Hier doen we het wel, maar niet meer naar alle vrienden. Wel naar opa’s en oma’s, overgrootoma’s, aantal mensen die eenzaam zijn binnen onze kerkelijke gemeentes De kinderen willen er denk ik nog eentje aan hun geven, aan een vriendinnetje. De hele klas geven -want andere kinderen wel doen- vind ik onzin en daar begin ik niet aan.