Even vraagje namens m'n vriendin, haar zoontje is net zo oud als mijn dochter en gaat dus ook sinds kort naar school. Van de week kwam hij vol trots thuis want hij had 3 kerstkaartjes gekregen op school van klasgenootjes. Maar gisteren was hij heel verdrietig, want andere kindjes hadden wel kaartjes gehad maar hij niet. Dikke tranen dus. Ik heb hier bij ons op school niks over gehoord, maar mijn dochter gaat natuurlijk nog niet elke dag, dus ik heb geen idee hoe t gaat. Hoe gaat dat bij jullie? Worden er kaartjes op school gegeven? Ik vind t zo sneu, als je dan geen kaartjes krijgt, voelt zo'n kindje zich toch buitengesloten enzo? Ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Wij hadden 2 kaartjes gisteren inderdaad. Meteen juf gevraagd of ik nou gek was gewordenof dat het tegenwoordig normaal was maar zij vertelde dat ze het in de andere klassen ook deden. Ik dacht... Kunstzinnige school.. Vast vol oversociale ouders enzo. Maar sprak 's avonds een vriendin met wat oudere dochter en die zei dat haar dochter dat ook deed sinds de kleuterschool. Nu is ze 8 en maakt ze zelf voor alle klasgenootjes. Dus toch maar voor 2 stapel kaartjes gehaald want ja.. Natuurlijk wil Anne nu ook. Vind het maar raar... Maar die vriendin zei dus.. "Wacht maar, voor je het weet vind ze je ouderwets en dat is echt niet leuk om te horen!" Misschien eens vragen bij juf of bij je dochter zelf... Dan weet je in ieder geval of het wel/niet gebeurd...
Hier vanuit school het verzoek om geen kaartjes op school uit te delen, maar één kaart te maken/geven voor de hele klas. Die wordt dan ook in de klas opgehangen. Ik vind dit een goed idee van school.
Oh, nou ik stond ook al te kijken, maar ondertussen 4 kerstkaartjes gehad en ik heb zo'n vermoeden dat dat er nog meer gaan worden. Tja, het zou bij mij ook niet opkomen hoor, net als bijv. als je jarig bent gewoon trakteren en daarnaast nog cadeautjes/zakje snoep voor de kinderen voor thuis erbij doen, dat deed je vroeger toch ook nooit. Nou ja, mijn dochtertje vindt het wel heel leuk om te krijgen. Misschien dat je dochtertje nog niet op bijv. de telefoonlijst staat als ze nog niet zo lang naar school gaat en de ouders bijv. daarom geen kaartje voor haar hadden gemaakt. Op die telefoonlijst na, zou ik op haar vriendinnetjes enzo na, anders ook niet alle kinderen kennen. Al zou ik dan voor de zekerheid als ouder gewoon een extra kaartje meegeven voor kinderen die je eventueel vergeten bent.
Ik heb t daarnet even nagevraagd en het wordt bij ons dus inderdaad niet gedaan, bewust, om dus die teleurstellingen te voorkomen. Zo ook met verjaardags-uitnodigingen, die mag je ook niet in de klas uitdelen, om andere kinderen niet het gevoel van buitensluiten te geven. Vind ik heel goed. Ik vind t zo sneu voor haar zoontje, en eigenlijk ook wel raar van de ouders dan. Laat je kind of alle klasgenootjes een kaartje geven of niemand, maar nu heb je zoveel teleurstellingen, dat is toch niet leuk?
Jawel hoor, ze staat er gewoon al helemaal bij. Het ging mij er ook niet om dat zij nog geen kaartjes had gekregen, ze heeft het er ook helemaal niet over dus wist t niet eens. Maar om het feit dat het dus bij mn vriendin wel gedaan werd en het jongetje dus steeds zo teleurgesteld is als hij niks krijgt...
Hier doen ze het ook. Ik doe gewoon de hele klas, bij de Zeeman of Wibra heb je kaartjes voor een habbekrats. Mijn motto is altijd: iedereen of niemand. Maar dat heeft niet iedereen en dat leg ik aan mijn kind uit. Maar ze vindt het zelf leuk om ze uit te delen.
Mja hier van de witte boekhandel doosje met van die kleine kaartjes. 24 voor 1,98 Maar vrees dat ze nog meer meisjes wil geven dan enkel klasgenootjes. Nouja we horen het wel.
Hier delen mijn oudste dochter van 7 en zoon van 9 ook kerstkaarten uit vinden ze super leuk. Ik had 60 kaarten voor 3 euro, maar regel van mij is wel dat alle kinderen uit de klas een kaartje krijgen. Alleen met verjaardagskaarten is het niet anders, je kan tegenwoordig niet heel veel kindjes uitnodigen met de strenge regels met kinderen vervoeren in een auto.
@diadeem: ik vind het ook wel leuk maar was enigzins verbaasd toch Kan me niet herinneren dat ik ooit kerstkaartjes heb uitgedeeld voordat ik ze zelfstandig kon kopen namelijk
Hier worden ze ook volop uitgedeeld in de klas (groep 1/2) Wij hebben dus gewoon 29 kaartjes laten schrijven door haarzelf en zonder namen erop, gewoon uitgedeeld. En mevrouw was zoooo trots met uitdelen! En ook het krijgen van de kaartjes (ze heeft er nu 3 gehad) ze is er zo gelukkig mee. Overigens heeft de school het liever niet, maar ja... voor dat opgeschreven werd werd er al uitgedeeld dus nu wil de rest het ook doen.
vind het vreemd.....zo ga je het uitsluiten van bepaalde kinderen toch niet tegen...maar juist aanmoedigen. Je kunt me niet zeggen dat kids echt alle kaartjes uitdelen aan iedereen, als er iemand is die gepest word in de klas........naja... Hier mag het niet denk ik, weet het niet zeker....heb in ieders geval nog niets gekregen van de school. Trouwens het is bij onze dochter (speciale opvang) een klein klasje dus een kaartje voor iedereen en de juffen om op te hangen is toch veel leuker.....
Maar wanneer is bedacht dat iedereen, iedereen altijd maar aardig moet vinden? Mijn dochter zit op een enorm sociale school en pesten is absoluut verboden maar er wordt wel rekening gehouden met het feit dat iedereen anders is. En nee, er wordt niemand buitengesloten in de klas.
Hier is het niet verplicht natuurlijk, maar inderdaad wij hebben ook al een aantal kaartjes gekregen. Ze zitten hier samen in dezelfde klas, dus wij hebben hier nu kaartjes staan, kunnen ze van het weekend schrijven zelf en dan gewoon in elk kaartje hun beide namen, voor iedereen in de klas gewoon een kaartje. Vind het onzin om voor Malou een stapel kaartjes te kopen en voor Ruben ook, dus laat het ze gewoon samen doen, al hebben hun zelf wel ieder een eigen kaartje gekregen van de kinderen. (uitnodigingen voor kinderfeestjes mogen overigens niet op school uitgedeeld worden). Liefs Hanneke.
wij deden dit vroeger al. en iedereen gaf iedereen een kaartje volgens mij. en zo niet was er volgens mij ook geen gezeik hoor. ook niet met verjaardagsfeestjes. je wist van te voren toch wel meestal bij wie je wel en niet mocht komen. degene waar ik niet mocht komen vond ik ook totaal niet erg want die vond ik toch niet leuk of ging ik nooit mee om. nee hoor nooit gezeik over gehad vroeger
Dat is idd een goed idee! en voorkomt ook teleurstelling bij kindjes die geen kaartjes krijgen. Hier zou dat ook niet mogen kaarten in de klas afgeven. Hier kan je ze per post versturen ( adres lijst krijg je aan het begin vh schooljaar) Net als uitnodigingen voor een verjaardagsfeestje die mogen ook niet in de klas uitgedeelt worden maar moeten opgestuurd worden. Hier nog geen kerstkaarten ontvangen , mijn dochter is 6 en zoon is 3,5 en ik vind het ergens onzin om kaarten te gaan versturen aan kinderen
ik vond en vind het ook onzin mlaar mijn mannetje wil heel graag ook kaartjes uitdelen dus heb ik maar een stapel gekocht en hij is super blij dat je ze maandag mag uitdelen....zonder naam das wel zo makkelijk gewoon hup uitdelen!!