Kerstkaartjes in de klas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Wijffie75, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier precies hetzelfde en ik vind het een goed idee.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamalucia ja precies.. Ik vond het ook maar raar maar hoor toch her en der dat het regelmatig voorkomt.

Vanmiddag heeft ze druk alle kaartjes betekend.
    Eenmaal thuis was er stress... Ze kon niet schrijven nog.
    Dus mama dr naam erop en zelf kleuren en in de envelop.
    Helemaal blij!
    En 1 kaartje apart want die is voor Puck.
    Cute wel. :)

Hoorde dat er vandaag ook uitnodigingen voor een feestje waren uitgedeeld vrijdag.
    Van manlief dus. Dochter was niet uitgenodigd en heeft er niets over gezegd. Je kunt nou eenmaal niet iedereen aardig vinden en de hele klas op je feestje is voor de meeste mensen sowieso geen optie.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Van mij hoeven ze ook niet iedereen aardig te vinden, echter irriteer ik mij al een paar weken mateloos aan 1 van zijn klasgenootjes.

Die heeft kaartjes uitgedeeld voor zijn verjaardag, prima, wij zijn niet uitgenodigd. Vangelis vond het geen probleem.

MAAR elke keer als we binnenkwamen, of weg gingen, hem tegen kwamen waar dan ook zei hij Ik geef een verjaardagsfeestje en Vangelis mag niet komen!
    Grr, daar word ik zo kwaad om, houd gewoon je mond dicht denk ik dan :)

Na 10x zeggen heb ik gezegd, dat geeft niks, wij wouden toch niet komen (lekker kinderachtig, maar als zijn moeder er steeds bij staat en hem niet corrigeert, vind ik dat ik dat wel mag:))

Volgens mij is het wel gestopt daardoor, maar goed, ik vond dat dus heel vervelend.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, dan zit hij het er gewoon in te wrijven, zou ik ook niet leuk vinden. Zouden mijn kinderen ook niet mogen. Haha, en als die moeder hem niet corrigeert, zou ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd hebben hoor.

6. Saskia78

Dat ben ik wel helemaal eens ja... Maar dat valt gevoelsmatig ook meer onder treiteren dan onder gewoon iemand niet uitnodigen.
    Daar zijn ze bij ons dan wel weer heel streng in.
    En voorkom je ook niet door op een ander tijdstip de uitnodiging te geven.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    o ik ben super blij met dit topic.

Isabella krijgt ook al wat kaartjes,

Maar ik heb geen zin om 22 kaartjes voor iedereen te doen.

Wij gaan nu ook een kaart voor de klas maken straks. Super idee!! Ook nog eens heel erg leuk om te gaan maken.

8. Saskia78

Ach ik vond het wel gezellig.
    Hele wervelwind van kaartjes op tafel en ze heeft zelf overal wat op gezet terwijl ik in de weer was met onze kaartjes.

9. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Mijn dochtertje heeft toevallig donderdag de kaartjes uitgedeeld.
    Tja, we moesten er wel aan meedoen. Aangezien mevrouw zelf al veertien in ontvangst had genomen. De juf vertelde dat dit het eerste jaar is dat deze hype er is.
    We hebben van die disneykaartjes gehaald 12 voor 1 euro.
    Aan 2 pakjes had ik voldoende.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Bij ons ook, maar hij deed t bij binnenkomst, voor de deur bijvoorbeeld (waar dus geen leraar bij is), of op de terugweg naar huis dat soort momenten..

Die nodig ik dus ook niet uit met zijn verjaardag :D

11. Saskia78

@missym: dan krijgt hij het ongetwijfeld retour.. Maar je hebt nou eenmaal niet altijd controle over wat ze zeggen.
    Wat me er overigens niet van zou weerhouden om te zeggen dat ik dat echt niet leuk vind :)

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    bij ons worden er geen kerstkaartjes uitgedeeld.

vorige week stond zelfs het verzoek in de nieuwsbrief dat het niet de bedoeling is om kaarten uit te delen maar dat alle kinderen op school een kaart gaan knutselen en dat deze allemaal in de klas komen te hangen.

vond het eigenlijk wel prima, had er nl niet bij stil gestaan dat ik misschien kerstkaarten aan alle kleutertjes moest gaan uitdelen.

groet joyce

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier worden ook kaartjes uitgedeeld, dus dochterlief heeft ze van de week ook uitgedeeld. Ook gewoon aan de hele klas.

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zag hier ook wat kerstkaartjes langskomen maar gelukkig hier sociale moeders die genoeg kaartjes geven voor heel de klas ;) Zo doe ik dat dus ook, of heel de klas of niemand is mijn regel zo zijn er geen onnodige tranen en de kerst gaat om DELEN dan leren zie die les ook meteen.

15. Triskele

Ik vind het trouwens intens zielig in groep 1 en 2 die verjaardagen, mijn zoontje is al meerdere keren huilend thuis gekomen omdat ie niet is uitgenodigd ik heb me ook voorgenomen hoeveel moeite het ook kost om IEDEREEN uit te nodigen, dan maar hulp vragen aan andere moeders om mee te helpen , ze zitten hier met 17 kindjes dus is nog wel te overzien hihi maar ik wil geen tranen zien door mijn toedoen (in groep 3 kan ie zelf wel kindjes kiezen inmiddels maar groep 1 en 2 zijn ze nog bezig met vriendjes zoeken en elkaar leren kennen)

16. Saskia78

@triskele: dat vind ik lief :)

Maar hier dus geen traantjes tot nu toe.
    Overigens hier ook genoeg kaartjes voor heel de klas hoor...

Grappige is dat ik er zelf niet echt aan doe. Familie en evt mensen die ons een kaartje hebben gestuurd. Verder niet. Maarja ik snap wel dat zij het leuk vind dus mag het van mij wel.

17. Triskele

Wij sturen iedereen kerstkaartjes al was het alleen al om te laten hoe mooi mn kindjes zijn LOL!!

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter kwam vorige week ook al met een aantal kerstkaarten thuis van klasgenootjes, ik had al zo van begint dat nu al .
    collega van me haar zoon zit in groep 8 dus aan haar gevraagd of dat normaal was , maar dat schijnt op deze school normaal te zijn.
    mijn dochter is nog al creatief dus die heeft voor de kinderen van wie ze al een kaart heeft gehad 1 zelf gemaakt.

19. Saskia78

@sonja: hier kunstzinnige school zelfs.... :)
    Maar 1 was in ieder geval geen "kunstenaarskindje" volgens mij.

Maar ik ga geen 24 kaartjes freubelen met een kleuter :)
    2 meisjes in de andere klas moesten natuurlijk nog een kaartje en dochter van vrienden natuurlijk ook. Dan mag ik blij zijn als het na de vakantie af is :)

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als ik het had geweten had ik er al meer gemaakt met esmee, nu alleen nog gemaakt voor de kinderen van wie ze een kaart heeft gehad.
    en anders zijn ze zo gefreubeld, er zitten niet zo heel veel kinderen in dr klas, dacht in totaal nu 18

Deel Deze Pagina