"mag" ik me hiermee bemoeien?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Even jullie mening. Het gaat om het volgende: het gaat over de familie van mn moeder. Ze heeft 2 zussen die goed met elkaar om gaan. Zij zijn closer met elkaar dan met mn moeder. Logisch, omdat ze in dezelfde woonplaats wonen ga je al gauw meer met elkaar om dan als iemand een half uur verderop woont. Ook mn ooms gaan goed met elkaar om. Ze gaan regelmatig gezellige dingen met elkaar doen. Zoals bij elkaar gourmetten of barbequen, uit eten, oud en nieuw vieren. Vaak halen ze mn opa ook op om hierbij te zijn. We zijn hier 2 x bij geweest maar toen werd er al duidelijk gemaakt dat dat teveel was. Wij waren met zn zessen, ouders en 4 kinderen dus dat vonden ze teveel en te duur. Ouders zijn een keer gevraagd zonder ons maar dat hebben ze geweigerd. Andere neefjes eh nichtjes mochten er wel bij zijn. ( 2 bij elke tante). En met ons erbij was het te druk (wij waren toendertijd helemaaaal niet druk maar type die stil in een hoekje zaten).
    Nu erger ik me de laatste tijd groen en geel als we met zn allen bij elkaar zijn. Bijna elke keer wordt er uitgebreid dingen afgesproken of verteld hoe leuk het allemaal wel niet was. Ligt er soms erg dik op. 1 oom lijkt het er echt om te doen. Wij zitten er op dat moment voor piet snot bij. Even voor de duidelijkheid, ik ben niet jaloers, ze gaan hun gang maar. Maar ik vindt het zooooo ontzettend lullig voor mn moeder. Die wordt op dat moment gewoon genegeerd. Buitengesloten. Ze laat het niet blijken maar ik merk dat ze het zich wel degelijk aantrekt. Zoals vandaag een verjaardag, jongste tante verteld mn moeder dat mn neefje niets doet aan zn verjaardag, maar dat ze met een stel gaan gourmetten. Geen probleem. 2 minuten later zitten ze met eljaar af te spreken hoe laat het begint? Opa komt, mn oudste tante en oom en hun kinderen:( Het zal wel aan mn hormoontjes liggen maar ik vond dit zeeeer lullig. Als je iemand er niet bij wil hebben, zeg dat dan of spreek het af als we er niet bij zijn. Mn opa is het er ook niet mee eens dat mn moeder min of meer wordt buiten gesloten maar die houd wijs zn mond.

Nu zou ik mn tantes een nette mail willen sturen. Met de vraag of ze een beetje rekening willen houden met mn moeder. Dat het prima is dat ze leuke dingen doen met elkaar en dat ik hun goede relatie begrijp maar dat het op zulke momenten heel hard overkomt op mn moeder. Misschien iets anders geformuleerd maar dit was een beetje de bedoeling. Kan ik dit maken?

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Tja, het zit je dwars... En logisch ook. Ik denk dat als je dit netjes en vriendelijk brengt, je je hiermee mag bemoeien. Wat een vervelende situatie meis...

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Is dat in overleg met je moeder ? Dat zou ik namelijk wel eerst even bespreken. misschien vind je moeder het zelf helemaall niet prettig als jij je hierin gaat mengen.

verder vind ik dat je best zo'n mail kan sturen, waarom niet.
    maar zelf heb ik altijd zoiets van laat maar, ik ga er geen moeite voor doen, komt alleen maar meer gedoe van
    maar ik begrijp wel hoe jij het ziet, dat je het vervelend vind voor je moeder!

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Fijn he van die dingen tussen de familie. Wij hebben ook net de verjaardag van mijn opa achter de rug waarbij de ene helft van de familie niets zegt tegen de andere helft, heel gezellig.;)

Maar ik denk dat je je helaas er niet mee kunt "bemoeien".
    Het is iets tussen hun en als jij daar tussen gaat zitten, dan krijg je denk ik alleen maar meer wrijving.

Niet fijn en ik vind het een groot gemis.
    Het kan zo fijn zijn als je elkaar allemaal als gelijken ziet.

Sterkte ermee.

5. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Zou het inderdaad ook even met je moeder bespreken.

Wel kinderachtig zeg van je tantes, kan me zelf niet voorstellen dat ik 1 van mijn zussen er niet bij zou willen hebben.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    met een mail zit je met de intonatie, bedoel jij het goed kan het verkeerd begrepen worden... kan je het gewoon niet zeggen zodat ze jou "klank" er bij horen? zou het netjes houden. Ik begrijp je heel goed en had hetzelfde gedacht en gedaan in jou situatie ;)

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb geleerd dat je alles mag zeggen als je het maar netjes zegt.
    Maar zou het wel zeggen niet mailen zeg maar om misverstanden te verkomen

8. topper12

topper12 Niet meer actief

In principe staat het je vrij om er iets van te zeggen, maar ik zou wel even goed nadenken voor je een mail verstuurd: ben ik me er van bewust wel gezeur het me op kan leveren als ik de mail verstuur en wil ik daar energie in steken? Oftewel levert het je iets op? Als het je oplucht om de mail te versturen en het evt. gezeur voor lief neemt dan levert het je dus wat op.

Verder zou ik inderdaad even met je moeder praten en als je de mail besluit te versturen heel duidelijk vermelden dat het een mail van jou is en niet van/ namens je moeder. Verstuur hem ook niet direct na het schrijven maar wacht een paar dagen en lees de mail dan nog eens. Sta je er dan nog steeds achter dan kun je hem versturen.

Sterkte met de situatie want het is een vervelende situatie.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zou het eerst met je moeder bespreken en geen email sturen, maar de volgende keer als je een van je tante's ziet er persoonlijk iets van zeggen/opmerken. Als je email verkeerd opgevat wordt, zit je straks met een ruzie in de famillie....

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou niet mailen.
    Ik zou het de eerst volgende keer gewoon zeggen, dan maar met de botte bijl hakken.
    Heel toevallig gisteravond nog gedaan. Mijn tante ( zus van mijn moeder ) was net binnen en die maakte me toch een kut opmerking richting mijn moeder.
    Ik stond er toevallig naast, en zei direct ' Zo, dat is ook een leuke binnenkomer met zo'n klote opmerking, gaat gezellig worden of niet? '
    Ze was direct stil, en poeslief de rest van de avond.
    Zo lullig, zulke opmerking. En daar mag je best wat van zeggen!

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik persoonlijk vind van niet. Je moeder is oud en wijs genoeg om dit zelf te doen. Als ze dit zelf wel wilt?

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit!!
    Ik zou ook boos zijn hoor!!

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    468
    83
    Helemaal mee eens.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Persoonlijk zou ik hier niet tussen gaan zitten.

Jou moeder is oud en wijs genoeg denk ik om voor haarzelf op te komen, mocht ze dit niet zijn is nu haar moment.

Buiten dat, zou ik het persoonlijk niet prettig vinden dat ik bij elk gelegenheid de hele familie zou moeten uitnodigen ipv de mensen die ik zelf wil.

Nu ben ik een echt familie mens en hoe meer hoe beter, maar ik nodig familie uit omdat ik het fijn/gezellig vind en niet omdat het "eerlijk" is.

15. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Dit inderdaad, en op geschreven komen dingen altijd anders over.
    Ik snap je wel hoor! Ik heb ooit bijna een verkoopster van de Miss Etam over de toonbank getrokken omdat die trut gemeen deed tegen mijn moeder. :cool:

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik begrijp ts wel, ik zou het zielig vinden als mijn moeder buitengesloten zou worden.

misschien is haar moeder een onzeker type wat voor de goede vrede liever haar mond houd maar ze zich zo wel gekwetst blijft voelen

ik zou het wel niet via email doen, komt vaak negatiever over en onpersoonlijk

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja hoor, had ik ook gedaan als ik jou was! inderdaad erg rot voor jullie moeder... erg kinderachtig ook... anders nodig jij je moeder toch lekker uit!

18. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Ik zal inderdaad met je moeder praten om te horen wat zij ervan vind. En dan inderdaad geen mail maar de volgende keer persoonlijk zeggen. Mail wordt soms (ondanks dat je voor je gevoel een hele mooie mail hebt gemaakt) toch verkeerd opgevat en voor je het weet zit je in een hele maildiscussie.

Succes!

19. knap

knap Niet meer actief

Nee dit moet je niet doen.

Steun wel je moeder. Praat met haar daar over dan schept een band en voelt ze zich misschien minder er alleen in staan.

Mijn ervaring met dit soort dingen is het woord nooit meer beter.

Zo te horen klinkt jou moeder als het zwarte schaap! En zwarte schapen zullen altijd mikpunt en alles blijven. Hoe moeilijk het ook voor jou en je moeder is dat jij er voor haar bent is meer dan genoeg.

Dus niet doen! Er komt alleen maar ellende van!

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ja ik vind dat je dit kan maken. Wel even je moeder op de hoogte stellen.

Deel Deze Pagina