Hoi Dames, Weet eigenlijk niet waar dit topic hoort, maar wij zoeken nog een leuke zin die boven de naam komt te staan op het geboortekaartje. Bijvoorbeeld: Dolgelukkig zijn we met de geboorte van onze zoon/dochter: Naam kindje We zoeken daarvoor een originele en leuke vlotte tekst. Vind het vaak zo standaard! Maar ik hoef ook niet van die olijke teksten eigenlijk. Het liefst iets met een beetje diepgang / dankbaarheid etc. Wie heeft een leuke zin? Alvast bedankt! Edit Moderator: Verplaatst naar geboortegedichten. Graag goed opletten waar je iets plaatst.
Liefde vermenigvuldigd zich als je het deelt! Wel een beetje "slijmerig"als je begrijpt wat ik bedoel, wij zullen dez etekst niet gebruiken maar ik vond hem wel heel erg mooi! Jooze
Mijn papa en mama zijn dankbaar en blij Met mij als persoontje er bij En nu willen jullie zeker weten hoe ik zal heten:
Helemaal onderaan de homepage van zwangerschapspagina, vind je een forum over geboorte gedichten. Hier staan veel links, ook voor one-liners. Succes!
Wij hadden (naast de gedichtjes) bij onze dochter: Hoera! Onze dochter is geboren! en bij de jongetjes: Welkom lieve Chris & Tijn. Heel eenvoudig dus, vonden wij leuk. Ook kan zoiets als dolblij zijn wij met de geboorte van blij en dankbaar verwelkomen wij in ons gezin
wij hebben : Lang verwacht, nu gekomen 't kindje van onze dromen... Op ..... om .... uur is onze prinsje geboren en dan de naam enz
wij hadden een vrij lang gedichtje bij onze dochter: Had ik zelf verzonnen.... We hebben uren naar je gekeken, toen je nog in mama's buik zat. Je was lekker aan het schoppen en bewegen en wij waren zo benieuwd hoe je eruit zag! Negen maanden wachten leek een eeuwigheid, je was begonnen als een wondertje zo klein, nu ben je dan eindelijk hier en we zijn dankbaar dat je met ons op deze wereld mag zijn....
Maak er dan wel "ons prinsje" ipv "onze prinsje" van. (goed bedoeld trouwens, ´t is zo lullig als je er over heen kijkt en je ziet later die enorme spelfout op je kaart terug)
Wij hadden: Incipit vita nova. Dit is een citaat in het Latijn van Dante en betekent: hier begint een nieuw leven. Vond ik mooi, simpel en toch allesomvattend. Succes! groetjes, Marit
Prachtig! Die hou ik in gedachten voor eventueel..... Wij hadden: Nog nooit kuste de zon zo innig de aarde nog nooit vond de wind zo een prachtige schat nog nooit kwam de hemel zo snel naar beneden Onze lieve dochter is geboren (naam)
neem gerust even een kijkje op mijn verzamelsite www.everyoneweb.be/geboortegedichtjes staat een hele rubriek speciaal met one/two liners. Groetjes Liezje
Woei, ik las nu net een mooie: Warm geluk tevreden lig jedaar gekomen als zovelen uniek als geen ander Die laatste 2 zinnen vind ik errug mooi!
Ik heb een gedichtje aan de ene kant En aan de andere kant boven de naam komt te staan De wereld is een wonder rijker door de geboorte van onze zoon/dochter
Wij hebben ook een gedichtje apart (bij dit kaartje aan de bovenkant) en dan op de andere helft van het kaartje de aankondigingszin. In ons geval in het Fries, dus daar heb je weinig aan, hihi. Bij Jarissa ook zo gedaan. Daar was de aankondigingszin: Tige bliid binne wy mei de berte fan ús famke .... Nu wordt het een variant daarop maar wederom in het Fries.
Wij hadden een naar mijn idee vrij standaard tekst, maar toch zie ik het niet vaak op deze manier (het want.. gedeelte). "Wij zijn dankbaar en heel gelukkig, want .... is geboren!"