Mijn zoontje heeft ineens vreselijke last van krampjes. Ik geef hem nu alweer 2 dagen infacol maar zie nog geen resultaat. Hij zit of slaapt lekker rustig en dan ineens gaat hij heel hard huilen, loopt rood aan, kronkelt en dan ineens volgt er een harde scheet (of meerdere). Dus echt krampjes. Ik wrijf over zijn buikje maar wweinig resultaat. Kan ik nog iets doen? Het is echt hartverscheurend .
Heb je cinababy in huis? 3 druppels deden echt wonderen bij Levi. Zielig he om je kleintje zo'n pijn te zien hebben
Nee dan moet je echt naar de drogist. Apotheken hebben het meestal ook. Het is van vsm Cinababy druppels | Pure Lijfkracht van VSM Ik weet niet of je borstvoeding of flesvoeding geeft? Bij Flesvoeding kan het ook zijn dat als je schut ( poeder door het water ) er te veel lucht bij komt, waardoor hij krampjes krijgt. Je kan dan ook proberen om de poeder langzaam met een lepeltje te roeren .
En bij borstvoeding kan het zijn dat je kleine last heeft van het toeschietreflex en in dat geval kun je het eerste beetje afkolven totdat het rustiger gaat stromen (of in het extreme geval kun je alles afkolven en het met de fles geven; dat was in ons geval nodig).
ik vond het ook verschrikkelijk om aan te zien. heb druppels gebruikt, spul uit duitsland van st josef apotheke (gewoon met acceptgiro betalen na ontvangst. sab simplex. ideaaaaal. was gewoon helemaal over! nadeel is alleen dat ze voor de werkzame stof op den duur ongevoelig worden. tegen de drie maanden werkte het dus niet echt meer maar toen waren de krampjes al wel stuk minder. vond het echt zo erg om te zien!
Hier de laatste dagen hetzelfde. Infacol werkt niet (meer). Cinababy gebruiken we nu maar nog geen resultaat. We leggen hem nu in een bepaalde houding op onze arm waardoor onze hand op zijn buikje drukt en dan wiegen. Dit helpt echt bij Matthijs.
Dat hielp bij Levi idd ook goed. Hem op zijn buik te leggen ( op je arm, over je been ) en dan over zijn/haar ruggetje wrijven
Het kan ook helpen om halverwege even te verschonen en te laten boeren bij een voeding, (kan zowel bij BV als KV natuurlijk). Weet niet hoeveel zoden dat aan de dijk zet in jullie geval, omdat het wel als milde krampjes klinkt, (niet vervelend bedoeld, maar hij slaapt gewoon, geef je aan. Wij hadden er hier eentje die hele dagen niet meer sliep en 's nachts enkel nog met hulp in slaap kwam, vandaar even het stempeltje 'mild'). Maar dat zou je dus ook kunnen proberen. Verder: fietsen met de beentjes, warm badje, buikje masseren, draagdoek (niet zo'n buikdrager maar echt een doek waarin ze lekker tegen je buik aanzitten). Bij het buikje masseren is het handig om met je duim met de klok mee te draaien en dat rustig en stevig te doen. Succces!
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Het is inderdaad mild want het is niet de hele tijd maar vind het toch zo zielig. Lijkt me erg als het echt ernstiger is. Maar ik geef BV. En het lijkt sinds gisteravond mee te vallen. Blijf wel infacol geven. Hier hadden ze in de supermarkt wel cinababy, let wel: nog maar één pakje, blijkt het zonder inhoud . Dus gewoon door iemand het flesje meegenomen. Maar ja, blijf dus even de infacol gebruiken nu het erop lijkt dat het afneemt. Ik denk zelf inderdaad dat het mogelijk met de TSR te maken heeft want hij doet soms bij de borst als volgt: happen, hard drinken, loslaten, proberen te happen maar dan heel wild (krijgt niet gelijk de borst goed en dus wel lucht binnen) en dan weer even drinken en zo herhaalt dit zich. Maar dit is pas sinds kort dat hij zo doet en vnl bij de inkerborst. Ik heb het idee dat die te groot voor hem is (die is groter dan de rechter) maar weet het niet zeker.